Al Gülüm Ver Gülüm - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Al Gülüm Ver Gülüm


mtrgumus
Yeni Üye

Toplam 58 yazı
17/03/2008 :  18:53:21   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


slm arkadaşlar.
Ben uzunvadeli hedeflerde anladım ki!
Müşteriye öncelikle birşeyler vermeliyiz ki bizim ürünümüzü alsın.Coca cola gibi büyük firmalar bile çok promosyonlı kampanyalar yapıyor.Bu kampanyalar ona yeni yeni müşteriler olarak geri dönüyor.
Hedefimiz varsa mutlaka müşteri odaklı çalışma mecburiyetimiz var.yani
AL GÜLÜM VER GÜLÜM
Başka yolu var mı?
www.mtrgumus.com

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Serbest meslek
n/a
deleted

Toplam 12 yazı
13/04/2008 :  23:04:19  Alıntı
Merhaba Gümüş,

Anladığım kadarı ile hıslı, aydın ve araştırmacı bir arkadaşsın. Öncelikle seni bu özelliklerinden dolayı tebrik ediyorum. Ünlü bir düşünürün şöyle bir sözü var: Akıllı olan aklını, daha akıllı olan başkalarının da aklını kullanır diyor.

Ben su işinden çok anlamam ama seninle satışın felsefesi konusunda biraz sohbet edelim, bazı tavsiyelerim olacak. Sonunda da sana farklı bir promosyon önereceğim.

Bir ürünün satılabilmesi için 5 önemli etken vardır:
1. Kalite (Anladığım kadarı ile kalite ile ilgili bir problemin yok, bu harika)
2. Fiyat ( Fiyat göreceli bir kavram olmakla birlikte fayda+değer ile beraber değerlendirilir. Aldığınız ürün size yeteri kadar fayda sağlıyorsa ve bir değer ifade ediyorsa fazla problem yoktur. Herhalde su fiyatları da zaten birbirinden fazlaca farklı değil)
3.Reklam (Sen epeyce yapıyorsun galiba, bunu yapmaya her fırsatta devam et, büyüğüne küçüğüne bakma, bütçen elverdiğince devam et)
4. Dağıtım (Bu konu içecek sektöründe en başa yazılır. Eğer dağıtımını zamanında ve yeteri kadar hızlı yapamıyorsan rakibinin satması için iyi bir sebep hazırlamış olabilirsin. Buna bir anlamda hizmet de diyebiliriz. Etiketlerine gerekirse GSM telefonunu da yaz ve eğer birileri gecenin geç vakti su isterse evin çok uzakta da olsa kalk ***ür veya bir elemanını görevlendir. Bu çok sık olmaz ama kulaktan kulağa pazarlamada sana çok avantaj sağlar)
5. Geldik en önemlisine: Satıcı. Sen bir gıda satıcısısın. Her ne kadar damacana içinde su satıyorsan da temizlik ve hijyen çok önemli. Satıcın eve bir karış sakalla gidiyorsa, damacanayı mutfağa kadar ***ürmüyorsa, İzmir sıcak yer, ağır iş yapanlar çok terlerler buna karşılık önlem alman gerekir. Kimse mutfağını çıktıktan sonra havalandırmak zorunda olacağı bir kişiye açmak istemez. Ev hanımına bir hatır sormuyorsa, her gittiğinde üründen memnun olup olmadığını sormuyorsa, suratı sirke satıyor veya işini sevmeyerek yapıyor, "ben olmasam susuz kalırdınız" ya da "bu saatte su mu istenir" tavırları sergiliyorsa, eve girerken ayağına galoş giymiyorsa işin zor. Bu nedenle çalıştırdığın dağıtım elemanlarına çok dikkat et. Eve girdiklerinde sadece işlerine baksınlar. Zaman zaman bu konuda değişik, hoş olmayan konuşmalar duyuluyor. Bunlara çok dikkat et. Ürünler eve girerken kesinlikle tozsuz, temiz olmalıdr.

Bir de kendine şu soruyu hep sor: Çevrede bir sürü su şirketi var. Müşteri neden seni tercih etsin. Fiyatlar üç aşağı beş yukarı aynı. Kalitede de çok farklılıklar yok. Hizmet de fena değil, telefonu açıp 375 diyorsun anında su geliyor gibi düşünüceklerdir insanlar. İşte burada "farklı olmak" kavramı devreye giriyor. Farklılığı fiyatlarda yaratamayacağına göre hizmette yaratman gerekecektir. Örneğin matbaada minik renkli kağıtlara farklı yemek tarifleri bastırıp, her gün farklı yemek tarifleri dağıtabilirsin. (Burada dikkat etmen gereken bir müşterinin ortalama kaç günde bir su aldığını bularak, aynı yemek tarifini bu periyod sonunda değiştirmendir.) Yine küçük kağıtlara örneğin "püf noktaları" başlığı ile bilgiler dağıtabilirsin. Semtin ya da şehrin önemli telefon numaralarının dağıtımı olabilir. Müşterilerinin evlerinden giyilmeyen eşyalarını alarak ihtiyaç duyan kurumlara bağışlayabilirsin. (Bağışladıktan sonra bu vesikayı da çoğaltıp tüm müşterilere dağıtarak işinde en önemli kavram olan "güven" unsurunu tesis edersin.) Kafanı biraz buralara yorarsan çok farklı şeyler bulabilirsin. Bunlar benim aklıma hemen gelebilenler.

Gelelim önerime: Çevrendeki bir marketle anlaş. Eğer sattığın damacanaların kapakları markalı ise örneğin 3 adet getirene bir ekmek bedava versinler. (bunun rakamını sen saptayacaksın) Burada marjlar hesaplanarak insanların çok kullandıkları şeker, tuz gibi temel gıda maddeleri verebilirsin. Promosyon 2 kapağa şu, beş kapağa şu hediye şeklinde olabilir, marketten alabilirler. Yanlız market muhtemelen bu iş için ekstra kar ister, onu da hesap etmen gerekebilir. Bu hizmeti de su ile ödersen iki türlü kazanabilirsin. Kapaklar markalı değilse bu iş için kupon bastırabilirsin.

Tüyo: Yine İzmir'de iş yapan bir sucu arkadaşa bir promosyon önerdim. Yine bu sitede, onu bul, oku. Sen de uygulayabilirsin.

Başarılar dilerim. Sevgiler.
mtg

Yerleşim : / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.72 saniye.
07:33:44, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım