Etkin Ofis Yönetimi Teknikleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Etkin Ofis Yönetimi Teknikleri


Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
11/09/2004 :  23:09:01   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Hiç bir yorum almamış, belki bu günün üyeleri tekrar yorumlar düşüncesiyle bu konu altına alıyorum:


deniz
05/04/2001 : 11:45:07 Bilgilerim Email Alıntı
--------------------------------------------------------------------------------

GÜNLÜK ÇİZELGEM
YAPACAKLARIM

ÖNCELİKLERİM
……………………..1- ………………………………………………………………………………………………
……………………..2- ………………………………………………………………………………………………
……………………..3- ………………………………………………………………………………………………
……………………..4- ………………………………………………………………………………………………
……………………..5- ………………………………………………………………………………………………
……………………..6- ………………………………………………………………………………………………
……………………..7- ………………………………………………………………………………………………
……………………..8- ………………………………………………………………………………………………
……………………..9- ………………………………………………………………………………………………
……………………..10- ……………………………………………………………………………………………
……………………..11- ……………………………………………………………………………………………
……………………..12- ……………………………………………………………………………………………
……………………..13- ……………………………………………………………………………………………
……………………..14- ……………………………………………………………………………………………
……………………..15- ……………………………………………………………………………………………


ŞİMDİ HEMEN YAP

GÜNDELİK EVRAKI YÖNETEBİLMENİN ALTIN KURALLARI

1.Masanızı boşaltınmasanızı tamamen boş tutun. Masanızda, üzerinde çalışmakta olduğunuz iş dışında hiç bir şey bulunmasın. Bu size, dikkatinizin tümünü o iş üzerinde yoğunlaştırabilme olanağı verecektir.

2.Gelen evrak kutusu kullanıngelen bütün bilginin gelen evrak kutunuza konmasını ve tek bir yerde toplanmasını sağlayın. Bu, aradığınızı bulabilmenize ve gelen bilgilerin üzerinde çalıştığınız işle birbirine karışmamasına yardımcı olacaktır.

3.Gelen evrakları ayıklayın ve dosyalayınGelen evrakları 3 bölüme ayırına-Sizin işinizle ilgili olduğundan emin olduklarınızBu malzemeyi hemen masanızdaki dosyalama sisteminize ( mektup kutusu, masa üstü organizatörleri veya askılı dosyalara) yerleştirin.b-Sizin işinizle bir ilgisi olmadığından emin olduklarınızBunları hemen çöp kutusuna atınc-Sizin işinizle ilgili olup olmadığından emin olmadıklarınızBöyle durumlarda bunları a. ya da b. kategorisine yerleştirebilecek şekilde, çabuk karar vermeyi öğrenin.

4-Kağıt biriktirmeyinsürekli olarak işleri halletmeyi ve bilgileri işlemeyi sağlayın. İşlerin yığılarak zihninizde yük olmasına izin vermeyin.Ne yapacağınızı bilmediğiniz kağıt yığınlarını toplamaktan kaçının. Bir evrak hakkında ne yapacağınıza ya da muhafaza etmeniz gerekip gerekmediğine karar veremiyorsanız, onu mutlaka atın.

5-Bilgi akışını sınırlayınGerekenden fazla bilgi almaktan veya dosyalamaktan kaçınmaya çalışınBaşkalarına gereksiz bilgi yükü aktarmayınKendiniz ve başkaları için gereksiz kopyalar yapmayın.

6-Kişisel dosyalama sisteminizi oluşturunKendi ihtiyaçlarınızı karşılamak üzere bir dosyalama sistemi kurun. Bir kaç tür dosyaya gereksinim duyabilirsiniza-Masanızdaki dosyalama sistemi:üzerinde çalıştığınız işler içinb-Yakınınızdaki dosyalama sistemi:sık sık başvurmanız gereken işler içinc-Hemen erişemeyeceğiniz dosyalama sistemi:seyrek başvurmanız gereken tamamlanmış işler için

7-Masa üstü organizatörleri kullanınBilginin sürekli olarak işlemesinden masa üstü organizatörleri kullanmayı öğrenin. Bu kişisel etkinliğinizi büyük ölçüde arttıracaktır.

ETKİN DİNLEME TESTİ
Bu soruların ne kadarına evet diyebiliyorsunuz?

1. Konuşurken karşımdaki kişi ile göz teması kuruyor muyum?
2. Karşımdaki kişinin sözünü bitirmesini sabırla bekliyor muyum?
3. Konuştuğu konuları belirli aralıklarla özetliye biliyor muyum?
4. Konuştuğu konuya açıklık getirecek sorular soruyor muyum?
5. Söylediklerini anlayabilmek için, kendimi onun yerine koyuyor muyum?
6. Beden dilim onu onaylıyor mu?
7. Karşımdaki kişinin ihtiyaçlarına karşı duyarlı mıyım?
8. Karşımdaki kişinin duygularını anlıyor muyum?
9. Karşımdaki kişi konuşurken dikkatimi verebiliyor muyum?
10. Karşımdaki kişiye göre iyi bir dinleyici miyim?
11. Söylenenlerin yanında anlatılmayan mesajları algılıyor muyum?
12. Mantık ve duygu yönetimi sağlıyor muyum?

KURUMSAL İLETİŞİM ENGELLERİ

Aşağıda bulunan durumlardan hangisiyle sıklıkla karşılaşıyorsunuz?
· Periyodik durum raporlarının olmaması veya zamanında hazırlanmaması.
· Karar almaya yardımcı bilgilerin yetersizliği.
· Önerilerin dikkate alınmaması.
· Politika ve programlara ilişkin bilgilerin yetersizliği.
· Hiyerarşi kademelerinin fazlalığı.
· Bilgi paylaşımının (örgüt içi ve departman arası) bir alışkanlık haline gelmemiş olması.
· İşletme yaşamına yön ve canlılık veren sistemlerin kurulmamış olması ya da yeterli olmayışı;
-Stratejik planlama sistemi
-Performans değerlendirme sistemi
-İşe alma ve terfi sistemi
-Kariyer planlama sistemi
-Raporlama sistemi
· İnsana yaklaşımın yetersiz olması.
· İnformal ilişkilerin, formal ilişkilerin üstüne çıkması, ya da onun yerine geçmesi.
· İşletme amaçlarının belirgin olmaması. Vizyon-misyon-strateji-politika-plan-program-prosedür ve kuralların birbiriyle uyum içinde olmaması ya da bazılarının yokluğu.
· Yöneticilerin yeterince açık olmamaları, cam kulelerde yaşamaları.
· Hata ve yanlışların gizlenmesi (hatayı kim yaptı anlayışı ile)
· Aşırı bilgi yükü (sigortayı arttırır)
· Yönetici korkusu (cezalandırma, mahcup olma korkusu)
· Olumsuz düşünen insanların etkisi.
· Rekabet ve başka nedenlerle (kızgınlık, küskünlük) bilginin saklanması.
· Düşünce ve duyguların yeterince ifade edilememesi, ifade güçlükleri.
· Algılamadaki güçlükler. Yanlış anlamalar.
· Önyargılar, düşmanlıklar, kinler ve nefretler.
· Kültürel farklılıklar, değerlerde farklılıklar.
· Roller ve beklentilerdeki farklılıklar.
· Zaman darlığı
· İletişim araçlarının (telefon, fax, bilgisayar vb.) yeterince etkili kullanılmaması.


ZAMAN YÖNETİMİ VE BEN
1-İşinizde ulaşmanız gereken
sonuçları biliyor musunuz? Kesinlikle hemen hemen galiba hayır
2-İşinizdeki en öncelikli 3 görevi
yazabilir misiniz? Kesinlikle Galiba Sanırım Hayır
3-Bu 3 öncelikli işle her ay
ayırdığınız zamanı hangi
kesinlikle söyleyebilir misiniz? %100 %80 %50 Sadece tahmin
4-Güne zor işlerle mi başlarsınız? Asla Nadiren Genelde Hep
5-İşinizi yetiştirememeniz hangi
sıklıllarla olur? Hep Haftada bir Ayda bir Nadiren
6-Acil işler, planlanmış zamanınızı
hangi sıklıkla böler? Her gün sıkça günde en Haftada Nadiren
az bir kere az bir kere
7-Bir işi tamamlamadan başka bir
işe hangi sıklıkla geçersiniz? Sıkça Bazen Nadiren Asla
8-Üzerinde çalışmanız gereken
ertelenmiş işlerinizin sayısı? 5’ten fazla 3-5 arası 1-2 kadar Hiç
9-Bir işi yapmanız gerektiğinde
“hayır” deme sıklığınız? Hiç Ara sıra Sıkça Genelde
10-Geçen ay tamamlamadığınız
işlerin kaçına geri döndünüz? 5’ten fazla 3-5 arası 1-2 kadar Hiç
11-Gün başında ve sonunda
yapılacak işler listesi yapmak? Yapmam Ara sıra Sıkça Her zaman
12-Bitirmeniz gereken kırtasiye
hakkında düşünceleriniz: Boğuluyorum Hallederim İyi olacak Kontrol altında
13-Toplantılarda geçen zaman
hakkında düşünceleriniz Çok yararlı Yararlı ama Bazen yararlı Zaman kaybı
çok uzun
14-Ne sıklıkla eve geç gider ya da
iş ***ürürsünüz? Genelde Haftada1-2 Ayda 1-2 Nadiren
15-İş yoğunluğu, sizin aileniz veya
sevdiğiniz işlerle uğraşmanızı
engellemiyor mu? Genelde Haftada 1-2 Ayda 1-2 Nadiren


TELEFON BECERİLERİNİZ. EVET HAYIR
Telefonla konuşurken aynı anda başka işlerle de uğraşır mısınız?
Birini geri arayacağınızı söyleyip de hiç aramadığınız oldu mu?
Telefon çaldığı halde cevap vermediğiniz oldu mu?
Bir konuda bilgi almayı unuttuğunuz için görüştüğünüz kişiyi tekrar aramak zorunda kaldınız mı?
Hat kesilmiş gibi yaptığınız oldu mu?
Telefonla görüştüğünüz kişiye tepkinizi mimiklerinizle yansıttığınız oldu mu?
Başka birine telefon bağlarken yanlışlıkla kapattığınız oldu mu?
Telefonda anlaştığınız konuyu yazıya dökmediğiniz için hiç başınız derde girdi mi?
Telefonda başka biriymiş gibi konuştuğunuz oldu mu?
Siz kağıt kalem ararken arayanı beklettiğiniz oldu mu?
Çalan telefonu hiç açıp kapattınız mı?
O an bölündüğünüz için hattaki kişinin sözlerini tekrar etmesini istediniz mi?
Tele sekreter çıkınca kapattığınız oldu mu?
Peki ya bu sözleri kullandığınız:“Bu benim işim değil”“Şu anda size yardımcı olacak kimse yok.”“Burası yanlış departman”“Bir saniye bekler misiniz?”
Telefonla görüşürken hiç söylediğiniz bir şeyi tekrar etmeniz istendi mi?
Telefonla görüşürken sigara içtiğiniz ya da bir şeyler atıştırdığınız oldu mu?
Dinlemediğiniz için hiç verilen bilgilerin tekrar edilmesini istediğiniz oldu mu?
Birini yanlış anladığınız oldu mu?
Telefonda hiç görüştüğünüz kişi ile aynı anda konuşmaya başladınız mı?
Acelesi olan bir kişiye özellikle ağırdan alarak cevap verdiğiniz oldu mu?
Telefonda size verilmiş olan bilgiyi yanlış not aldığınız oldu mu?


BAŞKALARININ DİLİYLE KONUŞMA DENEYİMİ EDİNİN


DURUM EGZERSİZLER

1-Birine iş konusunda direktif verme konuya yeni olan birinin açısından
bakarsam, kendimi yeterince açıklayabildim mi acaba?
2-Reklam metni yazma Eğer tipik bir müşteri olsaydım, tepkim
ne olurdu?
3-Telefon uslubu Eğer karşıdaki kişinin yerinde olsaydım
bu ses tonu ve üslubu hakkında ne düşünürdüm?
4-Hediye Bu benim sevdiğim bir şey mi yoksa onun sevdiği bir şey mi? (çoğu zaman arada büyük fark vardır)
5-Emir verme biçimi Bu şekilde bana emir verilseydi yerine getirir miydim?
6-Çocuk eğitimi Ben çocuk olsaydım yaşını, deneyimini, duygularını dikkate alarak, bu eğitime tepkim ne olurdu?
7-Görünümüm Eğer benim gibi giyinseydi yöneticim hakkında ne düşünürdüm?
8-Bir konuşma hazırlama Dinleyiciler geçmişi ve ilgi alanları düşünüldüğünde böyle bir cümle nasıl gider?
9-Eğlence Müşterilerimin yerinde olsaydım ne tür yiyecek, müzik ve eğlenceden hoşlanırdım?

SORUN KARŞIDA SORUN BENDE


1-Karşı taraf konuşmaya başlatır. 1-Ben konuşmayı başlatırım.

2-Dinliyorum. 2-Konuşuyorum.

3-Pasifim. 3-Aktifim.

4-Karşı tarafa yardım etmek istiyorum. 4-Ben kendime yardım etmek istiyorum

5-Ben danışmanım 5-İfade edip etkilemek, duyurmak istiyorum.

6-Karşı tarafın duygularını ifade edip, 6-Ben duygularımı ifade edip
rahatlamasını istiyorum. rahatlamak istiyorum

7-Karşı tarafın çözüm bulmasına yardımcı 7-Kendime çözüm bulmak istiyorum.
oluyorum.

8-Karşı tarafım çözümünü kabul ediyorum 8-Çözüme memnun olmalıyım.
memnun olmam şart değil.

9-Öncelikle karşı tarafın gereksinimi ile 9-Öncelikler kendi gereksinimlerimle
ilgiliyim. İlgiliyim.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Harpacı
Üye

Toplam 285 yazı
05/09/2007 :  07:32:12  Alıntı
çok beğendim. zaman zaman dönüp faydalanabileceğim bir yazı.
bu nedenle altına birşeyler yazayım ki bulması kolay olsun dedim.
çok teşekkürler...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Harpacı
Üye

Toplam 285 yazı
05/09/2007 :  07:34:48  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - dt_turan
ABD'de büyük işler yapmış ünlü bir girişimci, yönettiği şirketlere ilişkin olarak, yıllar sonra bir itirafta bulunmuş: "Birlikte çalıştığımız yöneticiler ve elemanlarda, bizden ayrılırlarsa hayatlarının mahvolacağı havasını yarattık. En iyi çalışanlarımız, buna hep inandı..." Bugün, iş değiştirmek, kendi işinin sahibi olmak, hayata yepyeni bir pencere açmak için hiç de geç değil aslında, patronlara rağmen!. Gelişen teknoloji, her ne kadar ekonomi bir türlü rayına oturamamış olsa da istihdam olanakları, meslek dallarındaki çeşitliliği görebilmek için, yaratıcı fikirler geliştirmeniz ya da bir uzmanlık dalında ilerlemeniz gerekiyor; o kadar! Krediler, danışmanlık firmaları, yasal prosedürler iplik söküğü gibi geliyor arkasından. Yeter ki, kendinize güvenin, kariyer planlamanızı iyi yapın ve hemen harekete geçin. Dışarıda çok renkli, heyecanlı, akıllı ve kıran kırana bir mücadele var! Bu nedenle, 'Yeni İş Kapıları ve Gözde Meslekleri' aktardığımız dizimizde, yaratıcı ve yeni fikir geliştirip, kendine güvenenlere kapıların nasıl açıldığını göreceksiniz. Tabi mücadele şartıyla! Konfüçyüs'ün de dediği gibi; "Hiç kimse başarı merdivenini elleri cebinde tırmanmamıştır". İyi şanslar!

Yapılan araştırmalar, iş dünyasındaki nitelikli insan sayısının 2050'li yıllara kadar doldurulmayacağını gösteriyor. Teknolojideki gelişmeler, nitelikli insana ihtiyacı en az 50 yıl sonra frenleyebilecek...

Doç. Dr. Osman Özsoy'un Hayat Yayınevi'nden çıkan 'Değişen Dünyada Meslek Seçimi: Geleceğin Meslekleri' isimli kitabında aktarıldığı üzere, yapılan bir araştırmada, "Şimdiki aklınız olsaydı, hangi sektörde çalışmak isterdiniz?" sorusuna verilen cevaplara dikkat çekiliyor. Buna göre, sırasıyla yüzde 32.8 ile bilişim, yüzde 18.2 ile turizm, yüzde 12.4 ile medya, yüzde 11.4 ile sağlık, yüzde 9.7 ile kamu, yüzde 5.1 ile otomotiv, yüzde 3.1 ile de parekende geliyor. 'Şu an yaptığım işi yapardım' diyenler ise sadece yüzde 12'de kalmış.

Gelecek perspektifi şart

Yakın tarihe kadar petrol zengini ülke kralları veya petrol işiyle uğraşan Batılı büyük şirket sahipleri dünya zenginler listesinde başı çekiyordu.
Ancak, son yıllarda ilk sıraları iletişim şirketleri aldı. Dünyanın en önde gelen borsalarında, iletişim sektörü şirketleri, en fazla değer kazanan hisselerin başında geliyor. Peki ya bilim ve teknolojinin insanların hayal ettiklerini üretebilir hale getirmesi? Yeni buluşlar, alınan patentlerle ekonomik bir değer haline getirilmekte ve buluş sahipleri de büyük gelirler elde etmekte...

O nedenle, akla gelen 'ilginç buluşlara' baştan olumsuz yaklaşmamak gerekiyor. Örneğin, 1944'te 20. Century Fox'un Başkanı Daryik F. Zanuck'un "Televizyon en geç altı ay içerisinde piyasadan silinecektir. İnsanlar her akşam böyle bir kutuyu istemez" sözü hatırlanırsa...
Bu örnek bile, hedefleri yüksek tutup, azimle çalışıldığında aşılamayacak güçlük olmadığını gösteriyor.

Kendinize güvenin

Girişimciler iş fikirlerini, fırsatları nasıl buluyor ve eliyorlar? Bir iş alanında deneyime ihtiyaç var mı? Hangi iş fikirleri başarılı olabilir?
Cevapları, 'Adım adım girişimcilik' isimli kitabında Amerikalı iş uzmanı Rachelle Thackray şöyle veriyor:

Bildiğiniz işi yapın: Başarılı işler kuranlar, sektördeki deneyimin başlangıç risklerini en aza indirebileceğini söylüyor. Bazen var olan bir ilgi alanı, iş için önemli bir basamak olabilir. Tabii piyasanın ekonomik durumu da çok önemli...

Zevkinize güvenin: 'En başarılı girişimciler, bu işi kendileri için yapandır' diyor bir girişimci. Az bilgi tehlikelidir ve bazen aklınıza iyi bir fikir geldiğinde ne olursa olsun ilerlemeniz gerekir.

Fikrinizi geliştirin: Kulağa iyi gelen bir iş konseptini, gerçekten işe yarayan ve para kazandıran bir işten nasıl ayırt edersiniz? En tutarlısı, büyük ve uygun bir piyasa. Çok kötü konseptleri, başarıya ulaştıranlar gibi, batıranlar da mevcut. Bir fikri, konsepti veya inancı disiplinle birleştirme ve gerçek bir iş planına dönüştürme yeteneği şart.

Ortaklık mı, yalnız çalışmak mı?: Bazı girişimciler, yalnız yola çıkılsa da desteğe ihtiyacı olduğunu söylüyor. Ancak, ortağa değil! Kendinize inanmalısınız.

Piyasayı araştırın: Bir iş kuracakların piyasa ve ürünlerinin yeri konusunda bir anlayış geliştirmesi gerekir. En iyi yollardan biri rekabeti değerlendirmektir. Araştırma yapmak, bir ürünün potansiyel pazarını, müşterilerin özelliklerini ve satış hesaplarını belirlemeye yarar.

Yeni yetenekler geliştirin: Gerekirse bir kursa ya da eğitim programına katılıp, kendinizi geliştirin.

İş planı yapın: Ne üreteceksiniz, hedef kârınız ne, kimlerle çalışacaksınız gibi soruların cevaplarını içeren bir plan yapın.

Kendin yap: Yeni iş kuranlar genellikle yatırımlarını kendileri yapmak zorunda kalır. Bazıları sadece birikmiş paralarına ve ilk ay ve yıllardaki kazançlarına güvenirler.

Doğru mekân seçin: İlk günlerden şirketinizin parasını çok harcamamak çok önemlidir. Olabilecek en ucuz yerden başlayın. Biçim ve içerik arasındaki farkı unutmayın. Pahalı ofisler iyidir ama çoğu zaman değersizdir. Süslü eşyalarla başlayan işler nadiren başarılı olur. Evde çalışmayı ya da ofis açmayı düşünün.

İsim bulun: 2000 yıllarının en iyi 10 markasının isimleri farklı, akılda kalıcı fakat uzmanlara göre üzerlerinde fazla düşünülmemiş. Kısa, güçlü, tanıdık ve insanların söylemekte zorlanmayacağı isimler seçin. Acele etmeyin.

Marka mesajınız olsun: Reklam harcamaları için yeterli paraya sahip olmasanız da, kaliteli ürün hakkında insanların konuşması en iyi reklamdır. Pazarlama stratejisi için insanlarla çalışın. Basit mesajlar verin.

Çalışan alın: Başka kişileri işe almak, hem size nefes aldıracak zamanı yaratır hem de uzun vadede şirketin başarılı olma şansını artırabilir. Sizin değerlerinizi paylaşan ve iş bitirmeyi seven insanlar alın.

Girişimcide ne gibi özellikler olmalıdır?

• Kendine güvenen ve kendisine güvenilen
• Geri adım atabilen ve yeniden başlayabilen
• Fırsatlardan yararlanabilen
• Sonuçları değerlendirebilen
• Mesleki riskleri üstlenebilen
• Yaratıcı, cesaretli
• Bireysel ve aynı zamanda toplumsal
• İyimser ve fikir sahibi
• Sürükleyici ve güdüleyici
• Yeniliklere açık
• İşini seven biri olmalıdır...

Bir başarı öyküsü

Isıtma ve sıhhi tesisat sektöründe faaaliyet gösteren Dizayn Grubu Kurucusu İbrahim Mirmahmutoğulları, 'insankaynakları.com'dan derlenen 'İşte Başarı' isimli kitapta; küçük bir atölyeyi 11 yılda 60 ülkeye ihracat yapan bir şirket haline nasıl getirdiğini anlatıyor:

Aile bireyleri olarak yaz tatillerinde sürekli çalışırdık. Önceleri, çekirdek kavurup satarken, lisede tekerlekli arabalarla Sivas'ın taşlı yollarında altı yıl sebze sattım. Pazarlarda ilginç tehlikelerle karşılaşırdık. Yer kapma kavgası yüzünden her yıl en az üç beş kavga çıkardı... Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldum. Bir yerlerde çalışmaktansa, girişimci olmayı tercih ettim. Aklımda özel iş yapmak vardı. Dizayn Grup'u Gaziosmanpaşa'da 500 metrekare bir atölyede kurduk. İlk yılımızda 3 bin metrekare yere taşındık. Şimdi 35 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıyoruz. Lisans ya da know-how almadan kendi gayretlerimizle zor dönemleri aştık. Dışarıdan lisans alsaydık, bugün hala onlara bağlı olacaktık. Model de geliştiremezdik. Belki 10 katı para harcadık ama uzun vadede akıllı bir yatırımdı. Pazarlama elemanlarından önce AR-GE elemanları aldık...
İlk önce boru nasıl üretilecekti? İlk ürün nasıl çıkacaktı? Etrafınızda kimse birşey bilmiyor, çok gençsiniz. Kalite için üniversitelerin laboratuvarlarını kullandık. Ürünümüzü dört dörtlük olmadan piyasaya sürmedik. Bugün 450 kişi çalışıyoruz. Biz yanlış yapılmasına fırsat vererek, başarıyı yakaladık. Bile bile risk aldık. Başlangıçta nakit anlamda bir değeriniz olmasa da, kendi değerlerinizle yükselebilirsiniz. Önemli olan, kararlı olmak ve mücadele.


Kaynak : Milliyet

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.12 saniye.
12:40:27, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım