Herkese merhaba,
Son günlerde Koniks.com'da "yeni iş kurmak", "iş fikirleri" gibi konulardaki yazılarda dikkate değer bir artış görüyorum. Bu ülkemiz açısından oldukça sevindirici.
Aşağıda Referans gazetesi yazarlarından Faruk Türkoğlu'nun "trendleri yakalamak" konulu yazısını ekliyorum. "Yeni iş fikirleri" arayan arkadaşlar için faydalı olacağını umarım.
Ayrıca takip etmeye başladığım günden bu yana kalite olarak hiç taviz vermeyen tutumuyla site yönetimini ve tüm katılımcıları kutluyor ve teşekkür ediyorum.
Pazarı okumak için trendleri yakalamanız gerekHer gün milyonlarca insan bir şeyler alıyor ve satıyor. Pazarda büyük bir hareketlilik var. İlk bakışta bu yoğun ve karmaşık trafiğin yönünü ve amaçlarını kavramak çok zor gibi görünüyor. Küreselleşme nedeniyle iç pazarın dış etkilere sonuna kadar açılması da olayları doğru yorumlamayı zorlaştırıyor.
Daha 15 yıl öncesine kadar piyasaların kurt işadamları, gözlemleri ve önsezileri ile pazarı etkileyen trendleri yakalayabiliyordu. Günümüzde ise pazarı okumak artık kendiliğinden ve yalnız deneyimle olmuyor. Gözlemlemek, okumak, araştırmak ve binlerce olay ve olguyu usulünce süzerek trendleri yakalamak şart.
Pazarı okumak için ilk yapılacak bir şey, çarşıyı pazarı gözlemleyerek , insanların hangi mal ve hizmetlere yönelmekte olduğunu anlamaktır. Gözlemlerle elde edilen izlenimleri aşağıdaki işlemlerden geçirdiğiniz takdirde, pazarın size sırlarını açtığını göreceksiniz:
Pazarı araştırın: Gözlemlerinize anlam kazandırmak için sosyal ve demografik göstergeleri inceleyin. Konuyla ilgili raporları, kamuoyu araştırmaları sonuçlarına göz atın. Yakın tarihte neler olup bittiğini sorun, öğrenin. Aklınıza taktığınız konunun, diğer ülkelerdeki gelişimini de irdeleyin.
Olayları süzüp, trendleri yakalayın: Gençler "trend" kelimesini daha çok moda anlamına yakın olarak kullanır. Toplumsal ve ekonomik hayatta ise trend, genel ve ana eğilim anlamına gelir ve tüm olay ve olguların akıp gittiği yönü gösterir. Trendler hem bireylerin kariyerlerini hem de firmaların kazancını etkiler. Ana eğilimler (megatrends) ise ekonominin ve ülkenin geleceğinin belirlenmesinde önemli roller oynar. Trend, bazen şiddetli bir rüzgar gibidir: Kendisini göremezsiniz ama etkilerini çok iyi fark edersiniz. Bazı trendler ise yerin altından akan büyük ırmaklara benzer: Gözle görülmez ama belirli bir dönemde gün ışığına çıkarak toplumu etkisi altına alır. Zihninizdeki tüm gözlemleri, olayları, bilgileri ve araştırmaları bir araya getirip, elekten geçirdiğinizde trendler gözle görünür hale gelir. Bu süzme ve damıtma işinde, kendi iş alanınızın gerçeklerini esas aldığınızda pazarı okumanın sırrını çözmüş olursunuz.
Teknolojik gelişmeyi iyi izleyin: Teknolojinin ilerlemesi, mevcut trendleri etkiler ve yeni trendlerin ortaya çıkmasına neden olur. İnsanların yeni icatlara ilgisi sürekli olarak izlendiğinde trendlerin yönünü ve gücünü tahmin etmek kolaylaşır.
Trendlerdeki kırılmaları dikkate alın: Gerçek hayatta, olayların akışı doğrusal bir yönde olmaz: "U dönüşleri" ve virajlar, trendlerin yönünü arada bir değiştirir. İşte bir örnek: 90'lı yılların başında özel radyoların kaset sektörünü gerileteceği düşünülüyordu. Kaset satışları ilk birkaç yılda azaldı ama daha sonra özel radyoların tanıtımı sayesinde tekrar arttı. Bir süre sonra CD’ler kasetlerin yerini aldı. Günümüzde ise istenen müzik parçasını internet sitelerinden indirmek kolaylaştığı için kaset ve CD satışları tekrar azalmaya başladı.
http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=50707&KOS_KOD=41&ForArsiv=1