Ülkemizde birçok konuda Devlerle Cücelerin savaşını görmekteyiz. Bunun adına da Serbest Piyasa denmekte. Bu aslında vahşi piyasadır. Şirketler ise temelde hiçbir metodoloji uygulamadan körü körüne rekabet etmekteler.
Kâr her şeydir. Bundan dolayı Önümüzdeki 10 Yıl Türk Şirketlerinin karlılık dönemi olmalıdır. Karlılık dışında birçok hedeften söz edilir; örneğin Pazar payını artırmak, sosyal sorumluluk görevini yerine getirmek, büyümek vb. Ancak hiçbirine katılmıyoruz. Çünkü aslında hepsi ara araçtır. Bu ara araçların esas amacı da uzun vadede karlılığı sağlamak ve devam ettirmektir. Bir firma Sosyal sorumluluk konusunda bir proje yapıyorsa piyasadaki tüketici üzerinde olumlu intiba bırakarak markasını güçlendirmek ve aslında uzun vadede karlılığını artırmak istemektedir. Aslında her zaman tek hedef karlılıktır. Ama uzun vadeli ve kalıcı bir karlılık olmalıdır.