Markalar Neyi Pazarlar? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Markalar Neyi Pazarlar?


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
26/06/2008 :  15:43:02 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Neden Prada bir kıyafet 1000 dolara alıcı bulurken aynı kalitedeki yerel bir marka yaklaşık beşte biri fiyatına satılır? Söz konusu ürün bir imitasyon ise değeri çok daha düşecektir. Düz bir mantıkla prestij yaratmak isteyen tüketicilerin pahalı markaları tercih ettiğini ve bazı markaların bu nedenle ürünlerinde yüksek fiyatlandırmaya gittiğini söyleyebiliriz. Benzer ürünler arasındaki fark yalnızca fiyatlandırma stratejisiyle yaratılmıyor tabi ki. Bu kadar basit olsaydı çoğu marka bu kolay yolu (!) denemeye kalkışırdı. Öyleyse neden bazı markalar daha değerli kabul edilirler ve tüketiciler tarafından daha çok sevilirler?

P&G’nin eski marka yöneticilerinden Kevin Roberts "Lovemarks" isimli kitabında markaların piyasada tutunmak için tüketicileri kendilerine aşık etmeleri gerektiğini söyler. Peki tüketiciler markaların neyine aşık olurlar ? Roberts'a göre, markalar performans, güven ve itibar sayesinde kurulur ; gizemli, tutkulu ve samimi oldukları ölçüde de aşık kitleler oluşturabilirler. Bunun için de her iletişim kanalında (5 duyu aracıyla) bu duyguları uyandıracak deneyimler yaratmaları gerekir.

Aslında tüm bunlar markaya belli bir kimlik kazandırmak yani bazı kavramsal değerler oluşturmak için yapılır. Çünkü İçinde bulunduğumuz bilgi çağında teknoloji (ürünler) kolaylıkla taklit edilebilir hale geldiğinden markaların pazarlamakta olduğu soyut değerler giderek daha fazla önem kazanıyor. Bir ürünü kopyalayabilirsiniz fakat bir markayı asla. Çünkü markalaşmak orijinal olmakla ilgilidir. Bu nedenle tüketicinin zihninde önemli bir pozisyon edinebilmek için her markanın kendine özgü kavramlar ve belli değer sistemleri üretmesi gerekiyor. Çünkü ancak bu sayede diğer markalardan farklı bir kültür yaratılabilir.

Kavram Pazarlaması: Kültürel Markalama
Markaların, bazı kavramlar aracılığıyla bizlere belli inanç ve değerleri yani bir kimliği ve o kimliğin anlam çerçevesi olan bir "kültürü" pazarlamakta olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla, markalar üzerine kurulu olduğu kavramsal zemini ve tüketici zihnini çok iyi bilmek zorunda.

Çağımız giderek kavramların rekabet ettiği bir çağ haline geliyor. Bu nedenle markamızın geleceği için hangi kavramları ve değerleri savunsı gerektiği stratejik bir öneme sahip. Tüm bunlar doğal bir eğilimin sonucu aslında. Ne de olsa insanlar ve firmalar ölümlüyken marka gibi kavramsal varlıkların ölümsüz olduğunu söyleyebiliriz. Bazı filozoflar, dünyadaki insan varlığı için sınırsız sayıda fikir ve kavramın içinde yolculuk yapan biyolojik moleküller tanımlamasını yapar. Tüketiciler için de durum böyledir. Markalar tüketici bireylere yaşam alanları ve anlam göstergeleri sunarak onların damarlarında dolaşan iksirler haline gelirler.

Günümüz medya çağı ve bilgi karmaşası markalara anlık iletişim fırsatları sunuyor. Bir an içinde dikkat çekmek ve aynı anda mesajınızı iletiyor olmak zorundasınız. Böyle bir ortamda çevresiyle tutarlı bir iletişimi sürdürebilmek ve kalıcı bir marka olabilmek için markanın üzerine inşa edildiği belli değerleri yani bir felsefesi bulunmak zorunda. Çünkü ürünün tarzı, reklamı veya sunumu gibi bileşenler ancak bu tür bir kavramsal eksenin üzerine inşa edildiğinde anlamlı, "bütünleşik" bir pazarlama iletişimi gerçekleştirilmektedir.


Örneğin Coca Cola'nın kavram olarak “yaşam sevinci” üzerine kurulu olduğunu söyleyebiliriz. 19. yüzyıldan bu yana kullandığı iletişime baktığımızda sloganlarının çıkış noktasında hayattan zevk alma (neşe) ve rahatlama kavramlarını görürüz (şimdilerde yine benzer şekilde: "mutluluk fabrikası" ). Bu nedenle tad testlerinde tüketiciler aralarında fazla bir fark göremese de onu diğer kolalardan daha lezzetli bulurlar. Buna karşın Pepsi aynı pazara girebilmek için “gençlik ve değişim” şeklinde farklı kavramlarla ile tüketicilerin zihninde yer edinmiştir.


Markaların bazı özellikler ile akılda kalabilmeleri ancak sahip oldukları kavramlar aracılığıyla gerçekleştirilebilir. Bu nedenle her marka bütün çalışanları ile belli kavramları koruma ve yansıtma çabasındadır. Dolayısıyla çalışanlar markalarını bir değer haline getiren bu kavramları zedeleyebilecek en ufak harekette bulunmazlar. http://kurumsalmarka.blogspot.com/

Türkiye’nin hazır giyim markaları hangi kavramları pazarlıyor ?

Roman : Romantizm
Network : Modernizm
İpekyol : Feminizm
Hatemoğlu : Yalınlık ve Gizem
Tween : Metroseksüellik

Yazar: Faruk Başturk

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
bulutbey07
Yeni Üye

Toplam 4 yazı
26/06/2008 :  21:11:19  Alıntı
Tespit Harika bizimle paylaştığınız için teşekkürler...

Yerleşim : Türkiye / Antalya  |  Meslek : Turizm
Haluk@BURSA
Üye

Toplam 831 yazı
20/07/2008 :  17:32:57  Alıntı
http://www.patronlardunyasi.com/news_detail.php?id=45296

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : Serbest meslek
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
23/07/2008 :  01:52:45 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


İşportanın bu kadar yaygın olduğu bir sistemde markalaşmak sadece çok büyük firmalara nasip oluyor ülkemizin bu konuda daha çok fırın ekmek yemesi lazım gibi .
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
buyukhedef
Üye

Toplam 148 yazı
03/08/2008 :  20:21:27  Alıntı
Markayı bu kadar basite almayalım arkadaşlar, sadece kuru kuruya fiyatı yüksek tutmak değil sonuçta adı geçen markalar aynı zamanda gerçekten kendi alanlarında en kaliteli ürün ve hizmetleri de sunuyorlar. Bazen anlamsız şekilde yüksek fiyatlar olabiliyor ama genelde marka adı altında sunulan yüksek kaliteli mal ve hizmetler yüksek fiyatlarına rağmen alıcı buluyor.
..ııII BÜYÜK HEDEF IIıı..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.77 saniye.
10:13:43, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım