İnsanlara neyi çok sevdiklerini sorun. Ama ne istedikleri konusunda söylediklerini önemsemeyin. Gerçek şu ki, müşteriler ne istediğini bilmez. Onları, sunduğunuz şeyin gerçekten istedikleri şey olduğuna inandırmak sizin elinizdedir.
Hiçbir müşteri ATM, Disneyland ya da Starbucks’ı hayal etmemiştir. Bunlar, müşterilerin bir kez tattıklarında neyi sevebileceklerini sezen parlak zekalı işadamları tarafından yaratılmış konseptlerdir. Kendi planlarınızı yapmanız konusunda diğer faydalı ipuçları şöyledir:
*Eğer rakibinizin yerinde olsaydınız, işinizi nasıl yapardınız sorusuna kafa yorun. Daha sonra da zayıf yanlarınızdan kurtulmaya çalışın.
*Kendinize, “Eğer en baştan başlasaydım, neyi nasıl farklı yapardım?” sorusunu sorun.
*Planlamanın değeri süreç içinde ortaya çıkar. Planlama size meslektaşlarınızdan, müşterilerinizden ve pazardan daha çok şey öğretir.
*Merkez noktayı bulun. Her sektör buna sahiptir. Burası, ürününüzü takipçilere iletecek nüfuzlu kişilerin bulunduğu kilit alandır. Bu insanlar, sektörün eğilimlerini belirleyen ve gözden geçiren kimselerdir.
*Nike, koşmanın ve daha sonra da basketbolun merkez noktasını bulmuştur. Aslında o dönemde ligde ilk tercih olmayabilecek olan Michael Jordan’ı seçmiştir.
İnsanlar Neleri Sevebilir?*Geleceği unutun. Birçok öngörü ve kehanet doğru çıkmaz. İnsanlar TV’nin radyoyu yok edeceğini düşünmüştü, etmedi. Ama öngörebildiğiniz şeyler etrafında plan yapın: İnsanlar neyi sevebilir?
*Etrafa kulak asmayın. Erkek dinleyiciler günün sonunda yitirdiklerini, ağladıklarını kabul etmezler. İnsanlar kendilerini kolay ele vermezler. Kendileri hakkında göremedikleri bir şeyi görmelerini sağlamak size bağlıdır. Pazarınızı araştırırken, gizli olanı bulmaya çalışın.
****lığı tebrik edin. İnsanlar bir fincan kahveye neden 3,75 dolar öder? Neden bir düzine insanın ıssız bir adada gerçekleştirdiği haftalık şovu izlerler? Sahte dostlukların ardından kimin hayatta kalacağını görmek için mi? Fikriniz ***ca görünebilir ama işe yarayabilir.
*Otoriteye direnin. Bir odaya 8 kişi koyun ve liderlik niteliklerine sahip olanların kontrolü nasıl ele aldığını izleyin. Eğer siz de bir liderseniz, sessiz kalmayı ve diğerlerinin fikirlerinin ortalığa saçılmasını beklemeyi öğrenmelisiniz. Liderler güçlü kişiliklere sahiptir ama bu en iyi fikirlere sahip oldukları anlamına gelmez.
*Uzmanlara şüpheyle yaklaşın.
*Tecrübenize ve hafızanıza güvenmeyin. Bazen hiç olmamış şeyleri olmuş gibi hatırlarız. Suç vakalarında görgü tanıklarının tanımlamalarının yüzde 90’ı yanlış çıkmaktadır.
*Kimseye itimat etmeyin. Başkalarının sizi ikna etme çabalarından etkilenmeyin. Bunlar itimadı bir ikna aracı olarak kullanırlar.
*Genel olarak mükemmelliğin peşinden koşmayın. Mesleki mükemmelliğe odaklanın.
*Sağduyu sizi sorunlardan uzak tutar, ancak çığır açan şeyler hayal gücü gerektirir.
*Sabırsızlığı yüceltin. Büyük kuruluşlar ataletten şikayetçidir. Hareket halinde olun.
*Suyu bulana kadar nerede olduğunu bilemezsiniz. A planı için fazla para ve zaman harcamayın, küçük ekipleri farklı yönlere yönlendirin.
*Garanti uman bir hizmet (Evet, artık hepimiz hizmetler çağında yaşıyoruz) şirketi ölümü görecektir. İş dünyasında hiçbir şeyin garantisi yoktur. Geçmişteki başarı gelecek için bir garanti oluşturmaz. Öğrenmek için, yapmaya devam edin.
*Daha fazla geri dönüş sağlayacak yatırımları araştırın. Geri dönüşü sadece ona değil yüze katlayacak işlerin peşinde koşun.
Misyon ve Vizyon Hesaplarını Unutun"Misyon/vizyon hesapları"nın çoğu, kimsenin bunları umursamadığı işyerlerinde duvara toslamaktadır. Misyonunuzu "tutku", "amacımız", "işe her gün gelme nedenimiz" olarak yeniden adlandırın. Bu amaç sadece para kazanmak da olabilir. Güçlü bir ifade müşterileri etkiler, çalışanlara ilham verir ve sonuçlar üretir. Görünen seviyenin daha derinlere inin.Vizyonunuzu yaratın ve iletin, ama yeniden adlandırın.
İyiyi ÖnleyinEğer herkes fikrinizden hoşnut görünüyorsa, fikriniz ya yeterince iyi değildir ya da cesurca değildir. Çarpıcı bir fikir daima insanları rahatsız eder.
Gerçeği Anlamak İçin Telefona Çıkmayı İhmal Etmeyinİnsanlar telefonda, basitçe siz onları göremediğiniz için, daha dürüst konuşurlar. Burada durum tıpkı günah çıkarma kabininde olduğu gibidir. Müşteri telefonda daha samimi olacaktır ve siz de telefon görüşmelerinde hizmetiniz hakkında daha net bir algıya sahip olabilirsiniz.
İşi Anlamak İçin Klasik Edebiyat Eserlerini OkuyunNeden? Çünkü Shakespeare’inki gibi ölümsüz eserler, insan doğası hakkında size hiçbir işin öğretemeyeceği şeyler öğretir. Romanlarda müşterilerin neyi sevdiğini bulabilirsiniz. Okunabilecek klasiklere örnek olarak Hamlet, Macbeth, Muhteşem Gatsby, John Updike’ın eserleri ve Arthur Miller’ın “Bir Satıcının Ölümü” eserini sayabiliriz.
Her 10 İşten 9’u İçin İnternet Bir Hizmet Aracıdırİşiniz, eğer Amazon ya da e-Bay gibi tamamen internet Üzerinde değilse web sitenizi yayınlamaya başladığınız gün patlama beklemeyin. İnternet esas olarak yardımcı bir araçtır ve temel cevap değildir.
Ekonomi Yeni, Ama İnsanlar Eskidirİnternet verir, aynı zamanda alır. Elektronik iletişim asla yüz yüze temasın yerini almayacaktır. İnternet, ilişkilerimizi ihmal etmemize yol açmaktadır. Müşterilerinizle daha fazla kişisel ilişkiler kurmak zorundasınız.
Kaynak: Capital Dergisi’nin “12 Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti” adlı ek kitabından alınmıştır.