Uluslararası Pazarlama Stratejisi Geliştirmek - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Uluslararası Pazarlama Stratejisi Geliştirmek


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
11/09/2008 :  16:21:15 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Başlıca Pazarlarda Yer Almak
Yalnızca kendi bölgesinde uluslararası ticaret yapıyor olmak, uluslararası bir şirket olmak anlamına gelmiyor. Örneğin yalnızca Türk Cumhuriyetleri’nde faaliyet gösteren bir Türk şirketinin başarılı bir uluslararası şirket olabilmesi için ABD, Avrupa, Uzakdoğu gibi pazarlarda da faaliyet gösterebiliyor olması gerekir.

Ana Üründe Standardizasyon
Başarılı uluslararası markalara bakıldığında, en az bir temel ürünün, dünyanın her yanında aynı kalitede pazarlandığı görülür. Onlar, yerel ihtiyaçlara göre de farklı ürün ve markalar yaratabilir. Ancak temelde değişmeyen, ana markayı taşıyan üründür. Starbucks örneğini ele alacak olursak, burada ana ürün kahvedir. Dünyanın neresine giderseniz gidin, aynı lezzette Starbucks kahvesine ulaşırsınız. Starbucks bardak, t-shirt ve farklı ürünleri de üretip pazarlar ancak ana ürünü kahvedir.

Değeri Yüksek Faaliyetlerin Az Sayıda Ülkede Yoğunlaştırılması
Üretim süreçlerinde yapılan bazı yatırımlar, yüksek maliyetleri beraberinde getirir. Bugünün dünyasında, maddi değeri yüksek faaliyetlerin, her ülkede değil, birkaç uygun ülkede yürütülmesi, önemli stratejilerden biri olarak kabul ediliyor. Örneğin, faaliyet gösterilen her ülkede fabrika kurmak yerine, bölgelere fabrika kurmak, doğru bir strateji olarak kabul ediliyor. Büyük uluslararası şirketler, Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Uzakdoğu gibi gruplandırmalar yaparak, ana üretim merkezlerini her bölgede bir ülkeye taşıyor.

Bütünleşik Pazarlama Uygulanması
Başarılı uluslararası markaların ortak bir noktası, dünyanın her yerinde uygulayabildikleri temel bir pazarlama sistemlerinin olmasıdır. Dağıtımdan iletişime, üretimden paketlemeye kadar, standartları belirleyen bir ana şablon bulunur ve bu şablon, faaliyet gösterilen her noktada uygulanır. Aynı yöntem, iletişimde de kullanılır. Farklı kültürlere göre, farklı reklam filmleri çekilebilir, farklı iletişim araçları kullanılabilir, ancak ana mesaj her zaman aynıdır.

Rekabet Stratejilerinin Ülkeler Arasında Bütünleştirilmesi
Uluslararası şirketlerin rekabet stratejileri, ülkeden ülkeye taktiksel farklılıklar gösterse de, yaklaşım olarak farklılık gösterir.


Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, MediaCat yazılarından derlenmiştir.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.98 saniye.
07:06:10, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım