Kamuda Yeniden Yapılanma..Yapanlar Nasıl Yaptı?! - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Kamuda Yeniden Yapılanma..Yapanlar Nasıl Yaptı?!


Akın Arslan
Üye

Toplam 320 yazı
23/03/2001 :  23:42:24   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


MERHABA,

Türkiye olarak çok ilginç bir dönemi yaşıyoruz. Herkes ekonomist oldu. Hatta bu durum öyle abartıldığı her iktisat fakültesi mezunu televizyonlara çıkıp bol bol boy göstermeye başladı. Deprem sonrası durum gözümün önüne geldi. Belki de o dönem kendime sormuştum " bu memlekette bu kadar çok deprem mühendisi vardı da yoksa benim mi haberim yok" diye...

Hakikaten ilginç bir durumla karşı karşıyayız. Şöyle bir analiz yaptım ve en çok telafuz edilen kelimelerin çarpıcı olanlarını çıkardım:

* develasyon,
* enflasyon,
* döviz rezervi,(25 milyar dolar!!!)
* yurt dışına çıkan döviz..6 milyar dolar)
* kayıt dışı ekonomi
* Özerk bir merkez bankası,
* Kemal Derviş,
* konsilidasyon,
* off shore
* HİZMET ZARARI!!! (daha anlayamadım!!)
* Repo!
* Hiper enflasyon (Kaç kabul edecekleri konusunda bir konsesus oluşmadı)
* Hayat ekonomisi,
* ekovole
* ekogladyatör,
* beceriksizler,
* Devlet Batmaz(Bir devlet büyüğü!!!)
* 60 milyar dolarlık yastık altı altın,
* 100 milyar dolarlık kayıt dışı ekonomi,
* Bu krizin sorumluları,
* standby
* Go home Coterellli
* Yüzsüzler,
* kim suçlu???!!!
(En büyük problem, problemin kendi dışınızda olduğunuzu zannetmenizdir!!!!)

Ve daha niceleri,..
Bunlar benim aklıma şu anda gelenler.

işte biz bunlarla uğraşırken bakın kamuda ciddi yeniden yapılanmalar yapmış ve başarılar elde etmiş ülkeler neler yapmışlar,

Öncelikle problem "sistem"de. Sistemi kurmadan ve sağlıklı işletmeye başlamadan size 100 milyar dolar verseler onu daha güzel batırırsınız.



Kamuda Yeniden Yapılanmada başarı elde eden ülkelere bir göz attığımızda(ABD, Yeni Zellanda, Kanada, İngiltere,İsveç), öncelikle siyasi otoritenin kararlığı dikkat çekmektedir. Öyle bir kararlılık ki bunu başarmayı birinci öncelik olarak vatandaşlarına taahhüt etmektedirler. Kamudan yeniden yapılanması vatandaşa daha az harca**** daha iyi hizmet etmek ve vatandaşın memnuniyeti arttırıcı toplumsal refahı arttırmak olarak nitelendirmektedirler.” Daha iyi çalışan, daha az maliyetle işleri yapabilen ve yaptığı işlerle halkın somut olarak dikkatini çekebilen “ devleti yaratmak hedeflenmiştir.
Bu hedefi elde edebilmek için toplumun bütün sosyal paydaşları ile göül birliği amaçlanmıştır.Bizzat hükümeti yönetenler tarafından halka genel bir çağrıda bulunularak amaçlar ortaya konulmuş ve ülkede bu işi başarabilmek için değişik özel ve kamu kuruluşları ile sosyal komitelerden isimler istenmiştir. Bir süre sonra bu isimlerin bir çatı altında toplandığını görmekteyiz. Doğrudan hükümete bağlı bir birimle bütün yeniden yapılanma faaliyetleri yönlendirilmiş ve uygulama sonuçları değerlendirilerek daha iyiye gitmek için yollar araştırılmıştır.
Bir diğer dikkat çekici sonuç hükümetlerde şeffaf bir icraat politikası yürütülerek halk her aşamada düzenli olarak bilgilendirilerek yapılanlar ve henüz yapılanamayanlar hakkında güncel bilgi sahibi olması temin edilmiştir.
Kamuda her seviyede müşteriler belirlenmiş, müşteri memnuniyeti çerçevesinde hizmetler geliştirilmiştir.
Bürokrasi hissedilir bir şekilde azaltılmıştır.
Çalışanların eğitimine önem verilerek yetkinleştirilmesi sağlanmış, kariyer planlamaları şeffaflaştırılarak yükselmek için daha çok üretmenin yolları açılmıştır.
Kamunun her kesiminde performansın etkili bir şekilde ölçülmesini sağlayacak ve bunun finansal boyutları nı ortaya koyabilecek bir performans ölçüm sistemi geliştirilmiştir.
Bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak elektronik hükümete geçişte ciddi yolar alınmış, internet üzerinden her türlü vatandaşlık hizmetinin yapılmasını sağlayacak altyapılar hazırlanmış ve uygulamaya geçmiştir.
Sık sık vatandaş memnuniyeti ölçülerek sonuçların uygulamalara dönüştürülmesi temin edilmiştir.
Devlet bütün kurumları ile küçülmüştür. Bazın birimlerinde bu %10-20 seviyelerindeyken, bazı birimlerde ise %100’lere kadar çıkmış, bazı birimler ise artık misyonlarını tamamladıkları gerekçesiyle kapatılmıştır. ABD’de %20, Kanada’da %34, Yeni Zellenda’da %45 kamuda işgücü azalması meydana gelmiştir.
Kamu harcamalarında çok ciddi boyutlarda tasarruflar elde edilmiştir. ABD’de bu rakam milyar dolarlarla ifade edilmektedir.

Neden ihtiyaç duydular?
Kamuda yeniden yapılanmayı gerçekleştiren ve bu konuya yönelik artık somut gelişmeler sağlayan ülkelere baktığımızda ortak ve ülkelere özel bazı göstergelerin olduğu tespit edilmiştir.
Genelde kabul gören ortak özelliklerin başında yeniden yapılanmaya ihtiyaç duyun ülkelerde vatandaş memnuniyetinin oldukça düşük seviyelere inmesi gösterilebilir.
Örneğin ABD’de 1964 yılında vatandaşların federal hükümete güveni %76 seviyesindeyken, bu oran 1994 yılında %21 seviyelerine kadar inmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda ise 1998 yılında güven oranı %40’lara çıkarılabilmiştir.(Michigan Üniversitesi Araştırması). 1999 yılında yapılan anketlerde ise oranın %60’lara çıktığı görülebilmektedir.
Dünya başdöndürücü bir teknolojik yenilenme ile karşı karşıyadır. Teknolojinin hızla değiştiği ve kendini yenilediği yeni ekonomik düzende artık büyük devlete ihtiyaç yoktur. Ortak görülen problemlerden birisi kamudaki hantallığın artması olarak ifade edilebilir. Bir zamanlar yeterli gibi görülen işgücü, artık fazla gelmekte ve bu durum, verimliğinin önünde ciddi bir engel olarak durmaktadır. Genellikle verimsizlik bariz bir şekilde göze batmaktadır. Devletin rutin olarak yerine getirdiği vatandaşlara yönelik prosedürlerde ikili kayıt dönemleri başlamıştır. Hem elektronik ortam kullanılmaya çalışılmakta hem de klasik prosedürler terk edilememektedir. İşte verimsizliğe yol açan temel sebeplerden birisi budur. Söz konusu bürokrasi, vatandaş memnuniyetini de düşürücü bir etmen olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bir diğer ortak özellik dış borçların ülkenin reel gelirleri üzerinde risk taşımaya başlamış olmasıdır. 1994 yılında ABD, 1990’larda Yeni Zellanda ve İngiltere’de dış borçlar ciddi bir seviyeye ulaşmıştır. Öyle ki artık ülke ekonomisi için tehdit olmaya başlamışlardır. Bu durumun istisna ülkesi Kanada’dır. Kanada’daki yeniden yapılanma faaliyetlerinin başlangıcı büyük yapısal problemlerden değil, dünyadaki küreselleşmenin bir sonucu olarak yarınlarda büyük ekonomik güç olma arzusundan kaynaklanmaktadır.
Yeniden yapılanmaya yönelik aşağıdan gelen baskılar, federal hükümetler tarafından reddedilemez bir zorunluluk haline gelmeye başlamıştır. Çünkü dünyadaki küreselleşme ve bunun yarattığı etkiler vatandaşları hükümetleri ve kamu hizmetlerini daha çok sorgular hale getirmiştir. Özellikle bilgi teknolojilerinin yaygınlaşması ve medyanın daha çok insana ulaşması bu durumu artırıcı etmen olarak karşımıza çıkmaktadır. Küreselleşme ile ülkelerin ekonomileri birbirlerini daha çok etkiler hale gelmişlerdir. Devlet daha çok vatandaşa bizzat hizmeti veren pozisyonundan, bu hizmeti tanımlayan, geliştiren, standartlarını ortaya koyan ve kalitesini kontrol eden pozisyonuna yönelmiştir.
Kamuda yeniden yapılanmaya giden ülkelerin kamu çalışanlarında büyük bir verimsizlik ve performans eksikliği söz konusudur. Öyle ki işlerin gelişen durumlara göre standartlarının yenilenmeye, iş analizlerinin yeniden yapılmasına, bireysel performans ile kurumsal performansın entegrasyonuna ihtiyaç duyulmuştur.
Ortak görülen özelliklerden birisi de kamudaki dikey hiyerarşinin verimliği ciddi anlamlarda tehdit edecek kadar artmasıdır. Hiyerarşi arttıkça problemlerin çözümlenmesinde ve projelerin sonuçlandırılmasında zorluklar yaşanmaya başlamış, bu durum da devletin etkili çalışmasına engel olmuştur.


Devam edecek..
AKIN ARSLAN

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.5 saniye.
07:36:17, 2 Mayıs 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım