Sizi Hedefe Ulaştıran 6 Soru - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Sizi Hedefe Ulaştıran 6 Soru


dogancancavuslu
Yeni Üye

Toplam 34 yazı
08/03/2017 :  11:19:16 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Merhaba koniks ailesi. Satış-Pazarlama, Kariyer ve iş hayatını konu alan bloguma bugun yayınladığım yeni yazımı sizlerle de paylaşmak istedim.

Satış ekibinize doğru soruları sormak, müşterilerinize doğru soruları sormak kadar önemlidir. Satış ekibinizde yer alan her bir satıcınızla yüz yüze görüşerek aşağıdaki soruları sorun; güçlü ve zayıf yanlarını, neyin motivasyonlarını arttırdığını keşfetmelerine yardımcı olun.

1. Önümüzdeki 6 ay, 1 ve 2 yıl içerisinde neler başarmak istersin?
İyi bir satış yönetimi, ekipte yer alanların geleceğe yönelik planları hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Bu soruyu sorduğunuzda hem profesyonel hem de kişisel hedeflerine yönelik cevaplar alın. Satıcılarınızın gelecek beklentilerini öğrendiğinizde onlara daha uygun hedefler verebilirsiniz.

2. Müşterilerine sorsak seninle ilgili ne söylerler?
Bu soru, satıcıları müşteri gözüyle bakmaya, düşünmeye zorlar. En iyi satıcılar bile zaman zaman kendi hedeflerine ulaşmaya odaklanır ve müşteri ihtiyaçlarını ikinci plana atabilir. Satıcılarınızın müşteri ile iletişimlerinde yaptığı yanlışları ne kadar erken fark ederseniz o kadar kolay düzeltme şansınız olur.

3. Satış sürecinin en zorlayıcı aşaması hangisi ve neden?
Satıcılarınızın zayıf noktalarını belirlemeli, güçlenmelerine yardımcı olmalısınız. Onlara işlerini kolaylaştıracak teknolojik araçlar sunabilir ya da özel eğitimler planlayabilirsiniz. Örneğin, teklif hazırlamak için çok zaman harcayan ve bu nedenle müşterileri ile gerektiği gibi ilgilenemeyen satıcılarınıza; hazır şablonlarla kolay teklif hazırla**** takip edebilecekleri bir çözüm sunabilirsiniz.

4. Müşterinle son görüşmende iyi ve kötü giden şeyler neydi? Geliştirilecek alanlar olduğunu düşünüyor musun?
Satıcılar performanslarını değerlendirmeden asla kendilerini geliştiremezler. Satış yönetiminin, müşteri görüşmelerinin tümünü izleme/dinleme şansı yoktur. Gelişim için satış ekibinde yer alan her bir satıcının bu analizleri kendisinin yapmasını ve bunu alışkanlık haline getirmesini sağlamalısınız.

5. Olası zorluklarda nasıl bir strateji uygulayacaksın?
Satıcılarınıza aksiyon planı vererek müşteri ile iletişimlerini kontrol edebilirsiniz. Planı oluştururken satıcınızı dahil edin ki, planı istekle uygulasın. Örneğin satıcınıza, müşteriye indirim vermeden nasıl satış yapabileceğini sorun. Uygulanabilir bir cevap alana kadar birlikte fikirler üretmeye devam edin ve satıcınızın benzer zorluklara önceden hazır olmasını sağlayın.

6. Bu hafta/bu ay ekip arkadaşlarınla yardımlaştın mı?
Satış ekiplerinin başarısı yardımlaşma ile sağlanır. Diğer satıcılarla konuşmak; ürünle ilgili farklı bilgiler öğrenmek, farklı bir satış deneyimi edinmek, destek almak ve arkadaşlık kurmak için çok faydalıdır. Satıcılarınızla birebir görüştüğünüzde bu soruyu mutlaka sorun ve en iyi örnekleri satış toplantılarında herkesle paylaşarak ekip çalışmasının önemini vurgulayın.

www.satisblogu.com

Yerleşim : Türkiye / Zonguldak  |  Meslek : Ticaret
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.39 saniye.
22:02:17, 25 Nisan 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım