Satabiliyor Olmanın Dayanılmaz Güzelliği - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Satabiliyor Olmanın Dayanılmaz Güzelliği


ilteroktay
Yeni Üye

Toplam 61 yazı
03/12/2008 :  01:14:10   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Başta belirttiğim gibi ben kriz dönemlerine bayılırım. Ve hatta benim gibi düşünen bir çok satışçı dostumun da olduğunu söylemeliyim. Bence siz de bu yaklaşıma öncelike bir göz atın, akabinde ne kadar haklı bir yaklaşım olduğunu göreceksiniz. KRİZ ORTAMLARINDA CANIMI YAKAN TEK ŞEY; BİLİNÇSİZCE YAPILAN İŞSİZLEŞTİRME ÇABALARIDIR. BUNUN İÇİN BEN ÇÖZÜME VARIM YA SİZ?


Bir Satışçı olarak amacımız nedir? Bir ürünü veya bir hizmeti müşterimize önerebileceğimiz şartlar ile müşterimizin hizmetine sunmak. Kriz döneminde elimize hiç bulunmadık fırsatlarda geçer. Ben etrafımda yer alan bazı firmaların hammaddelerini bile sattığını biliyorum. Bu durumun satışçıların kendilerini geliştirmesi adına güzel bir fırsat olduğuna inanıyorum. Güzelinde ötesinde, inanılmaz bir fırsat.


Kriz dönemleri nasıl dönemlerdir biliyor musunuz? Üretim için verilecek siparişlerde tamamı ile kuralları siz koyabilirsiniz, çünkü her zamankinden daha fazla bir satışa ihtiyaç vardır. Ayrıca hizmet satışı alanında çalışıyorsanız, müşteriniz ile detayları daha keskinleştirebilme şansına sahip olursunuz, yine aynı durum daha fazla satışa ihtiyaç vardır.


Peki mevcut durumu nasıl fırsatlara çevirebiliriz? Gelin birlikte inceleyelim.


Mevcut müşterileriniz ve Potansiyel Müşterileriniz ile hemen aktif olarak bir toplantı düzenleyerek, onlara bu kriz ortamında yanlarında olduğunuzu hissettirerek işe başlayabilirsiniz (Bir an önce randevularınızı ayarlamaya başlasanız iyi olur). Bu toplantılar net bir amaca yönelik olmalıdır. Hiç bir müşterinizi kriz dönemlerinde sohbet amaçlı olarak ziyaret etmemelisiniz. Hele bir de onların içinde bulundukları durumu çok net olarak bilmiyorsanız, bunu hiç mi hiç yapmayın. Size çok zarar verebilir. Toplantı amacınız, tamamı ile krize yönelik olarak onlara sunabileceğiniz bir fırsatlar paketi olmalıdır. Bu dönemde size verecekleri ön siparişler ile aslında çok daha ucuza ürün/hizmet satın alabileceklerine dair bir takım çözümler oluşturabilirsiniz. Ayrıca ödemeler konusunda biraz daha yaratıcı davranabilir, farklı modeller üzerinde yoğunlaşabilirsiniz. Bu konularda beyin cimnastiği yaparak çok etkin çözümlere ulaşabilmek mümkün. İşin içinden çıkamazsanız bana yazın...


Kriz dönemleri müşterilerinize en yakın olma fırsatını yaşayabileceğiniz, ender durumlardan biridir. "Aynı sorunu yaşayan insanlar birbirlerine daha fazla yaklaşırlar" Krizin olmadığı dönemlerde bunu yakalayabilmek o kadar kolay değildir, emin olabilirsiniz.


Peki bu durumun size faydası nedir? Temel olarak müşterinizin bu dönemde ihtiyaçları çok daha net ve keskindir. Sizin ürün tanımıtıma harcayacağınız vaktin azalmasına sebep olur, müşteri yüksek oranda ne almak istediğini daha iyi bilir. Yani daha hızlı bir satış süreci için işinizi kolaylaşacaktır. Fakat dikkat edilmesi gereken bir husus var. Müşterinizin bu dönemdeki beklentileri daha da bir revaçtadır. Çünkü kriz ortamı, sizin satış potansiyeliniz için bir fırsat olduğu gibi, müşterinizin de satınalma çabası için bir fırsattır, unutmayın.


Bu süreçte doğru beklentileri üzerine odaklanıp, soğru sözleşmeler hazırlamanız gerekecektir.


Eğer bir retail işi yapmıyorsanız, müşterinizin de müşterileri olduğunu düşünerek bir farklılık ortaya koyabilirsiniz. Onlar ile farklılaşmaya yönelik bir takım çalışmalar yapabilirsiniz. Örneğin ben bu dönemlerde, bir müşterimin satış müdürüne "Elimde bu döneme ilişkin bir takım tüyolar var. Bir araya gelelim ve konuşalım." diyorum. Kendimin olduğu kadar, müşteriminde daha iyi satabilmesi adına bir takım çalışmalar yapıyorum. Çok faydasını gördüğümü söylemeliyim. Fakat dikkatli olunmasu gereken bir nokta var. Bu konuda saf bir iyi niyetin sahibi olmalısınız. Aksi halde asla bu işe ASLA kalkışmayın. Çünkü iyi niyetinizin olmaması çalışmalarınızın yeterince sağlıklı olmamasına sebep olacaktır. Kısacası birlikte bir şeyler yapabilmeyi ve karşınızdaki kişiye gerçekten yardımcı olmayı canı yürekten istemezseniz başaramayacağınız da neredeyse kesindir. Bunu isteyerek, araştırarak yaptığınız takdirde de o müşteriniz ömür boyu müşteriniz olacaktır.


Bir diğer kriz ortamı fırsatı da müşterilerinize bu dönemde uzun süreli ilişki şansı sunabilirsiniz. Sattığınız ürünün / hizmetin sürekliliğini sağlamak adına, onun yanında olduğunu hissettirmeniz, satış anlamındaki çabalarınıza bu anlamda da farklı bir motivasyon kazandıracaktır. Siz insanlara işlerini yapma anlamında yardımcı olursanız, onlarda size yardımcı olacaklardır.


Kriz ortamlarının bir diğer güzel tarafı da, bu dönemde ürün ve hizmetinizin gerçek piyasa bedelleri su yüzüne çıkar. İnsanlar sizi, daha önceden sizin bilmediğiniz unsurlar ile karşılaştırırken, kriz dönemlerinde ne almak istediklerinin daha belirgin olmasından dolayı sizi karşılaştırma tablolarında daha net bir şekilde konumlandırabilirler. Bu durum sizin faklılıklarınızı ortaya koyma çabanızın daha anlamlı bir şekilde farkedilmesine sebep olur.


Bir diğer bakış açısı da, kriz ortamlarında müşteriler satınalma yaklaşımlarında hızlı karar vererek, sadece ihtiyaçları olan ürünleri/hizmetleri satın alırlar. Bu durum, sizin gereksiz yere pazarlama yapmanızı engeller. Kısacası ortada ya bir satış görüşmesi vardır, yada yoktur. Israrlı bir şekilde satış çabasına girmenizi engelleyen bu durum, daha hızlı sonuçlara ulaşmanızda önemli bir etkendir.


Satış işi ile uğraşıyor iseniz, daha da özverili çalışmalar yapmak, öğrenmeye ve hızlı hareket etmeye mecbur olmak size proaktiflik kazandıracaktır.


"Tüm meslektaşlarıma kriz dönemlerinde en iyi olmak adına daha da özverili olmalarını tavsiye ederek, bol ve karlı satışlar diliyorum.


Mutlu ve Sağlıklı Kalın,


Saygılarımla.


İlter OKTAY"
www.ilteroktay.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
iturkmen
Üye

Toplam 406 yazı
03/12/2008 :  14:03:37  Alıntı


Değerli yorumların için çok teşekkürler.İlter bey;

''Çünkü kriz ortamı, sizin satış potansiyeliniz için bir fırsat olduğu gibi, müşterinizin de satınalma çabası için bir fırsattır, unutmayın.''

güzel bir kelime ancak uygulamada boş bir kelime bence.

Çünkü ay sonu çekini nasıl ödeyeceğini düşünen -sürekli düşen satışlar ile morali bozulan ve sinek avlıyan bir esnafa istediğiniz kadar uygun fiyat verin veya vade açın onun çok gönlü olmaz sadcece sizin vereceğiniz vadeyi ve fiyatı kriz bitince sizden ister verilebiliyorsa o zaman ver.

Çünkü kriz ortamında olsun olmasın tüm sektörler zaten minimal karlarla çalışıyor verilebilecek bir şey olsa verir.

KRİZDEN KURTULMANIN TEK YOLU YA ÇOK LÜKS PAHALI ÜRÜN SATACAKSIN YADA FARKINDALIK YARATACAKSIN.
Çok satılan modellerin ucuz versiyonlarını bulacaksın-ikame ürün model tasarım vs.. üzerinde çalışacaksın.

Bunun haricinde yazdıklarınızın hepsi doğru ve çok doğru ve çok kıymetli bilgiler anlayana özellikle

z ortamlarının bir diğer güzel tarafı da, bu dönemde ürün ve hizmetinizin gerçek piyasa bedelleri su yüzüne çıkar. İnsanlar sizi, daha önceden sizin bilmediğiniz unsurlar ile karşılaştırırken, kriz dönemlerinde ne almak istediklerinin daha belirgin olmasından dolayı sizi karşılaştırma tablolarında daha net bir şekilde konumlandırabilirler. Bu durum sizin faklılıklarınızı ortaya koyma çabanızın daha anlamlı bir şekilde farkedilmesine sebep olur.


Bir diğer bakış açısı da, kriz ortamlarında müşteriler satınalma yaklaşımlarında hızlı karar vererek, sadece ihtiyaçları olan ürünleri/hizmetleri satın alırlar. Bu durum, sizin gereksiz yere pazarlama yapmanızı engeller. Kısacası ortada ya bir satış görüşmesi vardır, yada yoktur. Israrlı bir şekilde satış çabasına girmenizi engelleyen bu durum, daha hızlı sonuçlara ulaşmanızda önemli bir etkendir.
kısmı gerçekten çok değerli ve dikkate alınması gereken bir tesbit.

Benim ikinci yaklaşımım ise kriz ortamında maliyetleri minumuma getirecek tedbirlerin alınması,ürünlere ve /veya mal-hizmete ek fonksiyonlar ve değerker katılması ve zenginleştirilmesi.

çok basit bir örnek örneğin sağlık poliçesi 2 lira-deprem poliçesi 1 lira- siz 2,50 den ek vade varsa tabii imkanlarını sunun insanlar tek bir paketten ziyade satışı düşük olan paketlerden de alsın.

Mesela kriz döneminde ne öne çıkar????
REKLAM-PAZARLAMA-SATIŞ-TANITIM FAALİYETLERİ-İLETİŞİM MASRAFLARI-EKONOMİK TEDBİRLER.
Telefon hizmeti veriyorsunuz gidin yeni bir kriz paketi yapın 1 yıllık anlaşma yapın başka şebekeden %15 daha aşağıya verin onlar krizde zaten az konışıuyum derken çok konuşacak ve gelir-müşteri kazanacaksınız.
Reklam ajansınız var mesela gidin Anadoluya kriz semineri verdirin birine sonra da sizin reklam şirketinizin müşterileri o toplantının gazı ile sizin müşteriniz olur.

Matbaa işi yapıyorsunuz özel insört bastırın gerekirse maliyetine ama gidin en büyük rakibine veya o şirketi örenek alanlara bakın krizde bu firma bile şöyle güzel mal satıyor vs.. deyin insörtün yanına başka şeylerde katın.

Yılbaşı harcamasını çoğu şirket düşürmek isteyecek mesela
sizde gidin belediye ile bir anlaşma yapın -partilerle anlaşmalar yapın reklam-promosyon vs.. alın....

Tasarruf cihazı satan firmaların bayiliğini alın özellikle 1 yılda kendini garanti eden ev-fabrika-stad-cadde vs aydınlatmaları üzerine çalışan firmaları bulun ürünlerini satın...

Gidin bir mobilya mağazası ile anlaşın halı alana yatak 100 yerine 50 ytl diyip satın adamın stoğunu eritin sizde stoğunuzu paraya çevirin...

Yerleşim : Türkiye / Kayseri  |  Meslek : Satış / Pazarlama
Haluk@BURSA
Üye

Toplam 831 yazı
03/12/2008 :  15:17:34  Alıntı
Hocam ellerinize sağlık teşekkürler ederim.

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : Serbest meslek
ilteroktay
Yeni Üye

Toplam 61 yazı
03/12/2008 :  15:42:23 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Sayın iturkmen (Lütfen kusuruma bakmayın isim bilginize ulaşamadım)

Kıymetli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum. "Ay sonu çekimi nasıl ödeyeceğim" telaşında olan işletmeler ne yazıkki, doğru nakit akış tablolarına sahip olmayan ve sözleşmelerini doğru yapmayan işletmelerdir. Özellikle bu ve benzeri kriz ortamlarında (malum Türkiye bir krizler ülkesi) almaları gereken en önemli tedbir, sizinde belirttiğiniz üzere tasarruf tedbirleridir. Bu doğrultuda yapılacak çalışmaların en başında iş modeli üzerinde biraz daha farklılık yaratmaktan geçiyor (yorumunuzda belirttiğiniz gibi).

Yeterince bilgiye sahip olmadan atılacak her adım, farklı insanların hayat koşullarına mal oluyor. Bu nedenle işletme sahiplerinin bu konuda daha duyarlı olmaları gerektiği bir dönemdeyiz.

1980-1990 arası sermaye iş yapabiliyordu bu ülkede, 1990-2000 arasında sermaye + bilgi iş yapmaya başladı, 2000'den sonra global dünya pazarı tüm işletmeleri inanılmaz seviyede rekabete sürükledi. Bu durumda yapılabilecek en net analiz, globalleşmek uğruna kişisel değerlerimizi kenara bırakarak, sadece kazanmaya odaklandık. Bu durumda bizi marka olmaktan öte ticari çıkmazlara sürükledi. Sebebi çok basit, satıp sadece para kazanmak işletmelerin temel hedefi oldu ve kendi değerlerimizi yitirdik. En önemli değerimiz olan "insana/işletmeye saygı ve ticari ahlak" eksildi yerini sermaye, bilgi ve rekabet aldı.

Bundan sonraki dönem ki, tüm dünya için çok önemli bir dönüm noktasıdır bu kriz, hayatımız tamamı ile yakın ilişkilere odaklanacak ve gerek satarken, gerek alırken sadece güven arayacağız.

Devir "Sağalayacağınız Güveni Marka Yapma" devridir.

Kıymetli yorumunuz için tekrar teşekkür ediyorum, dileğiniz zaman bana ilteroktay@ilteroktay.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Mutlu ve Sağlıklı Kalın,
Saygılarımla

www.ilteroktay.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
muratik2002
Üye

Toplam 581 yazı
03/12/2008 :  16:11:28  Alıntı
Sayin Oktay, yorumunuza ve yazdiklariniza bir nokta haric, katiliyorum. Kriz zamani gercekten bir firsattir, bunu kullanmayi beceren icin. Ancak, firsatcilik ortaya feci tablolarda cikariyor. Insanlarin emekleri, gecim yollari yok ediliyor. Bundan ben kesinlikle memnun degilim ve boyle kriz firsatlarini sevmiyorum. Beni manen cok uzuyor.

Ama isin icinde gercek bir dunya var ve buyuk bir yasam kavgasi var. Disaridak hayatta ayakta kalmak degil, her kosulda basari benimde hedefim. Bu tur firsatlardan bende maalesef nasil yararlanirim, nasil avantaja ceviririm diye stratejiler ariyorum. Buldukcada, eyleme donusturuyorum. Ben sadece bunu belirtmek istedim.

Her zaman savundugum seyi, sizin yazinizda okuyunca, demekki dusuncelerim dogruymus demekten kendimi alamadim bu arada. Ne is yaparsak yapalim, profesyonel olmaz isek, tutunamayiz. Ne mal satarsak satalim, kalitesi ve fiyati yuksek olursa, gercek pazarda yer edinebilecegimiz ilkesindeyim.

Bilgi dolu yazi ve yorumlarinizin devamini bekliyorum.

Saygilarimla,

Murat Gocmen
Murat Gocmen

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : İthalat / İhracat
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.95 saniye.
07:34:59, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım