Pazarlamada Frekans - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlamada Frekans


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
07/10/2007 :  08:15:05 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Potansiyel müşterilerinizin ilanınıza her baktıklarında ne düşündüklerini ne kadar anlayabildiğinizi görmek için bir gerçeklik testi yapın.

Bir küçük işletme sahibi, yerel gazetede bir yıl boyunca haftada bir kez yayımlanacak bir ilan için zorlu bir mücadele verir ve sonunda bir sözleşme imzalar. Beş hafta sonra, sonuçlardan hiç memnuz kalmaz ve sözleşmesini iptal eder.

Beş haftada beş ilan, pazarlama açısından yüksek frekans gibi görünebilir. Okurun ilanla beş kez karşılaşması, bir miktar kıpırdanma yaratabilir. Ne var ki, satın alımla sonuçlanacak derecede istek yaratma konusunda yetersizdir. Satışın gerçekleşmesini sağlayacak frekansın ne olması gerektiğini net olarak anlamak için, potansiyel müşterilerinizin her karşılaşmada neler düşündüklerini bilmelisiniz.

Aşağıda, ilanınıza bakan bir kişinin ne düşündüğü sıralanmıştır:



1.Kişi ilana ilk baktığında onu görmez

2.İkinci kez baktığında onu fark etmez

3.Üçüncü kez baktığında, varlığından haberdardır

4.Dördüncü kez baktığında, onu daha önce gördüğünü belli belirsiz hatırlar

5.Beşinci kez baktığında, onu okur

6.Altıncı kez baktığında, burun kıvırır

7.Yedinci kez baktığında, iyice okur ve şöyle der: "Vay!"

8.Sekizinci kez baktığında, "Yine o karmaşık şey!" der

9.Dokuzuncu kez baktığında, herhangi bir işe yarayıp yaramayacağını merak eder

10.Onuncu kez baktığında, komşusuna ürünü ya da hizmeti deneyip denemediğini sorar

11.On birinci kez baktığında, reklamverenin bundan nasıl bir geri dönüş aldığını merak eder

12.On ikinci kez baktığında, iyi bir şey olmalı, diye düşünür

13.On üçüncü kez baktığında, belki bir işe yarar, diye düşünür

14.On dördüncü kez baktığında, uzun zamandır böyle bir şey istediğini hatırlar

15.On beşinci kez baktığında, satın alamayacağını anlayınca afallar

16.On altıncı kez baktığında, bir gün satın alabileceğini düşünür

17.On yedinci kez baktığında, satın almak için reklamverene kısa bir not yazar

18.On sekizinci kez baktığında, parasızlığına lanet okur

19.On dokuzuncu kez baktığında, parasını dikkatle sayar

20.İlanı yirminci kez gördüğünde, sunulan ürünü ya da hizmeti satın alır


Yukarıdaki liste, Londralı Thomas Smith tarafından 1885'te yazılmıştır. Şimdi, 2000'li yıllarda, "Bu listenin ne kadarı halen geçerli?" derseniz, hepsi…

Pazarlamada gerilla taktiği izleyenlere göre, başarılı pazarlamanın sırrı, odaklı bir plana sadık kalmaktır. Bir ilanın 20 kez yayımlanmasına rağmen hiç alıcı çıkmaması durumunda bile bu sadakati korumanın kolay olacağını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Ne var ki, pazarlamacı gerillalar, potansiyel bir müşterinin satın alma kararının büyük ölçüde gerçekleştiği bilinçaltına nasıl nüfuz edebileceklerini bildiklerinden, orada uzun süre kalmayı sağlayacak soğukkanlılığa sahiptirler. Bunun, ancak tekrarla olabileceğini bilirler. Bu bilgi, onların odaklı plana olan sadakatini körükler. Her ne olursa olsun, kolay olacağını hiç düşünmemişlerdir.

Nasıl emlakçılık yer, yer ve yine yer demekse; pazarlama da frekans, frekans ve yine frekans demektir.

Yazar: Jay Conrad Levinson

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
izcen
Üye

Toplam 184 yazı
08/10/2007 :  09:56:40  Alıntı
ben kimsenin aynı ilana 20 kez bakacağına inanmıyorum.
İzcen Computer

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Mühendis
bayramkaba
Yeni Üye

Toplam 11 yazı
14/10/2007 :  23:35:19  Alıntı
yani şimdi millet bi bakışda anlamıyor mu arkadaş yaz bakalım cep tlfonunda ucuzluk diye hitap edilecek alanı bilirsen uraşmazsın sen kesin gazetecisin ama var sende pazarlama ruhu kolay gelsin...
byrmkb

Yerleşim : Türkiye / Muğla  |  Meslek : Öğrenci
theww
Yeni Üye

Toplam 5 yazı
16/10/2007 :  17:17:37 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


çok beğendim geçekten çok doğru olduğuna inanıyorum tşekkürler!!

Yerleşim : Türkiye / Adapazarı  |  Meslek : Ticaret
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.58 saniye.
12:58:44, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım