Y Nesli İçin Dört Temel Fuar Stratejisi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Y Nesli İçin Dört Temel Fuar Stratejisi


ckKurr
Yeni Üye

Toplam 19 yazı
28/09/2007 :  07:09:10 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Herhangi bir ticari fuarda kalabalığa bakın; bir eğilim, kendini hemen gösterir: Ziyaretçiler, gittikçe gençleşmektedirler. Adı kötüye çıkan Baby Boomers Nesli (Bebek Patlaması Nesli) emekliliğe hazırlanmaktadır. X Nesli, üst yönetim kadrolarına geçmiştir. Artık, Y Nesli için fuar yapılmaktadır.

Y Nesli’nin üyeleri, 1977-1994 arasında doğmuşlardır. Nüfusun önemli bir bölümünü oluştururlar. Genellemelerden kaçınmak her zaman akıllıca olsa da bu neslin tutarlı bir özelliği vardır: Moda başlatıcı olurlar. X Nesli, Y Nesli’nin yeni olan her şeyi kucaklamasını taklit etme eğilimi göstermiştir. Baby Boomer Nesli de onları takip etmeye isteklidir. Y Nesli’nin dikkatini çekebilirseniz, diğer iki grubu da kazanırsınız.

Y Nesli’ni nasıl çekersiniz? Düşündüğünüzden daha çok ustalık gerekebilir.

Bir kere, Y Nesli şüphecidir. Kimseye güvenmezler. Medyanın yalnızca ürün satmak için var olduğunu, haberlerin çarpıtılabileceğini ve aynı rakam setinin bir şirketin hem başarısını, hem de iflasını ispatlamak için kullanılabileceğini bilerek büyürler.

Aşağıdaki dört anahtar, bu ilginç ve güçlü hedef kitleyi kendinize çekmenize yardımcı olacaktır:

1. Anahtar: Kanıt Sunun

İleri sürdüğünüz her iddia, gerçek dünyadan geçerli kanıtlarla desteklenmelidir. Herhangi bir keyfi istatistik seti artık yeterli olmayacaktır. Y Nesli, rakamlarınızı nereden aldığınızı bilmek ister ve denetlenip denetlenmedikleriyle pek ilgilenmez.

Y Nesli’nin dikkatini çekmek zordur. Medyaya doymuş bir biçimde büyürler. Bu yaş grubundaki ortalama bir kişi, TV, radyo, Web üzerinden müzik yayını ve İnternet gibi bir medya türüyle neredeyse günün 19 saati iç içedir. Genellikle aynı anda birden fazla iş yaparlar; televizyon seyrederken e-postalarını kontrol ederler ya da gazete okurken İnternet’ten müzik dinlerler. Sürekli dönen bir video klibin gösterildiği ve broşür yığınlarıyla dolu alışılmış fuar standınız, yeterince çekici olmayacaktır.

2. Anahtar: Eğlence Sunun

Bu grup, eğlendirilmeyi bekler. İlgilerinin değerli bir meta olduğunu bilirler ve karşılığında birşey isterler. Bu kalabalığı oyalamak üzere yaratıcı yollar bulmak için düşünürken sınırlarınızı zorlayın. İşitsel ve görsel uyarıcılarla yetinemeyeceğinizi hatırlayın. Y Nesli’ni kendinize çekmek için TÜM duyularına hitap etmeniz gerekir. Aşırı hareketli katılımcılar konusunda tedbirli olmaya alıştıysak da bu grup için böyle bir tehlike söz konusu değildir. Sizinle birçok seviyede aynı anda etkileşimde bulunmaya hazırdırlar.

Dolayısıyla, Y Nesli basitçe oturmaktan ve pasif olarak izlemekten tatmin olmaz. Kendi ortamlarında kendileriyle ilgilenilmesini ve çevrelerinde olup bitenlere tam dahil olmayı isterler. Bir ürün demosunu izlemek ile o ürünü bizzat denemek arasında seçme şansı sunulsa, Y Nesli her defasında ürünü denemek isteyecektir.

3. Anahtar: Katılımı Teşvik Edin

Ürünle doğrudan ve uygulamalı temas, Y Nesli’nin hoşuna gidecektir. Bu fikir, her stand sahibi için uygulanabilir olmayabilir. Ne de olsa buldozer ekipmanı satıyorsanız, katılımcıların bir ön yükleyiciyi koridor boyunca sürmelerine izin vermeniz zordur. Dolayısıyla, teknoloji kullanımına dayalı alternatifler bulmaya çalışın. Pilotları eğitmek için kullanılan türden bir simülatör bulabilir misiniz? Unutmayın, Y Nesli, dünyayı bir dizi sanal araçtan izlemeye alışkındır. Bu araçları kullanarak yeni bir deneyim sunun.

Son olarak, Y Nesli eşsiz olarak tanınmayı bekler. Bireyler tanınmayı ister ve arzularlar. Ayrıca, kendilerine nasıl davranıldığı konusunda çok hassastırlar. Basitçe kabul edilmek istemezler; özel olarak kabul edilmek isterler.

4. Anahtar: Bireye Değer Verin

Stand personeliniz, her bir katılımcıyla konuşmak durumunda kaldığı kısacık zamanda bile bireye değer verdiği izlenimini yaratabilir. Aktif dinleme, katılımcının adını not alma ve kullanma, uygun göz teması, pozitif ve destekleyici cümleler, katılımcıya stand ekibinin kendisiyle tanışmaktan gerçekten memnun olduğunu düşündürecektir. Bu durum, kalabalığın içinde herhangi biri olma korkusu taşıyan bireyin kesinlikle hoşuna gidecektir.

Bu anahtarları fuar stratejinize dahil etmek, o ana kadar yaptığınız her şeyi çöpe atmak anlamına gelmez. Fuarcılık, sürekli gelişen bir sanattır. Her fuar yaklaşırken, Y Nesli’ne hitap etmek için hangi ögeleri geliştirebileceğinizi düşünün. Personel eğitimi, bu yeni ve girgin nesle odaklanmalıdır ki tüm ekip, şirketinizi tamamen yeni bir anlayış karşısında temsil etmek üzere yeterli düzeyde hazır olsun.

Yazar: Susan Friedmann

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
cemusta
Yeni Üye

Toplam 15 yazı
28/09/2007 :  14:51:19  Alıntı
çok değerli bilgiler, teşekkür ediyorum

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.81 saniye.
13:17:07, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım