Neden İnternette Pazarlama Stratejiniz Olmalı? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Neden İnternette Pazarlama Stratejiniz Olmalı?


zafergol
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
10/10/2007 :  16:16:38   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Teknolojinin günümüz dünyasına kazandırdığı hizmetlerden biri olan Internet, getirdiği hızlı erişim ve esnek kullanılabilirlik olanakları sayesinde, pek çok alanda olduğu gibi, pazarlama alanında da kendine önemli bir yer edinmiştir.

Küresel rekabette ayakta kalmanın "olmazsa olmazı" haline gelen İnternet üzerinden yapılan ticaret, İnternette Pazarlama Stratejilerinin etkin bir şekilde kullanılması sonucu son 2 yıl içerisinde işlem bazında yüzde 140 (%140), hacim bazında ise yaklaşık yüzde 400'e (%400) yakın büyüme trendi göstermiştir. Önümüzdeki süreç içerisinde ise İnternette Pazarlama Stratejilerinin etkinliği ölçüsünde internet üzerinden yapılan ticaretin, dünya ticaretinde yüzde 15 – 20 (%15- %20) paya sahip olması öngörülmektedir.

Türkiye'de ise yüzde 2'lerde seyreden e-ticaretin önümüzdeki 3 yıl içerisinde en az birkaç kat artması beklenmektedir. Geçtiğimiz senelerde Türkiye’de internet üzerinden yapılan ticarette ve e-iş alanında ciddi atılımlar yapılmış, fakat bu yatırımlardan birkaçı dışında büyük bir çoğunluğunun oldukça kısa ömürlü olduğu görülmüştür.

Başarısızlığın önemli nedeni olarak İnternette Pazarlama Stratejilerinin etkin bir şekilde oluşturulamaması ve buna bağlı olarak Sanal ortamdaki faaliyetler için başarı kriterlerinin konulamaması ve ölçüm yapılmaması gösterilmektedir. Başka bir deyişle başarısızlığın nedeni ticari faaliyetlerinin doğru kriterlerle ölçümlenmemesinden dolayı, gerçek hataların ve zayıflıkların görülmemesi ve düzeltilememesidir.

Oysaki doğru şekilde uygulanan internetten pazarlama metotları ve iyi kurgulanmış internetten pazarlama stratejileri uygulayıcılarını mutlak başarıya ***ürmektedir. İnternette pazarlama stratejileri uygulamasında pazarlamaya ne kadar harcadığınızı görebileceğiniz gibi bu metot ve stratejiler internette pazarlama yatırımızın geri dönüşümünü de (ROI) net bir şekilde görebilmenizi sağlamaktadır.

İnternette Pazarlamanın Etkin Olabilmesi İçin Uygulanması Gereken Bazı Stratejiler ve Metotlar:

• İnternette Marka Olma
• Doğrudan Müşteriye Çevrimiçi Dağıtım
• Dolaylı Çevrimiçi Dağıtım Kanalı
• İnternet Sitesi Optimizasyon Stratejisi
• İnternet Pazarlama Stratejisi
• Çok Kanallı Pazarlama Modeli
• Evrendeki Tek Müşterim Stratejisi
• Arama Motoru Pazarlama Stratejisi
• Karşılıklı İlişki İnşası
• Müşteri Bölümleme Pazarlama Stratejisi
• Hedef Varış Yeri -Landing- Internet Stratejisi
• Internet Dağıtım İzleme Raporları
• Doğrudan İnternet Pazarlama ve Dağıtım
• İlişim Popülerliği Stratejisi
• E-Posta Yoluyla Pazarlama
• Tıkla ve Öde (PPC) Pazarlama Stratejisi
• Rekabetçi Akıllı Araçlar Üretimi
• E-İş Profesyonel Gelişim
• “İnternetten Pazarlama” Bütçe Oluşturulması
• Yeni Çekirdek Gelirlere Sahip Olma
• Sektörel Başarı Aktarımı – Benchmarking

İnternette Pazarlama Stratejilerinin etkin ve metotlarının verimli sonuçlar doğura bilmesi için yukarıdaki her bir sürecin birbirine bağlı olarak uygulanması, firmalara günümüz rekabet ortamında rakiplerine karşı avantaj sağlayabilmektedirler.

Bilinen bir yanlışlık olan ve sadece Arama Motorları optimizasyonuna bağlı oluşturulan stratejiler uygulayıcılarını arama motorundan öteye taşımayacak ve internette pazarlama bütçelerinin heba olmasına neden olacaktır.

Yukarıda belirtilen stratejilerin uygulanmasının sonucu olarak aşağıdaki gösterilen belirli avantajların elde edilmesini sağlanmış olacaktır.

*İnternette Pazarlama Stratejisi oluşturulması:

1) Reklâm Maliyetlerini Azalmasına
2) İnternet Sitesindeki Kalifiye Trafiğin Arttırılmasına
3) Markanın Küresel Tanıtımının Yapılmasına
4) Müşteri Taban Kitlesini Arttırılmasına
5) Doğrudan Satışları Arttırılmasına
6) Ürünün Markasının Geliştirilmesine ‘katkıda bulunacaktır.
7) Ticari Faaliyetlerinin Doğru Kriterlerle Ölçümlenmesi, Hataların, Zayıflıkların Görülmesi ve Düzeltilmesine olanak tanır. Aşağıdaki belirtilen sorulara cevap bulunması bu strateji ve metotların doğal sonucudur.

• Müşterilerin Tekrar alım oranı nedir?
• Aktif müşterilerin tüm müşterilere oranı nedir?
• Aktif müşterilerin karlılığı nedir?
• Müşteri segmentasyonu nasıldır?
• Hangi kategorilerde yoğunlaşılmaktadır?
• Satın Alımdan önce ve siparişten önce siteyi terk edenlerin oranı nedir?
• Promosyonlara ne kadar cevap alınmaktadır?




Yararlanılan kaynaklar:

Vedat ÖNDAŞ, “Bilgi Teknolojileri Kullanımının Seyahat Endüstrisi Üzerindeki Uluslar Arası Rekabete Etkileri Ve Seyahat Sektöründe Bilgi Teknolojileri Üstünlüğünün Getirileri.”
Vedat ÖNDAŞ,”Neden İnternetten Pazarlama”
TOWELL Elizabeth; “Business Use of the Internet”
Özlem TERZİ, “e-ticaret 2 yılda yüzde 400 büyüdü “
Zafer GÖL
Süpernet-IPIM Danışmanlık

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Sağlık hizmetleri
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.98 saniye.
11:34:47, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım