Google Adwords Nedir? Nasıl Çalışır? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Google Adwords Nedir? Nasıl Çalışır?


sloppyhead
Yeni Üye

Toplam 25 yazı
03/11/2007 :  10:29:17 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Google Adwords görsel değil, metin bazlı bir reklam modelidir. Sunulacak reklam, genellikle belli limitler içinde kullanacağınız 4 satırdan oluşmaktadır: "İlgi Çekici Başlık", "Açıklama Satırı", "Açıklama Satırı" ve "Site Alan Adı".

Reklamınız, reklamveren tarafından gösterildiğinde değil, reklamı gören kişiler tıkladığında ücret ödersiniz. Bu ücret, reklamınızın gösterilmesini istediğiniz anahtar kelimelerde yaşanan rekabete göre değişmektedir. Reklamınızın rakipler arasından sıyrılıp ön sıralarda gösterilmesi için daha çok ücret ödemeniz gerekmektedir. Bir tür açık arttırma sistemi gibi.

Gösterge olması açısından bazı rakamlardan bahsetmek gerekirse, 5-10 Yeni Kuruş ile pek çok kelimede gösterim sağlanabilirken, 10 Yeni Kuruşun üzerinde başa güreşmek söz konusu olabilmektedir.

Google Adwordse Reklam Verirken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
İlk dikkat edilecek konu, ücretlendirmeyi optimum seviyede gerçekleştirmektir. Ücretini fazlasıyla ödedikten sonra istenilen kelimelerde en önde gelmek çok kolaydır. Ancak bu durum bütçenizin hızla tükenmesini de beraberinde getirebilir. Dolayısı ile anahtar kelimelerin sizin için önem derecelerini sırala****, bazı kelimelerde daha orta seviyeli fiyatlandırma yapabilirsiniz. Öte yandan Google Partner sitelerinde gösterilecek reklamlar için de ayrı fiyatlama yapma imkanı bulunmaktadır. Bu rakamlar biraz daha düşük tutulabilir.

Diğer konu da reklamların optimize edilmesidir. Burada, reklamı görecek hedef kitle ile aynı dili konuşarak, mümkün olduğunca ilgi çekici ve tıklamaya motive edici reklam metinleri kullanmak başarı şansınızı arttıracaktır. Aynı kelime için birden fazla reklam alternatifleri oluşturup, hangisinin daha etkili sonuç vereceğini de kolayca test edebilmektesiniz. Son bir konu da anahtar kelimeleriniz ve sitenizde yönlendirdiğiniz sayfa ile uyumlu reklamlar oluşturmaktır. Böylece, Google tarafından yüksek kalite puanı alıp reklamlara daha az maliyet ödemek söz konusu olmaktadır.

Google Adwords Kullanımında Sık Yapılan Hatalar Nelerdir?
Bizim görebildiğimiz önemli bir hata, reklam sahibi şirketlerin umursamaz davranması ve sonuçları takip etmiyor olması. Ayda xxx YTL para yatırıp, bunun ardından istatistikleri ve dönüşümü takip etmiyor olmak pek anlam verilebilir değil. Tek bir reklam metni yaratıp, onlarca kelimeyi tek bir reklama bağlayıp, sadece bu reklamı göstermek de yaygın olarak yapılan hatalar arasında.

Google Adwords’ün Etkinliğini Artırmak İçin Neler Yapılabilir?
Adwords sistemi, reklamlarınızın kaç kez görüntülendiği, kaç kez tıklandığı, size ne kadar maliyet oluştuğu gibi bilgileri tüm açıklığı ile sunmaktadır. Bu şekilde, kaç YTL’lik reklam harcaması yapmanız karşılığında, reklamınızın kaç kez görüntülendiğini ve sitenize kaç kişinin geldiği görebilmektesiniz. Bu önemli bir şeffaflık sağlamaktadır.

Ayrıca, Google Analytics gibi ücretsiz istatistik sistemleri kurarak Adwords ile entegrasyonunu sağladığınızda, reklamınıza tıkla**** sitenize gelen kişilerin, ziyaret edilmesini istediğiniz bir hedef sayfayı ne ölçüde ziyaret ettiklerini (reklam dönüşüm oranını) dahi incelemeniz mümkün olmaktadır. Bunun dışında, önceki yanıtlarımızda da bahsettiğimiz, optimum ücretlendirme yapmak, farklı kelimeler için farklı reklamlar oluşturmak, reklam alternatifleri ile en iyi sonucu test etmek denenmelidir.

Google Adwords Reklamlarının Firmaya Katkıları Nelerdir?
Her hangi bir firmanın ürünlerini ya da kendisini tanıtmak için sahip olduğu alternatifleri değerlendirdiğimizde, internet en etkili ve uygun maliyetli mecralardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternet ortamında ise, sonuca dönük ve uygun maliyetli bir alternatif Google Adwords reklamlarıdır. Ürün ya da hizmetleriniz ile ilgilenen, satın almaya daha hazır bir kitleyi sitenize çekebiliyor olmak firmaya önemli bir katkı sağlamaktadır. Özellikle diğer ticari kanallardan birer birer ilgilenilemeyecek kullanıcılar da yakalanmış olmaktadır.

Google Adwords’de Reklam Çalışması Yapacakların Seçeceği Ajansta Dikkat Etmesi Gereken Unsurlar Nelerdir?
Çalışılan ajansın belli bir pazarlama ve iş geliştirme perspektifine sahip olması önemli katkı yapacaktır. Çeşitli belgeler, referanslar göz önüne alınabilir. Özellikle Adwords reklam aktivitesini, şirketin genel ticari faaliyetlerinde sonuç almaya dönüştürebilen ajansların tercih edilmesi daha doğru olur diye düşünüyoruz. Sonuçta bu işin alternatiflerine göre uygun olsa da bir maliyeti söz konusudur ve bu maliyetin karşılığında ticari somut değer elde edilmelidir.

Kaynak: Pazarlamadunyasi.com / Koray Odabaşı

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Öğrenci
conhead
Yeni Üye

Toplam 3 yazı
01/04/2008 :  10:13:49  Alıntı
Sizinle duyduğum iyi bir haberi paylaşmak istedim. Google adwords’e reklam veren ya da vermeyi düşünenlere yardımı olacağına inanıyorum. Sonunda kullanıcıların Türkçe kaynak eksikliği konusundaki sıkıntıları son bulacağa benziyor zira artık google adwords’le ilgili sorularımızın cevaplarını bulabileceğimiz bir blog sitesi var. http://adwords-tr.blogspot.com ‘da adwords’ün özellikleri hakkındaki bilgilerin yanı sıra, reklamverenlerin başarı hikayeleri ve reklamların iyi performans göstermesi için çeşitli ipuçları da olacak.

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Çevirmen
Bartoloucci
Üye

Toplam 1347 yazı
10/04/2008 :  14:05:08  Alıntı
adwords sistemine başladım. bakalım henüz bir yararı olmadı ama :)
Satılık Ziftin Olsun,

Selanik'ten Kel Gelir




Yerleşim : Türkiye / Özel  |  Meslek : Diğer
gdi
Yeni Üye

Toplam 93 yazı
11/04/2008 :  08:19:23 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - sloppyhead
Google Adwords görsel değil, metin bazlı bir reklam modelidir. Sunulacak reklam, genellikle belli limitler içinde kullanacağınız 4 satırdan oluşmaktadır: "İlgi Çekici Başlık", "Açıklama Satırı", "Açıklama Satırı" ve "Site Alan Adı".




Yanlis baslamis bu arkadas :

Gorsel reklam da mevcuttur Google Adwords ile.. hic Google Adsense video reklam gormedin mi ??
Ve belli limitler icinde kullanilmiyor, metin bazli haric Banner bazli da var ,


Adwords ve Adsense hakkinda Kendi capimda yeterince bilgim var

yani adwords 3 bazli : MEtin, Video, Fotograf ( banner )
Eger Bir Ek is ariyorsaniz Mutlaka www.ekisfirsati.net ziyaret edin :)

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.55 saniye.
09:14:03, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım