Müşterinin Uykusu Neden Kaçar? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşterinin Uykusu Neden Kaçar?


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
11/03/2009 :  09:32:49 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Geçen haftalarda Harvard Business Review’da ilginç bir makale yayımlandı. Konu, “provokasyon tabanlı satış” idi. Bu kavram, müşterilere, rekabetteki zorlukları yeni bir açıdan görmede yardımcı oluyor. Böylece, belli sorunlara tepki vermek açıkça acil hale geliyor. Makaleye göre, müşterilere yararlı olabilmenin en iyi yolu, akşamları onları neyin uyutmadığını sormak değil; bunu herkes yapabilir. İşin sırrı, müşterinin işi hakkındaki bilginizi kullanarak onları geceleri uyutmayan şeyin ne olduğunu söylemek; daha da önemlisi, bu konuda birşeyler yapmaları için onlara provokatif fikirler vermek.

Şu anda bu neden bu kadar önemli bir kavram? Müşteriler, toplam pazarlama harcamalarını azaltmaya zorlanıyor. Ana soru, bu indirimlerin nereden sağlandığıdır. Kendi değerini açıkça gösteren disiplinler, bütçenin önemli bir bölümünü alıyor ve büyüme bile gösterebiliyor. Güçlü bir yatırım kazancı sağlayamayan disiplinlerde ise kesinti yapılıyor. Müşterilerimizin bir kısmı, resesyonu atlatmalarına yardımcı olması için halkla ilişkilere yöneliyor ve geleneksel reklamcılık gibi yöntemlerden kaçınıyor. Bu bizim için bir fırsat. Tabii, onlara gerçek yatırım kazancı sağlayan, cesur ve yararlı fikirler sunduğumuz sürece.

Bugünlerde, müşteriler, bütçelerini fark yaratabilen disiplinler ve iş ortakları için kullanıyor. Müşterinizi sabahın 2.30’unda uyutmayan şeyin ne olduğunu düşünün. Bildiklerinize dayanarak, sorunu baştan çözebilecek bir fikir ya da kampanya üretin. En azından empati geliştirmiş olur ve müşterinizin karşılaştığı zorlukları anladığınızı gösterirsiniz. Ve en güzeli, müşterinizin geceleri daha iyi uyumasına yardımcı olurken, kendi işinizi de büyütürsünüz.

Yazar: Gary Stockman, CEO, Porter Novelli

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
06:53:59, 18 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım