Pazarlama yöntemleri üzerine pek çok şey yazılıp çizilebilir belki ama öncelikli olarak satış ve pazarlama konusunda bilgi sahibi olmak için temel bilgileri edinmek gerekiyor. İşte günümüzde pazarlama konusunda ortaya çıkan pazarlama kavramları ve anlamları:
Estetik ekonomi (the aesthetic economy): Tüketiciye yönelik tasarım unsurunun ön plana çıktığı bir pazarlama anlayışının hakim olduğu ekonomidir. Örnek olarak renkli ve şeffaf Apple bilgisayarlar, yine renkli ve şakacı görünümlü cep telefonları, Wolkswagen-New Beetle, meyve biçimli buzdolapları verilebilir.
Plansız alışveriş (impulse shopping): Gereksinim olmamasına rağmen fiyat kriterini gözetmeden ve sadece ilgi çektiği için anlık kararlar sonucu yapılan alışveriştir. Zamanı dar olan müşteridir ve internette oldukça sık rastlanır.
Ömür boyu müşteri değeri analizi (customer life time value): Sadakat programları kapsamında müşterinin bugün, yarın ve ömrü boyunca aynı kaynaktan (marka) yapacağı alışverişler sonucu ortaya çıkacak net değeridir. Abonelik sisteminin işlediği telekomünikasyon, elektrik, telefon vb. sahalarda daha rahat hesaplanabilir.
Tüketicinin yaşam eğrisi (life cycle of consumer): Temelinde ömür boyu müşteri değer analizi, kuşağa dayalı pazarlama anlayışı olan bir göstergedir. Amacı müşteriyi çocukluk döneminden başla**** yaşlılık dönemine kadar izlemektir.
Sembolik alışveriş (David Chaney-Lifestyles) : Sonucu başkalarına örnek alacağı şekilde yapılmış olan özel bir alışveriştir.
Sembolik kapital (David Chaney-Lifestyles): Moda olan ve istenen şeyi, neden böyle olduğunu bilerek kullanmaktır.
Tüketici ile otaklaşa rekabet (co-opting customer competence): Müşterinin hem işbirlikçi, hem de yatırımcı (rekabet unsuru) olarak görüldüğü bir anlayıştır. Microsoft'un beta testlerini tüketiciye yaptırması buna örnek olarak verilebilir.
İzne dayalı pazarlama (permission marketing): Pazarlama yapmak için müşteriden izin alınması anlayışıdır.
Deneyimsel pazarlama (experimental marketing): Pazarlama yapmak için ürünün faydalarından ziyade müşterinin deneyimlerinden yararlanmayı esas alan bir anlayıştır.
Radikal pazarlama (radikal marketing): Pazarlama çalışmalarına çok büyük kaynaklar aktarmadan, belli bir müşteriye yönelik ve uzun vadeli bir anlayışa sahip pazarlamadır.
Cause related marketing : Pazarlamacıların markalarına daha fazla değer katmalarına olanak sağlayan ve markaların aynı zamanda toplumsal mesajlar (sorumluluklar) içermelerine yol açan bir anlayıştır.
Birebir pazarlama (one to one marketing): Müşteriye özel ürün ve hizmetin geliştirilmesi ve bunun yine aynı metodla pazarlanmasıdır.
Kaynak: Tolga Tezer, TEDMAR AKADEMİ