Sosyal Medya Pazarlaması - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Sosyal Medya Pazarlaması


yucezerey
Yeni Üye

Toplam 49 yazı
29/04/2008 :  16:47:59   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Universal McCann, Sosyal Medya araçlarının (bloglar, sosyal ağlar, online video vb) genel medya düzleminde etkinliğini araştıran bir çalışma yapmış. Araştırma, geçtiğimiz Mart (2008) ayı içerisinde, dünya çapında 29 ülkede ve 17,000 internet kullanıcısı üzerinde gerçekleştirilmiş.

Araştırma sonucunda varılan nokta: "Sosyal Medya, özellikle bloglar, global medya tüketiminde klasik medya kanallarına göre çok daha önemli yerlere gelecek(ler)"

Aslında bu çok bilmediğimiz veya beklemediğimiz bir sonuç değil, ancak detayındaki çıktıları ve istatistikleri iyi okumak gerekiyor.




Farklı ortamlarda vurguladığım Sosyal Medya'nın global bir fenomen olduğu savı, bu araştırma ile destekleniyor. Araştırmaya göre, kişilerin kullanımı ile ilgili kültürel farklılıklar olsa da, Sosyal Medya'nın gerçekten global bir fenomen olduğu ifade ediliyor.

Facebook düzleminde bir Brazilyalı ile bir Türk çok farklı motivlerle haraket etmiyor. İçgörüleri, motivleri beklentileri gerçekten büyük benzerlikler taşıyor, ancak kültürel farklılıklar kullanım şekillerinde ortaya çıkıyor. Biz de diyoruz ki atalarımız boşuna dememiş "Her yiğidin farklı yoğurt yemesi farklıdır" diye. Evet her yiğit, yoğurdu farklı şekillerde yiyebilir. Ancak her yiğidin yoğurt yeme nedenleri ve yoğurt yedikten sonraki beklentileri birbirine benziyor.

Araştırma sonuçlarına göre, video clipler, bloglar, podcastler, sosyal ağlar ve RSS, online medyanın olmazsa olmaz araçları olarak gündeme geliyor.

- Katılımcıların %83'ü düzenli olarak video cliplerini seyrediyor.

- Katılımcıların %78'i düzenli olarak blog okuyor.

- Katılımcıların %57'si herhangi bir sosyal ağ üyesi.

- RSS kullanımı hızla büyüyor. Haziran 2007'den itibaren %15'ten %39' a çıkmış.

- Katılımcıların %48'i Podcastler aracılığı ile dijital içeriği dinlemeyi tercih ediyor.




Sosyal ağlar halen Sosyal Medya'nın temel gelişim motoru:

- Sosyal Ağ kullanıcılarının %22'si widget veya diğer uygulamaları kullanıyorlar.

- %55'i fotoğraf paylaşıyorlar.

- %22'si video paylaşıyorlar.

- %31'i bloga sahip.

- Dünyanın en büyük sosyal ağ platformu %32'lik payla MySpace iken, ikinci sırada %23 ile Facebook geliyor.

Blog konusunda önde gelen piyasalara baktığımızda, Çin'de internet kullanıcılarının %70'i blog yazıyor. Filipinlerde bu oran %66 iken Meksika'da ise bu oran yüzde %60 olarak görülüyor.

Sosyal ağlar konusunda önde gelen piyasaları baktığımızda, Filipinler'in %83'ü, Macaristan'ın %76'sı ve Polonya'nın %76'sı sosyal ağları kullanıyor.

Araştırmanın genel olarak sonuçlarına bakıldığında gerçekten Sosyal Medya kavramının balon olmadığı ve hızla yayıldığı gözleniyor. Ancak bu tarz betimsel araştırmalardan ziyade, biraz daha nedensel araştırmalara bakmak gerektiğini düşünüyorum. Neden Myspace dünyada bu kadar başarılı da Türkiye'de değil? şeklinde soruların cevaplarını, temel içgörüleri sorgulamamız gerek.

Kaynak

Yüce Zerey
FF:. Pazarlama Trendleri
Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.03 saniye.
08:22:44, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım