Bilgi Paylaşıldıkça Çoğalmaz - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Bilgi Paylaşıldıkça Çoğalmaz


muszey
Yeni Üye

Toplam 62 yazı
03/11/2005 :  10:44:06   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Konfuçyüs der ki : iyi konuşmak önemlidir fakat nokta koymak daha da önemlidir.


Oysa pazarlamada nokta koymak kaybetmek demektir. Nokta koyduğunuzda görüşme

süreci bir durağanlık halini alır ve bu durağanlık ve netlik ortamı ile müşteriye kafasında bir bilanço yaratma şansı verirsiniz , bundan sonra yapacağınız evet ya da hayır cevabını bekleme ötesine geçemez. Süreci bir durağanlık haline sokarsanız resmi netleştirirsiniz.

Bilinmeyen ise bilinenden daha kolay satılır, bilinmeyenin içine müşterinin görmek istediğini de katabilirsiniz.

Bilinen hayatın kendisi gibidir ; gerçek , siyah ve beyaz.

---------- 0 ------------

Buradaki yazılarda da sık sık mutlak bir doğru gibi çok sık tekrarlanan bir cümle okursunuz : bilgi paylaşıldıkça çoğalır

Aceba bu da yukarıdaki cümle gibi sorgulamadan kabul ettiğimiz bir, iş dünyası ya da pazarlama alanına uygulandığında yanlış olabilecek bir cümle olabilir mi?


Pazarlamada doğru yoktur , doğrular vardır.

Yaratıcılık ve özgünlük gerektiren işlerde yol tarif edilmez, bulunur. Doğru olan şey yanlış kişide sırıtır , yakışmaz.

Düşe kalka bisiklet sürmesini öğrenebilecek bir kişiye iki yan tekerlek verirseniz hep dört tekerle sürmeye alışır.

Mülakata girecek bir kişiye ; “bana öyle bir şey yap ki seni hiç unutmayayım “ sorusu
sorulduğunda kültablasını al yere at diye anlatıp , bu yönde bilginizi paylaşırsanız, o
kişinin kafasında bu tür kalıplar oluşturursanız hem o kişinin kendi yaratıcılığını ortaya koymasını engellersiniz hem de o hareketin arkasında durabilecek altyapıdan yoksunsa düşebileceği komik durumdan sorumlu olursunuz.

Bilgi her zaman paylaştıkça çoğalmaz , paylaşıldıkça kalıplaşır , üzerindeki düşünce yoğunluğunu kaybeder , yaratıcılığı sınırlar ve her ağrıda kullanılan aspirin halini alabilir.

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Satış / Pazarlama
tristapena
Editör

Toplam 498 yazı
06/11/2005 :  15:07:34  Alıntı
Konfuçyüzün bir üçlemesi var
akıl
insaniyet
cesaret
Bu üçlemenin ilki akıl,diğer insanlarla iletişim kurabilme becerisi olarak açıklanır(kısaca),tartışıp fikir alışverişinde bulunmak diyede devam eder.
İnsaniyet diğer insanları kendi önüne koyabilmektir.
Cesaret,diğer insanların korkup yapmak istemediklerini yapabilme gücüdür.
Konfucyüzün ve uzak doğu felsefesinin temellerinden bir tanesi,bilgiyi paylaşmamaktır,bu okunulan bir kitabı başka birine tavsiye etmemeye kadar uzanır...Sanırım SAMURAYıN EL KİTABINI OKUMUŞSUNUZ...
Konunun özü efendiye hizmet etmek,
Satış ve pazarlama işinde müşteriyi efendi olarak düşünebilirmisiniz.
Düşünürseniz.....Allah muhafaza......
Ali GÜLCÜ

Yerleşim : Türkiye / Tekirdağ  |  Meslek : Diğer
iturkmen
Üye

Toplam 406 yazı
21/11/2005 :  13:08:22  Alıntı
pazarlama ile alakalı yazı yazdığınız için teşekkürler ancak bilgi nin türleri şunlardır
dini bilgiler kati ve kesindir değiştiremezsin.
matematiksel tüm ifadeler sabittir 1+1 = 2 gibi.
genel geçer bilgiler içine insanla alakalı herhangi bir etkinin girmesinden dolayı yoruma açıktır.
bilgi paylaşıldıkça çoğalır çünkü her paylaşan içine birşeyler ekler.
hiç eklemese ise kafasındaki algılama tarzı farklıdır.
hele hele pazarlama ile alakalı ise her bir kelimeden insanlar binlerce anlam çıkartır.
benim için doğru olan şey başaksı için yanlış da olabilir. o zaman bir bilgi hem doğru hem yanlış da olabilir çünkü sabit doğru değildir sabit doğruları da saymıştık.

Yerleşim : Türkiye / Kayseri  |  Meslek : Satış / Pazarlama
dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
31/08/2007 :  21:25:23  Alıntı


veri ve bilgiyi karıştırmamak lazım.

veriyi bilgi yapan insan zihnidir. Büyük bilgisayarlarda çok büyük boyutlarda veriler olsa da, bunları anlamlandırıp bilgiye, stratejiye çevirecek elemanınız yoksa o veriler bir işinize yaramaz. Bu detayı de belirtmek isterim.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
nellsanell
Üye

Toplam 347 yazı
25/09/2007 :  18:35:56  Alıntı
BİLGİ PAYLAŞTIKCA GÜZELDİR..................

Yerleşim : Türkiye / Eskişehir  |  Meslek : Satış / Pazarlama
ddeniz1980
Yeni Üye

Toplam 27 yazı
25/09/2007 :  20:25:02  Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - nellsanell
BİLGİ PAYLAŞTIKCA GÜZELDİR..................

+1

Ayrıca dkocak'ın söylediklerinden yola çıkarak "Veri paylaştıkça artar." ama bilgi paylaştıkça bir nevi vasat, ortalama, herkesin bildiği / uyguladığı hale gelir.

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Çevirmen
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
27/09/2007 :  22:27:26 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - muszey

Bilgi her zaman paylaştıkça çoğalmaz , paylaşıldıkça kalıplaşır , üzerindeki düşünce yoğunluğunu kaybeder , yaratıcılığı sınırlar ve her ağrıda kullanılan aspirin halini alabilir.


Yukaridaki yazida bir kesinlik ifadesi yok.
Bilgi bazen paylasildikca cogalir, bazen de alici tarafinda olumsuz sonuclara sebep olabilir diyor.

Ben bu ifadeye katiliyorum.

Katilmadigim nokta; paylasimin dal, sektor, konu siniflandirmasina degil kisilere gore olmasi gerektigidir.

Cunku pazarlamada da var olan bir bilgi dogru dusunce yapisi icinde yogurulursa eldeki diger verilerle birlestirilerek yeni bilgilerin turetilmesi saglanabilir.

Paylasimin sektorlerle sinirlandirilmasi konusu kesin bir gecerlilige sahip olsaydi, zaman icinde bilginin uretilerek biriktirilmesi, siniflandirilmasi, gelistirilmesi sonucu sektorlerde yeni fikirlerin, yeni uygulamalarin yani ozetle gelismis tekniklerin ortaya cikmasi ve bunun zamana ve paylasima paralel yukari ivme gostermesi mumkun olmazdi diye dusunuyorum.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.58 saniye.
11:53:46, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım