Türk Gençleri Parasını Nelere Harcıyor? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Türk Gençleri Parasını Nelere Harcıyor?


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
09/04/2008 :  13:19:00 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bluetooth markası Jabra ve mynet.com tarafından Türkiye çapında, çoğunluğu erkek, yüksek okul/üniversite mezunu, 20-28 yaş aralığında 5 bin 700 kişiye yapılan anket, tüketicilerin teknolojik tercihlerini ölçtü. Anketten çıkan yanıtlara göre, 20-28 yaş aralığında bulunan gençlerin yüzde 72’si parasını giyim, yüzde 63’ü sağlık, yüzde 34’ü ise teknolojik ürünleri satın almak için harcıyor. Gençlerin para harcadığı diğer alanlar arasında eğlence (yüzde 32) ve spor (yüzde 16) bulunuyor.

Katılımcıların yüzde 90’ının teknolojiyi düzenli olarak takip ettiğini bildirdiği anketin sonuçlarına göre, gençler en fazla cep telefonu, dijital kamera, TV gibi ürünlerde yaşanan teknolojik yeniliklerle ilgileniyor. Bu ürünleri PlayStation, dijital fotoğraf makinesi, bilgisayar/notebook takip ediyor. Kullanıcıların teknolojik ürün satın alırken tercihlerini öncelikli olarak fiyat (yüzde 75), daha sonra marka (yüzde 64) ve çevrelerinin tavsiyeleri (yüzde 40) etkiliyor. Bunların dışında tv / gazete haberleri (yüzde 37), trendler (yüzde 31) ve ürünün teknolojik özellikleri de (yüzde 28) satın alma kararında etkili oluyor.

Teknolojik ürünler hayatımızda önemli bir yer kaplıyor

Jabra ve mynet.com tarafından yapılan anketten elde edilen verilere göre, teknolojik ürünler katılımcıların yüzde 46’sının hayatında önemli bir yere sahip. Katılımcıların yüzde 23’ü ise teknolojik ürün kullanmadan yaşayamıyor.

Jabra anketine katılan gençlerin yüzde 93’ünün Bluetooth’lu cihazı bulunuyor. Gençlerin yüzde 52’si için ise yeni satın alacağı ürünlerin Bluetooth özelliğine sahip olması önemli, yüzde 19’u için ise çok önemli.

Teknoloji deyince aklımıza ABD geliyor

Teknoloji deyince akıllarına hangi ülkenin geldiği sorulduğu katılımcıların yüzde 29’u yanıt olarak ABD dedi. ABD yanıtını yüzde 8 ile Japonya, yüzde 6.5 ile Tayvan ve İsrail takip etti. Türkiye yanıtı yüzde 5.2 ile dördüncü sıraya oturdu.

MarketingTürkiye'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
n/a
deleted

Toplam 12 yazı
13/04/2008 :  20:39:17  Alıntı
Gençlerin kitaba ne kadar harcama yaptığının istatistiklere girmemesi düşüklüğünden midir bilemiyorum. Ama her halukarda üzüntülü bir durum. Kimseye bluetoothu var diye iş ve ekmek vermiyorlar!!! Bence gençler ne kadar teknolojik aletleri varsa satsınlar ve öğrenmeye, gelişmeye para ayırsınlar. Sevgiler.
mtg

Yerleşim : / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
enginlofca
Yeni Üye

Toplam 84 yazı
23/04/2008 :  14:22:28 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
teknolojik tercih ölçüldüğü için kitap yer almıyor. Ancak az okuduğumuz bir gerçek ve okuyanların ne okuduğu da önemli
www.izmirrehberi.net

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Turizm
kapol
Yeni Üye

Toplam 19 yazı
24/04/2008 :  00:38:50 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


teknoloji çılgınlığı ,,ahlakımıza törpülüyor ,,mtg sana katılıyorum.
kapol

Yerleşim : Türkiye / Kayseri  |  Meslek : Satış / Pazarlama
slymn_ern
Yeni Üye

Toplam 54 yazı
04/10/2008 :  17:43:36  Alıntı
anlamadığım bişey var.
Her ay bir teknolojik birşey alıyorsa gençler (ki bunun içinde bende varım)
atıyorum ortalama her ay bir ürüne 300 lira versin ( ki her ay ne alsın)
Sigara bunun neresinde kalıyor. bir sigara bugün 5 lira ve tanıdığım hemen herkes ortalama günde maalesef 2 paket sigara içiyor buda ayda 300 lira eder.
bence bu anket pek doğru değil
Başarıya ulaşmış işadamları hemen, anında harekete geçerler. Hayallerini ertelemezler. Düşünme ve erteleme hastalığından etkilenmezler; kendi düşüncelerinin onlara engel olmasına izin vermezler. Bu onların bilmedikleri başarı sırlarıdır

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
TURAA
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
08/10/2008 :  17:40:15  Alıntı
ortalama haftada bir kitap alıyordum ama şimdi almıyorum bu ekonomide zor oluyo netten korsan takılıyorum... teknoloji ahlakı törpülüyo diyen arkadaşımada şunu söylemek istiyorum teknolojiyle ahlakın hiç bi alakası yok derim sonuçta insanda biten bişey yapılan hataları teknolojiye yüklememek gerek derim

Yerleşim : Türkiye / Kütahya  |  Meslek : İnternet
Fantastik
Üye

Toplam 109 yazı
15/10/2008 :  12:04:16 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
%40 gibi bi oranıda uyuşturucu-uyarıcı maddelere Harcıyor.. Bir ülkenin gelişip gelişmiyeceğini , o ülkenin öğrencilerinden ve gençLerinden anlayabilirsiniz. Ünv. Okuyan 100 arkadaşım varsa 50 tanesi madde kullanıyor böyle bi ortamda Ülkenin gelişmesini beklemek utopik bi düşünce olur herhalde..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.53 saniye.
07:34:04, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım