Yeni İş Modelleri Ve Business Incubation - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Yeni İş Modelleri Ve Business Incubation


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
24/11/2007 :  12:24:00 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Yeni İş Modelinin Yeni Bileşeni: Business Incubation

Yeni ekonomik düzen, beraberinde birçok yeni kavramı da ortaya çıkarıyor. Birçoğu henüz dilimize bile girmeyen bu kavramlardan bir tanesi de “Business Incubation.”

Adından da anlaşıldığı gibi, “Business Incubation”, bir girişimin özellikle, kuluçka dönemi olarak da adlandırabileceğimiz başlangıç sürecinde önem kazanıyor. Bir projenin daha fikir aşamasında ele alınıp olgunlaştırılması ile başlayan, fon sağlanması ve yeni ticari oluşumun başarısı için gerekli hizmetlerin verilmesi ile devam eden bir süreç.

Yeni ekonomi ile birlikte değişenler, şüphesiz yalnızca üretim ve iş prosesleri, pazarlama stratejileri ve satış yöntemleri değil. Yeni ekonominin ortaya çıkardığı şirketlerin kuruluş ve oluşum modelleri de geleneksel modellerinin çok dışında. Bunu daha iyi anlayabilmek için, yeni ekonomide başarıyı yakalamış ve piyasa değerleri daha şimdiden birçok endüstri devini geride bırakmış ticari oluşumlara bakmak yeterli.

Farklı rekabet koşullarının geçerli olduğu, organizasyonel verimliliğin, pazarlama stratejileri ve satış modellerinin son derece önem kazandığı yeni ekonomide, başarılı bir oluşum için girişimci ve sermayedar denklemine yeni bir bileşen dahil olmuştur. Bunun en büyük sebeplerinden biri de, girişimci ve sermayedar tanımlarındaki belirgin değişimlerdir.

Öncelikle dikkat çeken girişimcilerin profili. Teknolojiyi ve günümüz trendlerini yakından takip eden, çok genç yaşta bu fikirleri hayata geçirmeyi hedef edinen bir profil. Internet ve teknolojinin sağladığı imkanların sonucunda, yatırım gereksinimlerinin minimum düzeylere düşmesi ile bu genç girişimciler küçük başlangıçlarla da olsa fikirlerini hayata geçirmeye başlayabildiler.

Sermayedarlara baktığımızda ise profesyonel yatırım, fon yönetimi, risk yönetimi kavramlarının daha ağırlık kazandığını görmekteyiz. Sermayedarlar projeleri değerlendirerek, kendi imkanları ile veya yatırımcılardan oluşturdukları fonları geri dönüş potansiyeli yüksek projelere yönlendiriyorlar. Dolayısıyla ana iş konuları yatırımların yönetimi oluyor ve doğrudan operasyona dahil olmamayı tercih ediyorlar. Özetle bir tarafta herhangi bir iş tecrübesi olmayan genç, yaratıcı girişimciler diğer tarafta ise bu yaratıcı fikirleri, dahil olmak istediği bir operasyon değil başarılı bir yatırım olarak görmek isteyen sermayedarlar karşı karşıya geliyor. Business incubator’lar bu noktada devreye girerek, entegratör görevini üstleniyorlar.

Business Incubator Hangi Hizmetleri Verir?

Business Incubator’ların önemli bir fonksiyonu sermayedarlar ile girişimcilerin bir araya gelebilmesi için uygun şartları oluşturmaktır. Bu şartları sağlayabilmek için en önemli öğe ise her 2 tarafın da üzerinde hemfikir olacağı bir iş modeli ve iş planıdır. Girişimciler fikirlerini sunmak ve bu fikirde geçerli bir iş modeli yaratmakta eksik kalırken, diğer taraftan sermayedarlar, girişimcilerin fikirlerini değerlendirmekte ve ölçmekte güçlük çekiyorlar.

Business Incubator’lar, ilk adım olarak, girişimcileri sermayedarlara hazırlama ve fikirlerinden başarı potansiyeline sahip iş modelleri yaratma konusunda hizmet verir. Bu noktada iş konusu ve modeline uygun sermayedarların seçimi önem kazanır. Gerektiğinde sermayedarın yanı sıra stratejik ortaklıkların oluşturulması da başarıya ulaşmada önemli bir faktördür.

Doğru ortaklıkların oluşturulması ile önce iş modeline dönüştürülen proje, artık ticari bir oluşum halini almaya hazırdır. Business Incubator’lar burada da önemli bir görev üstlenerek ilk kuruluş ve organizasyon desteği verirler. Bunların arasında şirket organizasyon yapısı ve insan kaynakları politikalarının oluşturulması, etkin bir pazarlama planı ve iletişim stratejilerinin hazırlanması gibi hizmetler sıralanabilir. Yeni ekonomide, ana iş konusu dışındaki servislerin outsource edilmesi, başarı için önemli bir faktör olduğundan, gereksinimlere uygun dış kaynakların bulunarak devreye sokulması, yine Business Incubator’ların sağlayabildiği hizmetlerden biridir. Bazı incubator’lar, başlangıç aşamasında, sabit giderleri düşürebilmek amacıyla ofis ve çalışma alanı imkanları ile idari ve destek hizmetlerinin bir havuzdan kullandırılması gibi servisleri de vermektedir.

Projeleri ticari oluşumlara çevirmek, çok önemli bir adım olsa da, başarıyı yakalamak için yeterli değildir. Business Incubator’ların hizmetleri, artık yeni ticari oluşumun başarısı için stratejik danışmanlık ve iş geliştirme alanlarında devam edecektir. Business Incubation hizmetleri, yurt dışında tamamen bu konuda uzmanlaşmış profesyonel şirketlerce verilebildiği gibi, bazı risk sermayesi oluşumlarının bünyesinde de verilebilmektedir. Ancak, risk sermayesi oluşumlarının sağladığı olanaklar genelde ofis ve çalışma imkanı gibi fiziksel imkanlarla sınırlı kalmaktadır.

Business Incubation hizmeti veren kuruluşların seçiminde en önemli faktörler ise internet ve teknolojiyi yakından takip edip sürekli kendilerini güncelleyen bir yapıda olmaları, sektörde projelerde değerlendirebilecekleri geniş bir ağa ulaşabilmeleri, sektörün gerektirdiği hıza sahip olmaları, iş modelinin yanı sıra, pazarlama ve rekabet stratejileri oluşturabilme ve iş geliştirme konularında güçlü olmalarıdır. Başarılı bir sonuç için Business Incubator’lar gerek sermayedarların gerekse girişimcilerin gereksinim ve beklentilerini karşılayabilmelidirler. Dolayısıyla sermayedarların kurumsal yapısına uygun standartlarda profesyonel bir hizmet verirken, girişimci tarafındaki yaratıcılığı korumalı ve geliştirmelidirler. Dolayısıyla amatör ruhlu yaratıcılık ile profesyonel yaklaşımı birleştirebilmek de en önemli fonksiyonlarından biridir.

Internet ve teknoloji projelerinin büyük bir hızla arttığı Türkiye’de, Business Incubation kapsamında verilen hizmetler, bu projelerin doğru ortaklıklarla hayata geçirilmesinde ve devamında doğru stratejilerle başarıya ulaşmasında tıpkı yurt dışında olduğu gibi önemli bir etken olacaktır.

Kaynak: bthaber.net / Mehmet Onarcan

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
24/11/2007 :  13:41:19 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sunduğunuz tüm yazılarda olduğu gibi çok güzel bir yazıydı..Teşekkürler...

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.78 saniye.
02:54:28, 5 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım