Ürün Fiyatlandırmada Temel Sorular - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Ürün Fiyatlandırmada Temel Sorular


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
05/10/2007 :  07:08:21 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


İnternet alanında ya da başka bir konuda çalışan şirketlerin önemli sorunlarından biri de ürünlerini nasıl fiyatlandıracaklarıdır.

Şirketlere fiyatlandırma konusunda yardımcı olabilmenin etkili yollarından birinin, yanıt aramaları gereken soruları ortaya koymak olduğunu keşfettik. Bu yaklaşım, ürünler için kesin fiyatların bulunacağı anlamına gelmese de konuyla ilgili pek çok sorunun gündeme alınmasına ciddi biçimde yardımcı oluyor.

Yukarıda belirtilenleri göz önünde bulundurarak, aşağıda, ürünlerinizi fiyatlandırırken üzerinde düşünmeniz gereken beş soru sunuyoruz:

Alternatif Çözümler

Alıcılar, sorunlarını çözmek için hangi seçeneklere sahipler? Bu seçeneklerin farkındalar mı?

Rakip ürünleri iyi bilen müşteriler, genel olarak bu ürünlerin fiyatlarını bir karşılaştırma unsuru olarak kullanacaklardır. Elbette, seçenekler net olmasa bile müşterilerin en yakın fikirleri karşılaştırma amaçlı kullanabileceklerini hatırlamanız gerekiyor. Örneğin, yüklenebilir tüm yazılımları "paylaşımlı yazılımlar" kategorisine koyabilir ve yüklenebilir yazılımların düşük fiyatlı olmasını bekleyebilirler.

Karşılaştırma Kolaylığı

Alıcıların diğer tedarikçilerin ürünleriyle karşılaştırma yapmaları ne kadar zor? Yararlar hemen algılanabiliyor mu, yoksa önce bunların yaşanması mı gerekiyor?

Şu çok açık ki, firmalar bu nedenle müşterilerine genellikle ücretsiz deneme imkanı sunuyor. Bu durum, müşterilere farklı tedarikçilerin ürünlerini kolayca karşılaştırma imkanı veriyor. Müşterilere bir deneme olmadan yararları anlaşılamayacak bir ürünü test etme olanağını sunmamak, fiyatlandırmayı neredeyse imkansız kılıyor.

Benzersiz Yararlar

Ürün, onu rakip ürünlerden farklılaştıracak benzersiz yararlar sunuyor mu? Müşteriler, bu benzersiz yararların kendileri için çok önemli olduğunu hissediyorlar mı?

Farklılaştırıcı yararların müşteriler açısından ne kadar önemli olduğunu görmek için pek çok teknik geliştirildi. Bu yararlar üzerine kurulu bir fiyat seviyesi belirlemek, elbette şirketlerin en çok ilgilendikleri konular. Birleşik analiz türü araçları kullanmadan, bir müşterinin ödeme isteğini ölçmek gibi araştırma tabanlı yöntemlere başvurmalısınız.

Parasal Değer

Alıcının yaptığı harcamaların gerek kesin rakamlar, gerekse yüzde olarak önem derecesi nedir?

Bu, genellikle fiyatlandırmanın göz ardı edilen bir boyutudur. Diyelim, müşterinin, yüklediği yazılımları daha etkin bir biçimde yönetmesine yardımcı olacak yeni bir ek yazılım gibi, ana İSS harcamasını destekleyecek bir ürün satıyorsunuz. İSS masrafları ayda 19,95 dolarsa ve ek ürünü ayda 5 dolara satıyorsanız, bu, görece olarak dolar bazında düşük bir rakamdır; ama müşteri açısından kabaca % 25'lik bir artışı temsil eder! Müşterilerinizin kesin rakama değil, yüzdeye bakacağını bilmeniz gerekir.

Tamamlayıcı Maliyetler

Alıcılar, ürünün devamlı kullanımı için ne kadarlık tamamlayıcı ürün harcaması yapmalılar? Bu harcamaları yapmak zorundalar mı?

Alıcılar, teknoloji ürünlerini kullanmak için yapmaları gereken toplam harcamalar konusunda daha bilinçli hale geliyorlar. Bu harcama sisteminin sizin payınıza düşen kısmını ödemek için ne kadar istekli olduklarını değerlendirirken bu noktayı da düşüneceklerini unutmayın. Bu uyarıdan sonra, tamamlayıcı bir ürün sattığınızda bu sorunun ne kadar önemli olduğunu hatırlayın. Örneğin, şirketler uzun süredir usturayı bırakıp bıçakla para kazanmanın en iyi yöntem olduğunu biliyorlar. Tüketici, ikisine de ihtiyaç duyuyor; ama tüketicinin bu ürünleri nasıl kullandığını bilmek, farklı ögelerin nasıl fiyatlandırılacağını daha kolay görme imkanı sağlıyor.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.5 saniye.
13:46:45, 7 Mayıs 2024, Salı

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım