Pazarı okumak için trendleri yakalamanız gerek - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarı okumak için trendleri yakalamanız gerek


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
01/10/2006 :  00:17:17 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Herkese merhaba,

Son günlerde Koniks.com'da "yeni iş kurmak", "iş fikirleri" gibi konulardaki yazılarda dikkate değer bir artış görüyorum. Bu ülkemiz açısından oldukça sevindirici.

Aşağıda Referans gazetesi yazarlarından Faruk Türkoğlu'nun "trendleri yakalamak" konulu yazısını ekliyorum. "Yeni iş fikirleri" arayan arkadaşlar için faydalı olacağını umarım.

Ayrıca takip etmeye başladığım günden bu yana kalite olarak hiç taviz vermeyen tutumuyla site yönetimini ve tüm katılımcıları kutluyor ve teşekkür ediyorum.

Pazarı okumak için trendleri yakalamanız gerek

Her gün milyonlarca insan bir şeyler alıyor ve satıyor. Pazarda büyük bir hareketlilik var. İlk bakışta bu yoğun ve karmaşık trafiğin yönünü ve amaçlarını kavramak çok zor gibi görünüyor. Küreselleşme nedeniyle iç pazarın dış etkilere sonuna kadar açılması da olayları doğru yorumlamayı zorlaştırıyor.

Daha 15 yıl öncesine kadar piyasaların kurt işadamları, gözlemleri ve önsezileri ile pazarı etkileyen trendleri yakalayabiliyordu. Günümüzde ise pazarı okumak artık kendiliğinden ve yalnız deneyimle olmuyor. Gözlemlemek, okumak, araştırmak ve binlerce olay ve olguyu usulünce süzerek trendleri yakalamak şart.

Pazarı okumak için ilk yapılacak bir şey, çarşıyı pazarı gözlemleyerek , insanların hangi mal ve hizmetlere yönelmekte olduğunu anlamaktır. Gözlemlerle elde edilen izlenimleri aşağıdaki işlemlerden geçirdiğiniz takdirde, pazarın size sırlarını açtığını göreceksiniz:



Pazarı araştırın: Gözlemlerinize anlam kazandırmak için sosyal ve demografik göstergeleri inceleyin. Konuyla ilgili raporları, kamuoyu araştırmaları sonuçlarına göz atın. Yakın tarihte neler olup bittiğini sorun, öğrenin. Aklınıza taktığınız konunun, diğer ülkelerdeki gelişimini de irdeleyin.



Olayları süzüp, trendleri yakalayın: Gençler "trend" kelimesini daha çok moda anlamına yakın olarak kullanır. Toplumsal ve ekonomik hayatta ise trend, genel ve ana eğilim anlamına gelir ve tüm olay ve olguların akıp gittiği yönü gösterir. Trendler hem bireylerin kariyerlerini hem de firmaların kazancını etkiler. Ana eğilimler (megatrends) ise ekonominin ve ülkenin geleceğinin belirlenmesinde önemli roller oynar. Trend, bazen şiddetli bir rüzgar gibidir: Kendisini göremezsiniz ama etkilerini çok iyi fark edersiniz. Bazı trendler ise yerin altından akan büyük ırmaklara benzer: Gözle görülmez ama belirli bir dönemde gün ışığına çıkarak toplumu etkisi altına alır. Zihninizdeki tüm gözlemleri, olayları, bilgileri ve araştırmaları bir araya getirip, elekten geçirdiğinizde trendler gözle görünür hale gelir. Bu süzme ve damıtma işinde, kendi iş alanınızın gerçeklerini esas aldığınızda pazarı okumanın sırrını çözmüş olursunuz.



Teknolojik gelişmeyi iyi izleyin: Teknolojinin ilerlemesi, mevcut trendleri etkiler ve yeni trendlerin ortaya çıkmasına neden olur. İnsanların yeni icatlara ilgisi sürekli olarak izlendiğinde trendlerin yönünü ve gücünü tahmin etmek kolaylaşır.



Trendlerdeki kırılmaları dikkate alın: Gerçek hayatta, olayların akışı doğrusal bir yönde olmaz: "U dönüşleri" ve virajlar, trendlerin yönünü arada bir değiştirir. İşte bir örnek: 90'lı yılların başında özel radyoların kaset sektörünü gerileteceği düşünülüyordu. Kaset satışları ilk birkaç yılda azaldı ama daha sonra özel radyoların tanıtımı sayesinde tekrar arttı. Bir süre sonra CD’ler kasetlerin yerini aldı. Günümüzde ise istenen müzik parçasını internet sitelerinden indirmek kolaylaştığı için kaset ve CD satışları tekrar azalmaya başladı.

http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=50707&KOS_KOD=41&ForArsiv=1

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
acantilsim
Üye

Toplam 158 yazı
20/08/2007 :  08:45:39  Alıntı
Faruk Türkoğlu'nun başka bir yazısını daha okumuştum burada, siz mi göndermiştiniz bilmiyorum, orada da niş alanları bulun, boş alanlara deplase olun diyordu.

Bu yazısı da güzelmiş, ikisi bir anlamda aynı kapıya çıkıyor, trendleri takip edip ona göre yeni iş fikirleri bulun.
ali can

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.7 saniye.
12:40:54, 30 Nisan 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım