E-Ticarette müşteri nasıl elde edilir? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

E-Ticarette müşteri nasıl elde edilir?


hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
06/11/2004 :  21:58:06   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı



E-Ticaretle müşteri elde etmek daha da kolaylaşıyor. İnternet her boyuttaki işletme organizasyon ve kişiler arasındaki evresel bir iletişim yolunu oluşturuyor ve böylece pazarlama etkinliklerimiz için muhteşem fırsatlar ortaya çıkıyor. İnternet’i kullanarak müşterilerle daha iyi iletişim kurma, daha fazla müşteriye ulaşma, yeni ürün ve hizmetleri hızlı bir şekilde tanıtma potansiyeli yakalanıyor.

Web üzerinden pazarlama yöntemleri, mal ve hizmetlerin İnternet yoluyla mevcut ve yeni müşterilere ulaştırılması bir çok etkinlikler dizisini beraberinde getirir.

Reklam, müşteri ilişkileri, marka oluşturma, müşteri bağlılığı ve elde tutma programları, Pazar araştırması vb. tümü İnternet üzerinden yapılabilen çalışmalardır. Kısacası, web pazarlama, işletmenin müşteri bulma, onları cezbetme, kazanma ve koruma için İnternet üzerinden yaptığı her şeyi kapsar.

E-Ticaret bilgi, ürün ve hizmet satın alma işlemlerinin firmaların İnternet üzerindeki sitelerinden gerçekleştirilmesidir. E-Ticaret yapan firmalar ürün ve hizmetlerini tanıtan bilgileri İnternet üzerindeki sitelerinde sergilerler, siparişleri alarak ödemeyi kabul ve ürünleri alıcıya gönderirler.

E-Ticaret ile çok uzak yerlerdeki müşterilere de ulaşabilme fırsatları bulunuyor ve neredeyse pazarımız sınırsız hale geliyor, bunu çok iyi değerlendirip uygun yerlerde uygun reklamlar yaparak müşteriyi çekebilmek lazımdır. En çok kullanılan web sitelerini araştırıp oralara reklam vermek gerekir. Hangi kesime hitap eden ürünlerimiz varsa o kesimlerin en fazla kullandığı sitelere reklam vermek gerekir. Pazarlayacağımız reklam verdiğimiz ürünün hakkında bilinmesi gereken tüm detayları açık seçik vermek gerekir. Müşterinin aklında ürün hakkında soru işareti kalmamasını sağlamak gerekir. Ucuza hatta bedava kargo imkanları sunulmalı ürünlerin üstüne katacak maliyetleri azaltacak hizmetleri sunmak gerekir. Hızlı kargo imkanları sağlanması müşteriye istediği ürünün hızlı ulaştırılması sağlanmalıdır. Gerekli ürünlere garanti verilmesi müşteri beğenmediği taktirde de iade imkanı sunmak, müşteriyi sanal ortamda alışverişe teşvik edecektir.



hascen

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
07/11/2004 :  12:19:46 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Kutlarım Deniz,

Yine net ve çok güzel bir yazıyla katılımda bulundun. Tarzınla farkını ortaya koyuyorsun. Bu yazının gelişiminde ve yeni konularda beğenerek okuduğum yazılarının devamını bekliyorum.

İnternet çok hızlı, karlı ve sınır tanımayan bir ortam olmasına rağmen reklam konusunda halen yeterli seviyeye ulaşabilmiş değil ne yazık ki. Önceden olduğu gibi şimdi de tüketici eğilimlerinin yönlendirilmesinde klasik medya daha etkili. Oysa reklamcılar, klasik medya ve yöntemlerle yapılan her reklamın yarısının boşa gittiğini kabul ediyorlar. İnternet reklam konusunda diğerlerine göre çok daha doğru bir ortam. İnternetin teknolojisi gereği reklam mesajını doğrudan hedefe göndermek mümkün. Yani reklam ile ilgilenmeyecek tüketiciye ulaşmak için boşa çaba ve para harcamadan hedefi her seferinde 12'den vurmak mümkün.

Bu arada diğer mecra ile interneti yaygın kullanım yönünden karşılaştırdığımızda internet kullanımı nal toplamaya devam ediyor. Bu sadece ülkemiz için böyle değil. Gelişmiş tabir edilen ülkelerde ev ve iş internet bağlantı sayısı çok olmakla birlikte kullanım yoğunluğu ve yaygınlığı düşünüldüğü kadar fazla değildir.

Aslında e-ticaret dediğimiz zaman üretici ve/veya dağıtıcı firma ile nihayi tüketici arasında bir ticaretten çok, üretici ile dağıtıcı veya üretici ile bayii arasında yoğun bir alış-verişten bahsediyoruz. Tam rakamlar aklımda değil, sanırım son kullanıcıya gerçekleştirilen satış toplam e-ticaret hacminin %10'una bile ulaşamıyor.

Bu oranları yükseltmek, son kullanıcıya yönelik satıştan kazanmak için tanıtım amacıyla klasik mecraları daha fazla kullanmak gerekmektedir. Promosyanların ise internet üzerinde yoğunlaştırılması bu kampanyaların klasik medya ile duyurulması etkili olacaktır. İnternetteki promosyanları katılımın mümkün olduğu kadar basit gerçekleştirilmesi için gereken yapı oluşturulmalıdır.

Şu anki verileri değerlendirdiğimizde gençlere (14-24 yaş) yönelik ürünlerde daha başarılı olunacağı düşünülmektedir. Satılan ürünlerin standartları sağlamış, adıyla kendini tanımlayabilen, satış noktasına veya zamanına göre değişiklik göstermeyen ürünler olması başarıyı güçlendirecektir. Kitap ve müzik CD'si satışı ürünün gerçek ya da sanal ortamda değişiklik göstermeyeceği düşüncesiyle hareket eden tüketici sebebiyle iyi noktalara gelebilmiştir. Melodi, logo, MP3 veya diğer yazılım satışları da benzer özellik göstermekle birlikte bazı ürünlerin fiyatının nispeten düşük olması, teslimat ve ulaşım maliyeti oluşturmaması (melodi, logo, oyun gibi) tüketiciyi cezbeden unsurlur olabilmektedir.

Kolay gelsin,
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
08/11/2004 :  19:24:08 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Çok teşekkür ederim Kenan Bey şehir dışındayım dönünce yine yazarım. Sizinde engin bilgilerinizden yararlanalım lütfen. En kısa zamanda yazmak dileğiyle.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
09/11/2004 :  21:03:13 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Ne tezi ya benim insan bir kere tez yazar benim tezimin konusu, 21.yy'lın modern organizasyonlarında iletişim, motivasyon ve liderliğin önemiydi. Başkada tez yazmadım ben. Her şekilde de bunu ispatlıyabilirim. Ayrıca inanmak zorunda da değilsin. Bu şekilde davranmöakla eline ne geçtiğini çok merak ediyorum.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
12/11/2004 :  03:26:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Şuna açıklık getirelim ki benim tezim e-ticaret değildi. İletişim üzerineydi. Tezimin örneğinde Aygaz iletişim planı üzerinde durdum. Mim benim hazırladığım bu planda iletişimi son teknolojiye uyarlamak konusunda yardımcı oldu. Bunda hemfikir olduk mu acaba onu merak ediyorum Mim.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
12/11/2004 :  13:21:15 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Neyse ben hiç inkar etmedim ve yalan söylemedim. Koç grubunun olabilir. Fakat bu tezi hiç biryer uygulamadı. Bu konuyuyu konuşmanın buraya ve insanlara hiç bir faydası olmaz. Paylaşılcak bilgileri buraya aktarmalıyız bence. Yapılan tartışmalar özelde yapılırsa insanların katılımı daha çok olur inan ki. Şahsen ben bile artık çoğu yazıyı okumuyorum. Sadece laf karmaşası oku**** hem gözlerime hem de zamanıma yazık etmiş olurum.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
12/11/2004 :  15:13:13 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Konular arasında geçiş yapılmadan ayrı başlıklar altında tutulabilir. Herkes ne diyecekse yazar o konu kapanı yoksa çok fazla karışıyor başkaları katılamadan konu sürekli değişiyor. Bu benim görüşüm arkadaşlardan fikirler bekliyorum. Çok fazla üyesi varken çok az bir kesimin yazması tartışılacak bir konu. Bir yerrlerde eksiklik var gibi geliyor bana önce bunu tartışmaya alalım isterseniz.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
13/11/2004 :  01:45:37 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bu eksikliği hep beraber herkesin görüşleri alınarak bulmalıyız. Aşağıdakiler belki olabilir,

İnsanlar belki yazı yazmaya üşeniyorlar,
Yorum almakdan korkuyor olabilirler,
Birşeyleri sürekli takip edecek vakdi bulamıyor olabilirler,
Koniksden hoşlanmamış olabilirler,
Konular az bir kısma hitap etmiş sıkıcı gelmiş olabilirler,
Sadece bilgi almak için üye olmuş olabilirler,
Yalnızca 1 kere bu foruma göz atmış olabilirler,

Bunun gibi olasılıklar çoğaltılabilir. Sayısız yazart olan üyesiyle aktif olan az yazarın sebebini anlamak için yazdım. Forumu eleştirmek ya da beğenmemek gibi bir düşüncem yok. Fikirlerinizi bekliyorum.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
homer
Üye

Toplam 110 yazı
12/09/2005 :  15:51:55  Alıntı
e-ticarette müşteriye ulaşmak için ya sitenizin reklamını(arama motorlarına kayıt dahil) çok iyi yapmanız gerekiyor yada doğru alıcı ve doğru satıcı ları tasnif eden b2b,b2c sitelerini kullanmalısınız.
Eğer dış ticaret ağırlıklı bir işe girilecekse ürünlerinizi ve internet sitenizi tasarlamadan önce hedef ülkelere ait ülke raporlarını(Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Kosgep vb.sitelerden elde edilebilir) incelemek gerekir.
Ayrıca yukarıdaki bilgiler için çok minnettarım.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : İthalat / İhracat
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
13/09/2005 :  00:07:41 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Faydalı olduysa ne mutlu bana! Sende güzel noktalara değindin. Teşekkürler.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
out of control
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
22/09/2005 :  17:11:10  Alıntı
e-ticaretle ilgili avrupada hangi siteler var??? yani ticaret portalları mevcut mu?? varsa eğer bu siteler ücretli mi?? bilen arkadaşlar varsa adreslerinide verirlerse sevinirimmm.

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : Öğretmen
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

5.49 saniye.
10:14:50, 20 Nisan 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım