Yüzde 100 Meyve Suyu Çok Tuttu - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Yüzde 100 Meyve Suyu Çok Tuttu


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
14/05/2008 :  10:11:11 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Türkiye’de 2000 yılında 4.4 litre olan kişi başına meyve suyu tüketimi, yüzde 130 artışla 2007’de 10 litreye yükseldi.

Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) tarafından hazırlanan "Türkiye’de meyve suyu üretimi ve tüketimi 2007 envanteri" çalışmasına göre, Türkiye’de meyve suyu tüketim rakamları Avrupa Birliği ve ABD ortalamasının altında kaldı. Meyve Suyu Endüstrisi Derneği’nin hedefi bu rakamı 2010 yılında 15 litreye çıkarmak. 2000 yılından bu yana en büyük artış, yüzde 100 meyve suyu kategorisinde yaşanırken, bu kategoride tüketim 7 yıl içinde 30 kat arttı.

Meyve nektarı birinci

Geçtiğimiz yıl kişi başına meyve suyu tüketimi 10 litre olarak gerçekleşti ve bu tüketimde kişi başına 7.12 litre tüketim ve yüzde 70.3 pay ile meyve nektarı birinci oldu. Yüzde 100 meyve suyu tüketimi, yaklaşık 1 litre kişi başı tüketim ve yüzde 10 pay ile ikinci sırayı aldı. Türkiye’de 2000 yılında 295 milyon litre olan meyve suyu üretimi, 2.5 kat artış göstererek 748.1 milyon litreye ulaştı. Üretimde ilk sırayı, tüketimi de ilk sırada olan meyve nektarı alırken, 525.9 milyon litre üretilen meyve nektarını, 73.4 milyon litre ile yüzde 100 meyve suyu, 25.7 milyon litre ile meyveli içecekler takip etti.

Çeşit artırılmalı

Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Başkanı Aziz Ekşi, Türkiye’nin meyve suyu üretimi açısından anahtar bir ülke olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Dünya ölçeğinde tüketici elma ile portakal arasına sıkıştı. Elma suyu konsantresinin yüzde 60’ı Çin, portakal suyu konsantresinin yine yüzde 60’ı Brezilya tarafından üretiliyor. Oran bu kadar yüksek olunca fiyatı da bu ülkeler belirliyor. Bu ikilemi kırmanın yolu, meyve suyu üretiminin şeftali, vişne, mango gibi meyvelerle çeşitlendirilmesidir. Türkiye ve Hindistan, potansiyel açısından bu kilidi açacak başlıca iki ülkedir."

Tüketici 1 litrelik karton ambalajı seviyor

MEYVE Suyu Endüstrisi Derneği’nin (MEYED) verilerine göre, satışa sunulan meyve sularında tüketicinin eğilimi büyük oranda 1 litrelik karton ambalajdan yana. MEYED’e göre bu tercih, meyve suyunu ailece tüketen bilinçli tüketicinin arttığının ve ev sofralarında daha fazla tüketildiğinin en büyük göstergesi. Tüketici tercihinde 1 litrelik karton ambalajı ise şişe cam ambalajlar izliyor.

Havuç, ayva ve çilek ilk kez meyve suyuna dönüştü

Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) verilerine göre, 2007 yılında ilk defa meyve suyuna işlenen yeni meyve çeşitleri, havuç, ayva ve çilek oldu.

Meyve suyuna işlenen toplam meyve miktarı 2007 yılında 737 bin 200 ton olarak gerçekleşti.

Geçen yıl, 356 bin 800 ton elma, 90 bin 100 ton şeftali, 72 bin 600 ton vişne, 57 bin 500 ton nar ve 53 bin 300 ton portakal, 30 bin 600 ton havuç, 7 bin 500 ton ayva, 4 bin 100 ton çilek meyve suyuna işlendi.

Kaynak: Hürriyet

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Goldenist
Üye

Toplam 964 yazı
14/05/2008 :  13:40:19 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
İstanbul'da rastladığım her meyva suyu barında mutlaka bir kaç dakikamı geçiririm. O tatlar beni çok mutlu eder. En çok taze sıkılmış nar suyunu sevdim. İçerken enerji veriyor ve zımba gibi yapıyor.
Bir de buğday çimlendirilip buğday suyu çıkaran barlar olsa..
Seve seve ilk müşterileri ben olurum. :D
Büyüklük odur ki, hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır, kendini büyük değil küçük, zayıf, vasıtasız, hiç telâkki ederek, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana büyüksün derlerse, bunu diyenlere de güleceksin.( 1908 )

Bir adam ki büyük olmaktan bahseder, benim hoşuma gitmez. Bir adam ki memleketi kurtarmak için evvelâ büyük adam olmak lâzımdır; der ve bunun için bir de örnek seçer, onun gibi olmayınca memleketin kurtulamayacağı inancında bulunur, bu, adam değildir. ( 1908 )

Mustafa Kemal Atatürk

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
14/05/2008 :  14:15:56  Alıntı
İşin de çok keyifli olduğunu sanıyorum, çeşitli hikayeler, ilginç isimlerle bu alanda pek çok iş yapılabilir bence

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
ckKurr
Yeni Üye

Toplam 19 yazı
15/05/2008 :  22:09:21  Alıntı


Hep duyuyorum da meyve suyu barına hiç rastlamadım, güzel bir fikir gibi.
Bizim insanımız parası olursa her şeyin doğalını seçer ister zaten. Bu işi de kaliteli, bütçesine uygun yaptınız mı her türlü işi tutturursunuz.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.42 saniye.
19:33:23, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım