Perakende Sektörünün Hali - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Perakende Sektörünün Hali


determinedd
Yeni Üye

Toplam 5 yazı
27/03/2007 :  13:37:45 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bundan; on yıl veya beş yıl öncesine baktığımız zaman ticaretin şeklinin tamamen değişmiş olduğunu,sermayenin sadece somut varlıklar olmadığını,yeni yönetim biçimlerinin ortaya çıkmış olduğunu görüyoruz. Yeni yapılanmalara gidilmesi, şirketlerin vizyon değişmeleri(yönetim,bilgi), ve küresel ticaretinde ortaya çıkışıyla yerel şirketler büyük darbe almış durumdalar. Bununla birlikte yavaş yavaş yok olan perakende sektörü, yeni arayışlar içine girmiştir. ülkemizde mantar gibi çoğalan AVM'ler bütün sektörleri içinde barındırmasıyla, çarşıları boşaltmış, küçük esnafı öldürmüştür.Diğer bir yandan büyük marketler(Migros,carrefour gibi) tek bir alanda çalışan esnafımızı etkilemiştir.Tabi internetide unutmamak lazım...
Ülkemizi tamamen 'Büyük balık,küçük balığı yer' uygulaması sarmış ve ekonomik bir boşluk oluşmuştur. Şu an Avrupa'da halk AVM'lerden çıkıp yeniden küçük işletmelere döndüğünü görmekteyiz,malesef ülkemizde yeni oluşan büyük alışveriş merkezleri daha popülerliğini 20-30 yıl koruyacakmış gibi gözüküyor. Bunun yanında önceden her mekanın bir pazarı olurdu, şimdi pazar alanların da eskisi gibi bir talepte kalmadı.
Unutulmamalıdır ki, ticaretimiz halen küçük esnafların ellerinde. Bu insanların işyerlerinr kilit vurması, ülkede yeni bir işsizlik boyutunun ortaya çıkacağını gösteriyor. Bu da demek oluyor ki;azalan hatta %10unun altına düşen işsizlik oranın yeniden %25'lere fırlayacak ve ülke yeni sorunlar yaşayacaktır. Çok hassas bir Ekonomiye sahip olan Türkiye'nin bu duyarlılığı yeniden kazanması için bilinçli olması ve yeni arayışlara girmesi gerekmektedir. HERKESİ DUYARLI OLMAYA VE BİLİNÇLİ ALIŞVERİŞ YAPMAYA DAVET EDİYORUM.
SAYGILARIMLA...

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Ticaret
serhat1321
Yeni Üye

Toplam 79 yazı
27/03/2007 :  13:55:07 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
BU GÜZEL YAZIYIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.AMA MALESEF GÜNÜMÜZ ŞARTLARINDA ESNAFIMIZIN KENDİNİ GELİŞTİRMEMESİ AYRICA YENİLİKTEN UZAK KAÇMASI HEM KENDİ SEKTÖRÜNÜ HEMDE PİYASADAKİ TALEBİ AZALTMAKTA VE BÖYLECE HER GEÇEN GÜN BÜYÜYEN MÜŞTERİ KAYBINA UGRAMAKTAYIZ.ORTA HALLİ BİR ESNAF OLARAK GEÇEN YIL İŞYERİMİ SATMAK ZORUNDA KALDIM ÇÜNKÜ GELİRİN GİDERİ KARŞILMADIĞI BİR DÖNEMDE YAŞIYORUZ. YA BİZ YOK OLACAK YADA BAŞKA YERDE İŞÇİ YADA YÖNETİCİ POZİSYONUNDA DEVAM EDECEĞİZ GERÇEKTEN ŞARTLAR AĞIR VE ZOR TÜM ESNAF KARDEŞLERİME YAŞAMLARINDA BAŞARILAR VE BEREKETLİ YILLAR DİLİYORUM... ÇÜNKÜ NEDE OLSA DÜNYA DÖNÜYOR VE HAYAT DEVAM EDİYOR......SAYGILARIMLA
ömür boyu mutluluklar herkeze

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Girne  |  Meslek : Öğrenci
talipp
Yeni Üye

Toplam 86 yazı
27/03/2007 :  14:33:08 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bende DETERMİNEDD'le aynı görüşteyim.Şu an bir çok esnaf kilit vurmuş ya da o seviyeye gelmiş durumda. Giderlerin fazlalığını gelirler karşıyamamaktadır.SERHAT BEY'in dediği gibi,bir çok işletme kendini yenileyemiyor ve talep azalıyor. Burada bilinçli olacak kişiler ilk önce esnaf kardeşlerimizdir, gelişmeye ve yeniliğe her zaman açık olamalılar. Diğer işletmeleri incelemeliler,gezip görüp uygulamalılar,her esnaf kendi sektörünün lideri olmaya çalışmalı. Durum çok vahim değil ama gün geçtikçe vahimleşiyor.Fazla kar amacı güdmeden, müşteri odaklı ticaret yapılmalı ve geleceğe umutla bakılmalıdır...
İŞİNİ BİLEN DAĞDAN KERVAN AŞIRIR,

İŞİNİ BİLMEYEN DÜZOVADA YOLUNU ŞAŞIRIR....

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
fatihyelmen
Üye

Toplam 176 yazı
27/03/2007 :  15:16:02  Alıntı


arkadaşlar tespitleriniz çok yerinde. eski akıl esnaflık idam cezası aldı. bana kalırsa esnaflarımızın yapması gereken şey olarak şu durumda aklıma ilk gelen büyük birleşmeler. bir nevi kooperatif. bence 15 tane bile mahalle bakkalı yerlerini tasviye edip ortaya çıkan sermayeleriyle bir carrefour şubasi tarzında mekan kurup işletebilir. onlarda yılların tecrübesi sabrı var. tanıdığım bu durumda öyle çok insan varki bana seç yapılandır deseler bir migros şubesi kadar iş yaparım 15'iyle. herbiri 500-1500 kira ve 500-1500 de ciro ile çalışıyor. aynı kirayla devasa biryer ve hareketli mekan kurulabilir mesela.sürüm çoğaldığı için alımfiyatları düşer kar marjı yükselir. daha fazla ürün ve sektör yelpazesi genişler. ciro ise alır başını gider,ve daha birçok extra getiri.. aralarından sıyrılan profesyoneller ve yenilikçi pratik beytinler yükün ağırlığını alır....
bu gıda değil birçok sektörde uygulanabilir bence ve herkes şu anki işinden daha iyi bir yerde olu bence.
istisnayım,,kaideyi bozarım

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Ticaret
fearofthesun
Yeni Üye

Toplam 56 yazı
27/03/2007 :  23:45:46  Alıntı
esnafın mantığını güncellemesi lazım müşteriye dürüst olmalı o mantık değişmediği müddetçe birleşme olmayacağı gibi birleşince de pek bişey olmaz.

arabanı tamire ***ürüyorsun yapılıyor,1 ay sonra arıza,tekrar gidiyorsun beni müşteri olarak düşündürtmemeli ulan bu adam bilerek bir yerini mi bozuyor yoksa yarım yamalak mı tamir ediyor tekrar tekrar gitmem için diye beni paranoyaklaştırmamalı.
evini refüze ediyorsun diyelim,mutfağını baştan yaptırıyorsun kasmamalısın parayı peşin verirsem nasıl olsa aldım der başka işe kayar 3 günde bitecek olan işi 1 ayda bitirir bu kişi diye düşündürtmemeli beni.
mağazada 100 de 50 indirim yazısını vitrine yazıp içeriye girince indirimin sadece 3-5 anten kunten mamulde olduğunu görmemeliyiz.
acaba bu indirimi etiketteki eski fiyatı sabit tutup çarpı koyduğu fiyat şişirme fiyat mı diye beynimi zorlatmamalı.
garantisi var denildiği zaman geri ***ürdüğün ürün için haa bu kısmına garantisi yok lafını malı almadan önce söylenmeli.
ve benim gibi de pesimist olunmamalı :)))

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Sağlık hizmetleri
fatihyelmen
Üye

Toplam 176 yazı
28/03/2007 :  08:56:21  Alıntı
peki sence haerkes öylemi(  deriz onlara)?
o tür insanlar sektörlerinde 3-4 sene ancak aynı işi devam ettirebilir daha sonrası yoktur. her işte böyle insanlar vardır ve dediğin gibi çeşitli göz boyamalarla dürüst adamın müşterisini çekip sonrada yok garantisi şöyleydi, yok bu iş bir haftada zor biter, yok senin malın kalitesiz de bozulup duruyo diyerekten madur ediyorlar (paronayaklaştırıp marka ve avrupa ürün batağına itiyorlar)
ama emin olun böyle durumlarda sizin olduğu kadar dürüst esnafında hakkı gaspediliyor bence.
ben mesela shell'den benzin alsamda aracım bozulsa birdaha shell'den hiç almam. ee noolcak diğer dürüst istasyonların hakkı? benim gibi düşünen binlerce insan var ve 500 istasyondan 5'i yapsa  lık 500'ünüde rahat etkiler.
birleşmeler sonucu böyleinsanlarda azalacaktır bence. sadece herkes ortağını iyi seçsin.
hem   tüketici daha fazla. kaç tane veresiye defteri yırtılmıştır kimbilir ve nicelerini batırmıştır....
istisnayım,,kaideyi bozarım

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Ticaret
talipp
Yeni Üye

Toplam 86 yazı
28/03/2007 :  10:18:49 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Toplumumuzda her zaman genelleme yapılır.Tüketici bir bayiden alışveriş yapar, o bayinin hatası sonucu diğer bayilerde yanar. Bu son derece yanlış. Kurunun yanında,yaşta yanar mantığı ile hareket etmemiz hiç doğru değil. Tüketicinin bu konuda bilinçlenmesi lazım.
Bence birleşmelerden önce,her esnaf kendini yenilemeli. Şu anda eski trendlere sahip mağazalar iş göremiyor,nedeni ne bunun? Tabi ki ilgi çekememek. Sonra her esnaf, tatlı dilli,güler yüzlü daha da önemlisi dürüst olmalı. Teknolojiyi sonuna kadar kullanmalı.İşlerinde hızlı ve pratik olmalı. Artık eski kavram ticaret yok,önceden sadık müşteri kavramı vardı.Esnaf nasıl olursa olsun önemi yoktu, her zaman malını satacağı kişiler mutlaka vardı. Artık çıkar kavramı var. Müşterinin nereden karı daha fazlaysa,nereden memnunsa oradan alışveriş yapıyor.Bu yüzden esnaflar farklı olmalı, diğer işletmelere göre artı yönleri mutlaka bulunmalı...
İŞİNİ BİLEN DAĞDAN KERVAN AŞIRIR,

İŞİNİ BİLMEYEN DÜZOVADA YOLUNU ŞAŞIRIR....

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Ticaret
betaport
Yeni Üye

Toplam 46 yazı
25/05/2008 :  20:03:42 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Yeni nesil müşteri şekli değişti.

Malı alana kadar satıcı abisidir. Malı aldıktan sonra satıcı kardeşi olur.


Yerleşim : Türkiye / Tekirdağ  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.98 saniye.
22:48:48, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım