Değişim önlenemez bir şeydir. Kendimizin yarattığı değişimler ve başımıza gelen değişimler vardır. Bu gerçeği bilerek, geleceği yönetmenin en iyi yolu önceden müdahale etmek ve geleceği bizzat yaratmaktır. Bu da başarı için net amaçlar tanımlamayı, icra için plan belirlemeyi ve çalışanlarınızı geliştirerek ve güçlendirerek meydan okumayı gerekli kılar.
Bir iş kurmanın anahtarı, üzerinde iyi çalışılmış bir stratejik vizyonla işe koyulmaktır. Bu birkaç sözcükle anlatılabilir görünür, ancak o birkaç sözcük sonradan olacak her şeyin temelidir. Örneğin, girişimciler kuru temizleme işine girmeye karar vermiş olabilir. Ama bunların bir kısmı en iyi kalite hizmet sunmak isterken, diğerleri olası en düşük fiyata önem veriyor olabilir. Bu iki girişimcinin geleceği, iş yapmanın farklı yollarında şekillenecektir. Dürüstlük, tutarlılık ve şirket içi açık iletişim gibi değerlerin yanı sıra, müşterilere, ortaklara ve çalışanlara karşı ilgi ve dürüst muamele üzerine kurulu açık bir iş felsefesi oluşturun.
İş ortamı giderek daha rekabetçi hale gelmekte ve iş sahipleri giderek daha fazla fiyat baskısına maruz kalmaktadır. Bu meydan okumaya etkin biçimde karşı koyma stratejilerinden birisi, kendi kir merkezlerinizi bulmanızdır. Bu kolay değildir. Bunu öncelikle, kilit liderlere sahip bir işyerine sahip olarak ve kendiniz ve rakiplerinizle ilgili bir SWOT (güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler) analiziyle yapabilirsiniz. Daha sonra sektördeki dostlarınızla, tedarikçilerle, rakiplerle, ekonomi yayıncılarıyla konuşun ve onların sektör hakkındaki fikirlerini alın. Kısaca, şirketinizi, sektörünüzü ve pazarınızı bilerek, karlar için yeni ve büyük kaynaklar bulma şansına sahip olabilirsiniz.
Kar kaynaklarınızı bulmanın en iyi yolu müşteri geribildirimleridir. Doğru tür geribildirim almanın iyi bir taktiği de, müşteri tabanınızın Üst yüzde 20’lik dilimini oluşturan kesime gitmeniz ve onlara şu soruların bazılarını sormanızdır:
* Neden şirketimizle iş yapıyorsunuz?
* Şirketimizle ilk temasınız nasıl oldu?
* Neden öncelikle bizimle çalışmaya karar verdiniz?
* Neden bizimle çalışmayı sürdürüyorsunuz?
* Biz diğerlerine göre neyi daha iyi yapıyoruz?
* Neyi iyi yapıyoruz? Neyi eksik yapıyoruz?
* Hizmetlerimize başka hangi ürünleri çözümleri ve hizmetleri eklememizi isterdiniz?
Bu soruların cevapları size işinizin gerçek kar kaynaklarını gösterecektir. Öte yandan, yeni kar merkezlerinin bir diğer kaynağı da yeni pazarlardır. Bu yeni pazarları keşfetmek için müşteri tabanınızı genişletmenizi sağlayacak şekilde, yanal olarak düşünün önce mevcut müşteri tabanınıza bakın ve onlar için çözdüğünüz sorunları hatırlayın. Daha sonra ekibinizin başka hangi iş alanlarında benzer sorunlar yaşanabileceğini ortaya çıkarmasını sağlayın ve son olarak da bu yeni müşterilerin aynı türden sorunlarını çözmeyi deneyin.
Kâr Merkezlerini Kalıcı KılmakAna kar merkezlerinize odaklanmanız gerektiğini unutmayın ve bunların istikrarlı biçimde karlı olmasını garantileyin. Bu, "iyi bildiği işi yap ve ona sarıl" ilkesine denktir.
Sektördeki çekirdek alanlarınıza yakın durun ve sabit bir odak yaratın. Yeniden ambalajlama ve yeniden dağıtım yoluyla, mevcut ürün ve hizmetlerin karlılığını azami kılın. Ancak bundan sonra çekirdek alanınızı tamamlayıcı ürün ve hizmetlere yatırım yapabilirsiniz. Bu aynı zamanda yeni kar merkezleri yaratmanın da anahtarıdır. Örneğin yazılım ürünlerinin yanı sıra yazılım geliştiricileri için eğitim, ürünü kullanıcıya özel kılma ve danışmanlık hizmetleri verilebilir.
Kaynak: Capital Dergisi’nin “12 Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti” adlı kitabından alınmıştır.