Müşteriniz Bir İstatistik Verisi Değildir - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşteriniz Bir İstatistik Verisi Değildir


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
29/09/2007 :  09:19:49 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Ofisinizden içeri bir müşteri girdiğinde, hoş karşılandıklarından emin olmalarını istersiniz; müşterinize bir istatistik verisi gibi değil, bir altın parçasıymış gibi davranmayı arzu edersiniz.

Hiç siz bir kuyrukta beklerken, hizmet edilme sırası size geldiğinde satış yetkilisi “Sıradaki!” diye bağırdı mı?

Bu senaryo hakkında düşünmek bile beni ürpertiyor. Bunu, müşterinizle ilişki kurmanın bir yolu olarak görmek epey zor.

15 yılı aşkın bir süredir satış işinde çalışıyorum. Gerçekten de kendileri için en önemli şeyin, bir istatistik verisi olarak muamele görmek değil, takdir edilmek olduğunu söyleyen müşterilerim oldu.

Bir dahaki sefer müşterinize hizmet verirken bunu aklınızdan çıkarmayın; “Sıradaki!” diye bağırmak yerine, kibarca “Size yardımcı olabilir miyim Fatma Hanım?” diye sorabilirsiniz.

Hepimizin ulaşmamız gereken günlük, haftalık ve aylık hedefleri vardır. Bu baskı günlük çalışma tempomuza uygulandığında, şirketin varlığı açısından en önemli şeyin müşteri olduğunu unutmak kolaydır. Onlar omurgadır. Müşteriler olmadan var olamayız.

Aşağıdaki ipuçları, müşterinizi takdir etmenizi ve yalnızca sıradaki bir diğer sayı gibi görmemenizi sağlar.

1. Müşterinize Adıyla Hitap Edin

Müşterinize hitap ederken, adıyla seslenin. Böylece, müşterinizle ilişkiniz daha kişisel bir boyut kazanır ve müşteriler, hatırlandıklarını bilmekten mutluluk duyarlar. Sizin ve şirketinizin onlara önem verdiğinizi hissederler.

2. Bir An Önce Gitmeleri İçin Acele Etmeyin

Müşterinin isteyeceği son şey, bir an önce gitmesi için acele edilmesidir. Unutmayın, en büyük varlığınızın insanlar olduğu bir işte çalışıyorsunuz. Otomobil üreten bir montaj hattı değilsiniz. Öyleyse, müşterinize özen gösterin.

Müşterinizin işlemini bitirdiğinizde, onlar için yapabileceğiniz başka birşey ya da size sormak istedikleri bir konu olup olmadığını sorun. Hatta şirketinizin, onlara faydalı olabileceğini düşündüğünüz bazı ürünlerini onlarla birlikte inceleyip inceleyemeyeceğinizi sormak için bu fırsatı kullanabilirsiniz.

Yapmak isteyeceğiniz son şey, müşterilerin girdikleri gibi çıkmalarına neden olmaktır.

3. İş Dışı Konuları Tartışın

Müşterileriniz, sizinle yaptıkları işin ötesinde de bir dünyaya sahiplerdir. İnsanlar, aileleri, işleri, evcil hayvanları ve hobileri gibi, özel yaşamlarına ilişkin konuları konuşmaktan hoşlanırlar. Bu yüzden, müşterinize yukarıda bahsedilen konulardan biri hakkında soru sorun. Emin olun, her tür detayı anlatmaya can atacaklardır.

Bu, aynı zamanda müşterilerinizi yakından tanımak ve onlarla güçlü bir ilişki geliştirmek için harika bir yoldur.

Güçlü bir iş ilişkisi, müşterilerinizin işlerini olduğu kadar, referans gösterme yoluyla onların arkadaş ve akrabalarının işlerini de almak için iyi bir fırsattır.

Öyleyse unutmayın, müşterilerinize bir istatistik verisi gibi davranmayın; bir arkadaşınıza davrandığınız gibi davranın.

Yazar: Jay Conners

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
n/a
silindi

Toplam 72 yazı
29/09/2007 :  15:12:33  Alıntı
Arkadaş yazınız için teşekkürler ,gerekli bir yazı herkesin okumasını tavsiye ederim.
Sizden ricam bende sizin gibi sizden biraz eski sayılırım pazarlamacı olarak internette çalışmalar nasıl oluyor gerçekten üretim yapan firma ürünlerini alıp pazarlanıyormu? iki yıldır teknoloji ile iç içeyim ama yeniliklere yetişmek imkansız oluyor.sited bazı değişik arkadaşlarla yazışıyorum tanımadan benim için zor oluyor.deneyimli biriyim ama bu iş nasıl oluyor bilgin varsa bildiğin kadar bilgi ver.teşekkür ederim...

Yerleşim :   |  Meslek : Satış / Pazarlama
D_BALZAC
Yeni Üye

Toplam 14 yazı
30/09/2007 :  01:15:22  Alıntı
[Bu yorum tekrar sebebiyle silinmistir.]
MONARK TICARET DANISMANLIK LTD.,STI

Yerleşim : Çin / Zhejıang  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.42 saniye.
01:29:01, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım