Müşteri Bulma Ve Randevu Alma Teknikleri - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşteri Bulma Ve Randevu Alma Teknikleri


teknosan
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
31/03/2008 :  12:56:58   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Merhaba,

Ben pazarlama konusunda çok yeniyim. Bugüne kadar yaptığım iş daha çok teknik olduğu için bu konuda fazla bilgim malesef yok. Şimdi kendi işimi yapıyorum ve işimin pazarlamasınıda malesef kendim yapmam gerekiyor. Benim sizlerden öğrenmek istediğim şudur. Müşteri nasıl bulunur ? İlgili ve yetkili kişinin ismine nasıl ulaşılır ? Malum bazen sekreterler vs. isim vermemektedirler. Örneğin benim sektörüm bilgisayar, ve teknik servis hizmetleri vermekteyiz. Bu müşterinin firmasında kaç adet bilgisayar vardır ? Bu müşteriden nasıl randevu alabilirim ? Kendisini ikna etmek için ne tür ikna yöntem ve taktikleri kullanmalıyım ? Biliyorum bunlar belki buradaki birçok arkadaş için çok basit konulardır. Fakat ben pazarlamada çok yeni olduğum için pazarlama ile alakalı herşeyde benim için çok yeni. Yardımcı olursanız sevinirim. Hatta buradaki sorularla kısıtlı kalmayıp pazarlamanın temelini oluşturacak başka bilgiler, ipuçlarıda verirseniz sevinirim. Vereceğiniz cevaplar için şimdiden çok teşekkür ederim.
Öğrenmek, öğrenmek ve yine öğrenmek.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
ersansgencer
Yeni Üye

Toplam 52 yazı
31/03/2008 :  14:32:46  Alıntı
Sn.Teknosan
1-Öncelikle teknik bir anket formu düzenle anket niteliğinde olmasın.İçinde dikkat çekici müşterinin her zaman işine yarayacak bilgi ver ama o işletmeden istediğin tüm bilgileri al.
2-İnternet rehber vs.gibi kaynaklardan çevrendeki işyerlerinin fax,tel,e-mail adreslerini al ve buralara gönder.
3-Kendine bir program belirle ve o program dahilinde müşteri adaylarını ziyaret et.(randevu almayı unutma)
4-Anket formuna yetkili adı diye bir satır aç,anket sana dönmezse randevu alırken sekretere sor,oda olmadı oraya gittiğinde sor.Sekretere soramazsan muhasebeciye sor,çaycıya sor,odacıya sor,kapıcıya sor ama kendini germeden sor.
5-şirketin sekreterinin ne yap et adını ve soyadını öğren çünki bu yetkiliden,hatta patrondan daha önemli benim için.Ona yakın ol sıcak davran samimiyet kur.Belki o gidişinde görüşemezsin ama birsonraki görüşme garanti.(Sekretere ismi ile hitap et) Hatta alabileceğin bilginin çoğunu sekreter sana ya verir yada bulmana yardımcı olur.
6-Müşteriye malından ve hizmetinden önce kendini sat!Müşteri seni alırsa senin sattığın herşeyi alacaktır.
7-Satış için kendi mal ve hizmetinden çok bunları alması karşılığında alıcının ne kadar kar edeceği önemli (aylık bakım ücretinden ziyade bu bakımı yaptırmadığında başına gelecekleri düşünmesini sağla)
8-Satış yapmak için kendini kasma müşteri karşısında ezilme ama ukalalık ta yapma neticede sen para alacaksan o da hizmet veya mal alacak.
9-Satış yapamayınca üzülme,gurur meselesi yapma,yılma inatla üstüne git satışın kimi kaynaklara göre 8 kimine göre 15 görüşmeden sonra yapıldığını unutma böyle dedim diye de hergün de gitme
10-Görüşme sırasında kendin ol rol yapma,yapmacık olma yazı hazırlayıp ezberleme konuşmanı gidişine bırak.Görüşme yaptığın odayı tiyatro sahnesi farzet oyunu sen yazıyorsun,sen oynuyorsun ve sen yönetiyorsun.Arada bir bırak karşındaki yönetsin ama ona sen izin verince
Umarım işine yarar
Sağlıkla kal
ERSANSGENCER

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Satış / Pazarlama
Goldenist
Üye

Toplam 964 yazı
31/03/2008 :  14:38:53 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
İnternet çağına yetiştiğin için çok şanslısın! Elindeki İnterneti bunun için kullan. Bilgisayarla ilgili ne yapmak istiyorsun ilgili kuruluşları arama motorlarından ara. Şirketlerin tarihçelerini ve Hakkımızda yazan kısımlarını iyice okuyun.
Telefonla bilgi almak istediğin kişilerin mutlaka isimlerini bul ve telefonda o kişi ile konuşmaya çalış.
Güvenilir ve samimi olduğunu karşı tarafa iletebilmen için tanışma esnasında adını ve hangi firma adına görüşme talep ettiğini mutlaka bildir. İltifat et ama bunu samimi olarak yap.
Kapı kapı dolaşarak yapılan pazarlama ve satışlarda yüzde bana göre daha yüksektir.
pazarlama ve satış ile ilgili yine İnternette ilgili yazıları araştır ve oku.
Tiyatro ve oyunculuk eğitim al, diksiyonunu ve ses tonunu düzeltmeye çalış. Daima prezantable ve temiz ol.
TAkım elbiseli ve günlük traşlı, bakımlı olmak satışlarınızı arttıracak ve Görüşmeye gittiğiniz kişilerin sizi kabul etmesini ve dinlemesini sağlayacak en önemli faktörlerdir.
Bunun dışında istikra, disiplin ve kararlılık çok önemlidir.
Evden yapılan satışlarda yine ofise gider gibi sabah 09,00 da görüşmeler başlamak gerekir. Sözünüzün dinlenmesi için kıyafetlerinizde kırmızı renk kullanmanızı tavsiye ederim.
Büyüklük odur ki, hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır, kendini büyük değil küçük, zayıf, vasıtasız, hiç telâkki ederek, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana büyüksün derlerse, bunu diyenlere de güleceksin.( 1908 )

Bir adam ki büyük olmaktan bahseder, benim hoşuma gitmez. Bir adam ki memleketi kurtarmak için evvelâ büyük adam olmak lâzımdır; der ve bunun için bir de örnek seçer, onun gibi olmayınca memleketin kurtulamayacağı inancında bulunur, bu, adam değildir. ( 1908 )

Mustafa Kemal Atatürk

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
ttr911
Üye

Toplam 305 yazı
08/05/2008 :  01:24:31 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


pazarlama yaparken asla ümitsizliğe kapılma , iyi bir pazarlamacı olmak için saglam sinirlere sahip olmak gerekir eger ilk veya bi kaç görüşmeden sonra pes edersen asla başaramazsın, olumsuz yanıt aldığın yerleri not et 1 ay, 2 ay sonra tekrar git mutlaka o müşteriyi kazanacaksın...
Hediyelik Lezzetler - Cezerye, Kerebiç ve Lokum Çeşitleri
www.hediyeliklezzetler.com
Hızlı, kaliteli, online sipariş.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Yöneticilik
slymn_ern
Yeni Üye

Toplam 54 yazı
04/10/2008 :  17:30:17  Alıntı
merhaba;

Bende arkadaşlarıma katılıyorum söylediklerine. Aktif olarak yaklaşık 5 senedir gerek istanbul içinde gerekse istanbul dışında satış/pazarlama yapmaktayım. Yapman gereken sık sık müşteri ziyaretleri ki senin işin ağırlıklı bulunduğun şehir iiçinde olacak. ( senin için büyük avantaj )
Gittiğin her firma senin için potansiyel bir müşteridir. Buna hazırlıklı olarak gitmen ve gittiğin firma hakkında önceden bilgi sahbi olman sana +1 puan kazandıracak ve müşterinin göznde "iş yapabilir" sıfatıyla anılmana sebep olacaktır.
Her gittiğin firma seni kapıda beklemiyor tabiki gelsinde bizim işlerimizi o yapsın diye. Bu işi yapacaksan azimli, kararlı,sabırlı olman ve bunların yanında asla fazla agresif davranarak hırs yapmaman olacaktır. Kendine haftalık yada aylık müşteri ziyaret çeteleni oluşturman ve ister çalışığın firma olsun isterse olmasın bu ziyaretleri sürekli gerçekleştirmelisin.
İnanıyorumki kazanan sen olursun.

Saygı ve Selamlarımla,
Başarıya ulaşmış işadamları hemen, anında harekete geçerler. Hayallerini ertelemezler. Düşünme ve erteleme hastalığından etkilenmezler; kendi düşüncelerinin onlara engel olmasına izin vermezler. Bu onların bilmedikleri başarı sırlarıdır

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
ekonomik müdür
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
27/11/2008 :  19:35:56 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Aziz kardeşim, acizane tavsiyelerim şu şekildedir.
* Eğer randevu almak için çabalıyor ve yetkiliye ulaşamıyorsan sakın yılma. mutlaka sana ayıracak bir kaç dakikası vardır. ama asla ve asla çok uzun zamanlarını alma potansiyel müşterinin.
* Gülümse... Ne kadar zor durumda olsan da gülümse.
* Kendine has bir yöntem bul. Bir fıkra öğren ama mutlaka güncel olsun.
* Bir şiir ezberle, kısa ama çok manidar olsun. Karşılarında saygın kişiler görmeyi her zaman sever insanlar. Entelektüel olmaya çalış, kişisel gelişime önem vermeye çalış.
* Mal satmaya çalışır gibi davranma. Kimse kendisine bişeyler satılmasından hoşlanmaz. Almaktan hoşlanırlar. "Satmak" kelimesini müşterinin yanında asla kullanma... Ama asla... Kendini müşteri yerine köyarsan ne demek istediğimi anlarsın.
* Israrcılığını zamana yay. 2 ay, 5 ay vs... bu çok önemli...
* İyi niyetli ol, iyi ol. Kişisel tavsiyem, "Ahiliği öğren"
Vesselam...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
elta
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
03/01/2009 :  20:54:33  Alıntı
arkadaşlar hepinizin yazıları değerli ben triko ile uğrasıyorum şu anda fason çalışmaktayım ama kendi imalatımı yapmak istiyorum pazarlama konusunda bir birikimim yok yani ürettiğim malı pazarlayamıyorum toptan pazarlama gittiğim yerlerde çalıştıkları firmaların olduklarını söylüyorlar ve gerek olmadığını söylüyorlar bende bir daha oraya gitmiyorum hemen yelkenleri suya inidiriyorum banada bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Tekstil
slymn_ern
Yeni Üye

Toplam 54 yazı
09/01/2009 :  00:20:54  Alıntı
elta kardeşim merhaba;

öncelikle işin hayırlı olsun...

Senin yaptığın, futbol maçında henüz başlama düdüğünde sahayı terketmeye benziyor. Şirketler tabiiki senden önce bir başka firma ile çalışıyorlardır. Senin yapman gereken o müşterileri belirli bir rutin ziyaret programına dahil etmek ve sık sık elinde değişik numuneler ve örneklerle ne biliyim desenlerle ziyaret etmen bence.
Ben bir müşterime 1 yıl gidip geldiğimi bilirim hiç satış yapmadan. Ve şuan o kadar uğraş vererek çalıştığım firmalar var. Hala bi kaç senedir gidip geldiğim fakat 1 liralık satış yapmadığım firmalarda yokda değil.
Pazarlama evrenseldir, beceridir, tekniktir,istektir, azimdir...
Müşterinin gözüne öyle bir bakmalısınki, kardeşim ben sana bu malı satmaya geldim dediğini anlamalı. Sende o ışığı görmeli müşteri.
Müşterinin karşısında kesinlikle aç olduğunuzu belli etmeyin, yani bu satışa ihtiyacınız olduğunu anlamamalı, dozajında tok görünmelisiniz.

Naçizane benim fikirlerim bunlar,

Allah muvaffak etsin

Saygı ve Selamlarımla
Başarıya ulaşmış işadamları hemen, anında harekete geçerler. Hayallerini ertelemezler. Düşünme ve erteleme hastalığından etkilenmezler; kendi düşüncelerinin onlara engel olmasına izin vermezler. Bu onların bilmedikleri başarı sırlarıdır

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
Refiktu
Yeni Üye

Toplam 73 yazı
09/01/2009 :  13:57:56  Alıntı
Bana göre mal satmaya çalışmayacaksın pazarlamada güven satacaksın.Eğer sana güvenirse işte o zmn mal satışı sonra gelir.Bunu neredeyse her sektör için genişletebilirsin sanmaki burada bahsettiğimin mala olan güven kişi sana güvenecek ağzından düşen kelimelere inanacak bunu için de seni bir yabancı olarak görmemesi lazım ayni ortak nokta yart memleket olabilir futbol takımı olabilir vs vs vs .

Bazı insanlar gibi müşterinin dükkana gelmesini beklemeyerek ne yaparımı düşünerek sen zaten çok iş yapmaya başlamışsın başarılar...


Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

4.63 saniye.
10:59:03, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım