Google ve Microsoft gibi birçok bilişim şirketinin hikayesinin araba garajından başladığını görüyoruz. Bu akımın öncüsü ise ahırdan otomobil devi çıkaran, Adam Opel’dir. 1862 yılında inek ahırında dikiş makinesi ve bisiklet üretimiyle aramıza katılan Opel, 1899’de otomobil üretmeye başladı.
80’li yılların başından beri Opel’in en büyük hedeflerinden biri akılda kalıcı olmak. Bu nedenle binek otomobillerin isimleri kurucularının isminden etkilenerek a harfi ile bitiyor. A harfi ile biten otomobillerin ilk temsilcilerinden biri ise Astra. 100 yılı aşkın mazisinde çeşitli badireler atlatan Opel’in, belki de en beğenilen modeli olan Astra’nın hikayesi de bir hayli ilginç. Aile arabası olarak 1991’de hayatımıza girip beş ayrı modelle gönülleri fetheden Astra’yı anlatabilmek için Kadett’den başlamamız gerekiyor.
Opel Kadett (1962-1991)
“Wir leben Autos” kulağınıza aşina gelmiştir. Opel’in yıllardan beri kullandığı ve Türkçesi “Biz otomobille yaşıyoruz” olan sloganı aslında markanın altında yatan fikri oldukça net anlatıyor. Alman devinin her otomobilinde bir fikir bulunuyor ve bu fikirler markayı ayakta tutuyor. ıkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ekonomisi ve alt yapısı çöken Almanya’da, halkın ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayacak bir otomobil üretmesi gerektiğini fark eden Opel, 1930’larda kısa bir süre ürettiği Kadett’i tekrar piyasaya sürüyor. 1962 yılında Kadett A ile başlayan serüven serinin son üyesi E ile kendini Astra’ya bırakıyor. Almanları hedefleyen araç dünyada çok beğenildi. 1929 yılında markanın altındaki fikir ve üretim gücünden etkilenen General Motors hisselerin büyük kısmını satın alıyor.
Opel Astra F (1991-1998): Performans Canavarı
Opel’in ürünleri ıkinci Dünya Savaşı sırasında ıngilizlere karşı kullanıldığı için ıngiltere’de Vauxhall adıyla satışı yapabiliyor. Ayrı bir marka olması sizi yanıltmamalı Vauxhall ile Opel modelleri arasında direksiyonların yeri ve isimler dışında bir fark bulunmuyor. Opel Kadett D ve E, ıngiltere’de Vauxhall Astra 1 ve 2 adlarıyla satışa sürüldü. Opel yetkilileri ismi çok beğeniyor ve tasarladıkları yeni araca bu Astra ismini vermeyi uygun görüyor. Ancak Kadett ile başladıkları harf sırasından da vazgeçmek istemedikleri için Opel Astra F adını veriyorlar. General Motors’un T adını verdiği platform üzerinden tasarlanan araç, Kadett’in köşeli hatlarından sıyrılarak daha yuvarlak hatlarla kullanıcıların karşısına çıkıyor. Astra F; Sedan, hatchback ve station vagon modelleriyle satışa sunuluyor.
90’ların ikinci yarısında ise 2.0 litre hacimli, dört silindir benzinli motoruyla Opel Astra GSI performans olarak otomobil piyasasına damgasını vuruyor. Öyle ki ikinci el pazarında hala daha GSI modellerin satıldığı görülüyor. Opel, Ecotech teknolojisiyle ürettiği motorlarla ekonomik bir seçenek olmayı da başarıyor. Doğu Avrupa ve Türkiye pazarı için araç “Astra Classic” adıyla 2002 yılına kadar üretilmeye devam edildi.
Opel Astra G (1998-2004): Nam-ı Diğer Klasik
Opel Astra’nın G neslinde halefine göre ön kısım daha yuvarlak, arka kısmında ise daha küt ve kısa hatlar tercih ediyor. Yeni tasarımla beraber Kadett’ten geçen çizgiler tamamen kayboluyor. Serinin ilk modelindeki seçeneklere ek olarak ıtalyan tasarım şirketi Bertone tarafından, Coupe ve Cabrio seçenekleri geliyor. Astra’nın G neslinde seriye otomatik camlar, otomatik CD değiştiricisi gibi özellikler eklendi. Ecotech ve Twinport motorlar ile sunuluyor. Astra G serisi Chevrolet tarafından Latin Amerika ülkelerine satılıyor. Birçok Latin Amerika ülkesinde düşük yakıt tüketimiyle taksi şoförleri tarafından tercih ediliyor.
Opel Astra H (2004-2009): İlklerin Otomobili
Keskinleşen, önden arkaya sert bir bel çizgisine sahip olarak Astra H, şu ana kadar serinin en kısa süre üretilen aracıdır. Astra H ile birçok yeni özellik bizlere sunuluyor. Bunlardan bazıları; dijital radyo, sürekli süspansiyon sistemi ve sürüşe duyarlı ön fardır. Ayrıca start-stop sistemi, Xenon farlar ve yağmur sensörü opsiyon olarak sunulmuştur. Twintop, OPC ve VXR gibi birçok versiyon üretiliyor. Çizgileri ile Opel’in gittiği yolu gösteren bir nesil olması nedeniyle önem taşıyan Astra H, düşük satış rakamları nedeniyle üretimden kaldırıldı.
Opel Astra J (2009-2015): Güven Verir
General Motors düşük satış rakamları nedeniyle üretimini durdurduğu H neslinin yapısından tamamen vazgeçmeye karar verdi. T platformu yerine, Delta II adı verilen platform üzerinde tasarlanan Astra J ile Opel’in bıçak adını verdiği konsepti birleştiriyor. Opel, J serisinde etkili tasarım ile güvenlik özellikleri birleştirmeye çalışıyor. Anti-blokaj fren sistemi, hidrolik fren yardımı, virajda fren kontrolü ve dinamik çekiş kontrolü gibi fren sistemleri ile yan ve ön hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
Opel Astra K: Modern Teknoloji
Adam Opel’in hayatını kaybetmesinden 120 yıl sonra Astra K karşımıza çıkıyor. Yırtıcı çizgiler otomobilin her yanına yayılıyor. Modern teknolojinin tüm nimetlerini sizlere sunan Opel Astra K’de; koltuk ve direksiyon ısıtma özelliği, elektronik iklim kontrollü klima, park pilotu ve sesli komut gibi özellikler mevcut. Teknolojisi, tasarımı ve güvenlik özellikleriyle Opel Astra K nesliyle 2016’da Avrupa’da yılın otomobili seçildi. Opel Astra 2017 sıfır fiyatları 60.950 TL’den başlayıp 120.800 TL’ye kadar uzanıyor. Opel Astra 2017’nin teknik özellikleri için yakından bakış yapmanız gerekiyor.
Bonus: İsim Farklı, Araç Aynı
General Motors bünyesinde bulunan Opel’in birçok modeli gibi Astra’da farklı ülkelerde farklı isimlerle satılıyor. ıngiltere’de Vauxhall Astra, Kuzey Amerika’da Saturn Astra, Endonezya’da Opel Optima, Avustralya'da Holden Astra, Güney Amerika’da ise Chevrolet Astra isimleriyle satılıyor.