Siz hâlâ, 5 yıl önce kullandığınız pazarlama taktiklerini mi kullanıyorsunuz? Bunlar, günümüzde değişip duran nüfus kayıtlarında ve tercihlerde işe yaramayacaktır. Dünya nüfusu, eskiden olduğuna göre şimdi daha yaşlı, daha çok-kültürlü, daha zaman baskısı altında ve açık satış yerlerine karşı daha bıkmış durumda. Sizin pazarlama stratejiniz de bunlara uyacak biçimde oluşturulmalı. Peki, o zaman işe yarayacak olan nedir?
Harekete Geçen PazarMobile Marketing Association’a göre, 2008’e gelindiğinde markaların yüzde 89’u, hedef kitlelerine ulaşmak için metinli ve çok-medyalı mesaj gönderme yolunu kullanacak; bunların yaklaşık üçte biri de, pazarlama bütçelerinin yüzde 10’undan fazlasını, bu iletişim aracı yoluyla yapacağı reklamlara harcayacak. Video kolaylığı sunan telefonlar yaygınlaştıkça, daha da zenginleştirilmiş medya yoluyla pazarlama seçeneklerinin ortaya çıkmasına hazır olun. Buna ek olarak, mobil hizmet sağlayıcılar artık ellerini kredi kartı havuzuna da atmaya başladıklarından –telefonunuz ya da PDA’nız (avuç içi bilgisayarınız) çok yakında plastiği geçersiz kılacaktır– müşteriler bu gibi araçları daha önce hiç olmadığı kadar çok kullanır duruma gelecekler.
İnternet’e Geçin“Küresel düşünün, yerel davranın,” artık İnternet’te reklam yapan girişimcilerin sloganı oldu. Bu yılın başında, Google, sağladığı harita hizmetiyle ve Adwords programıyla bağlantılı olarak yeni bir yerel reklam programı başlattığını açıkladı; böylece, şirketler, Google trafiğinin bir kısmının, kendi sağlam kalelerinin bulunduğu yerlere yönlendirilmesini sağlayacak. İnternet üzerinden yapılan reklamlar, aynı zamanda, reklam yapanların çok özgül kıyılara ve köşelerdeki ilgililere ulaşabilecekleri podcastlara ve bloglara kayıyor. Video üretimi maliyetinin düşmesi nedeniyle şirketler için de İnternet üzerinden video reklamlarında bir artış olacağını öngörülüyor.
Doğum Patlaması Kuşağına Kur YapınHer 7 saniyede bir, Bebek Patlaması (Baby Boom) kuşağından bir kişi 50 yaşına giriyor. Diğer yaş gruplarının nüfusu düz bir çizgide ilerlerken, bu kuşağın temsilcileri, gelecek on yıl içinde yüzde 25 artacak olan bir nüfus kesimine katılıyorlar.
Şirketlerin, 1946 ile 1974 arasında doğmuş olan erişkinlere ulaşmasını sağlayan danışmanlık firması The Boomer Project’in kurucusu olan Matt Thornhill, pazarlamacıların, daha büyük yaşlardaki erişkinlere yönelik pazarlamaya ilişkin düşünce biçimlerini yeniden gözden geçirmelerinin zamanının geldiğini söylüyor. Bebek Patlaması kuşağı, önceki erişkin kuşaklarına göre yeni deneyimlere ve markalara çok daha açık olan dinamik bir grup oluşturuyor. Pazarlama uzmanlarının, Bebek Patlaması kuşağının ne kadar yaşlı olduklarına bakmak yerine, ne yaptıklarına bakarak hedeflerini belirlemeleri gerekiyor. Bebek Patlaması kuşağındakiler, çok döngüsel yaşamlar sürüyorlar. 40’lı ya da 50’li yaşlarında üniversiteye dönüyor olabilirler, yalnız yaşıyor olabilirler ya da ikinci kez evlenmiş, çocuk yetiştiriyor olabilirler. Bu insanların hepsine aynı tatil paketini satamazsınız. Öyleyse, hedeflediğiniz yaşama biçimi kesimini seçin ve bu kesime odaklanın.
* Gwen Moran’ın Entrepreneur Magazine, Ağustos 2006’da yayımlanan yazısından alıntı yapılmıştır.
Çeviren: Asuman Bayrak
Bu yazı, Activeline Dergisi’nin Nisan 2007 sayısında yayımlanmıştır.