En başta gelen bu eğilimleri, pazarlama paketinizin bir parçası kılın.
Siz hâlâ 5 yıl önce kullandığınız o aynı pazarlama taktiklerini mi kullanıyorsunuz? Bunlar, günümüzde değişip duran nüfus kayıtlarında ve tercihlerde işe yaramayacaktır. Dünya nüfusu, geçmişe kıyasla şimdi daha yaşlı, daha çokkültürlü, daha zaman baskısı altında ve açık satış yerlerinden daha bıkmış durumda. Sizin pazarlama stratejiniz de bunlara uyacak biçimde oluşturulmalı. Peki, o zaman işe yarayacak olan nedir?
Harekete Geçen Pazar
Mobile Marketing Association’a göre, 2008’e gelindiğinde, markaların yüzde 89’u, hedef kitlelerine ulaşmak için metinli ve çokmedyalı mesaj gönderme yolunu kullanacak; bunların yaklaşık üçte biri de pazarlama bütçelerinin yüzde 10’undan fazlasını, bu iletişim aracı yoluyla yapacağı reklamlara harcamayı planlamakta. Video kolaylığı bulunan telefonlar yaygınlaştıkça daha da zenginleştirilmiş medya yoluyla pazarlama seçeneklerinin ortaya çıkmasını beklemeye hazır olun. Buna ek olarak, artık cep telefonu yoluyla hizmet sağlayıcılar, ellerini kredi kartı havuzuna da atmaya başladıklarından
– telefonunuz ya da PDA’nız (avuç içi bilgisayarınız) çok yakında plastiği geçersiz kılacaktır – müşteriler, bu gibi araçlara, hiç olmadığı kadar yaslanacak duruma gelecekler.
İnternet’e Geçin
“Küresel düşünün, yerel davranın,” artık İnternet’te reklam yapan girişimcilerin sloganı oldu. Bu yılın başında Google, sağladığı harita hizmetine ve Adwords programına bağlı olarak yeni bir yerel reklam programı başlattığını açıkladı; böylece şirketler, Google trafiklerinden bazılarının, kendi sağlam kalelerinin bulunduğu yerlere yönlendirilmesini sağlayacak. İnternet üzerinden yapılan reklamlar, aynı zamanda, reklam yapanların çok özgül kıyı ve köşelerdeki ilgililere ulaşabilecekleri podcastlara ve bloglara kayıyor. Video üretimi maliyetinin düşmesi nedeniyle şirketler için de İnternet üzerinden video reklamlarında bir artış olacağı öngörülüyor.
Bebek Patlaması Kuşağına Kur Yapın
Her 7 saniyede bir, bebek patlaması kuşağından bir kişi 50 yaşına giriyor. Başka kesimler, düz bir çizgi üzerinde kalırken, bunlar gelecek 10 yıl içinde yüzde 25 artacak olan bir nüfus kesimine katılıyorlar.
Şirketlerin 1946 ile 1974 arasında doğmuş olan erişkinlere ulaşmasını sağlayan danışmanlık firması The Boomer Project’in kurucusu olan Matt Thornhill, pazarlamacıların, daha büyük yaşlardaki erişkinlere pazarlama yapmayı düşünüş biçimlerini yeniden gözden geçirmelerinin zamanının geldiğini söylüyor. Bebek patlaması kuşağı, önceki erişkin kuşaklarına göre yeni deneyimlere ve markalara çok daha açık olan dinamik bir grup oluşturuyor. Pazarlama uzmanlarının, bebek patlaması kuşağının, ne kadar yaşlı olduklarına bakmak yerine, ne yaptıklarına bakarak hedeflerini belirlemeleri gerekiyor. Bebek patlaması kuşağındakiler, çok döngüsel yaşamlar sürüyorlar. 40’lı ya da 50’li yaşlarında üniversiteye dönüyor olabilirler, yalnız yaşıyor olabilirler ya da ikinci kez evlenmiş, çocuk yetiştiriyor olabilirler. Bu insanların hepsine aynı tatil paketini satamazsınız. Öyleyse, hedeflediğiniz yaşama biçimini seçin ve bu kesime odaklanın.
Gwen Moran’ın Entrepreneur Magazine, Ağustos 2006’da yayımlanan yazısından alıntı yapılmıştır.
Kaynak: Asuman Bayrak, Activeline Mart 2007