Toplam Kalite Yönetimi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Toplam Kalite Yönetimi


citlenbik01
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
07/01/2002 :  02:07:08 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


merhabalar....

şimdiye kadar aslında üzerinde çokça konuşulmuş bir konu, toplam kalite yönetimi. Fakat toplam kalite yönetimi yatırımları ile stratejik rekabet üstünlüğü sağlama nasıl gerçekleşecektir? bu konuda herhangi bir fikri olanlar paylaşırlarsa çok sevinirim.

saygılarımla, seda

Yerleşim :   |  Meslek : y.lisans ögrencisi
dogan
Üye

Toplam 49 yazı
04/02/2002 :  13:04:02  Alıntı
Seda HAnım merhabalar,

Öncelikle şu bir gerçekki TKY kısa vadede çok büyük faydalar sağlamaz . bu uzun süreli bir süreçtir. EFQM mükemmelik modeline olan uyumunuz sizin 5 yıllık geçmişinize bakılarak değerlendiriliyor ki bu da sürecin ne kadar uzun olduğunun bir göstergesi. Peki ama uzun vadede fayda sağla**** gelişeceğiz ve ciddi bir rekabet üstünlüğü sağlayacağız diye bu günü kaybetmelimiyiz ? Bence ülkemizdeki ve birçok diğer ülkelerdeki şirketlerin temel problemi bu.

Her iki durumda da kazanabileceğimiz bir modelleme bizim için zorunlu hale geliyor ister istemez. Yani çok kısa vadede çok ciddi kazançlar ve uzun vadede mükemmellik. Bu noktada günümüz dünyasında çok temel bir yapı karşımıza çoıkıyor. Biz bu yapıya operasyonel mükemmellik diyoruz.

Öncelikle sıfır hatalı üretim yeteneğini en azından kritik süreçlerinizde sağlamalısınız. Bu iş için günümüzde 6-sigma yönetim anlayışı ve Black Beltler kullanılmakta. Bir Black Beltin yılda 2,000,000 dolar kazandırdığını düşünürseniz bu parayla ifade edilen ciddi bir ilerlemedir. Bu geliştirme faaliyetleri bir yandan devam ederken, diğer yandanda yine Black Belt ler aracılığı ile değişim yaratılmalı, çalışanlar ikna edilmeli ve operasyonel mükemmeliği dayalı, sayılarla konuşulan ve herşeyin ölçüldüğü bir örgüt yaratılmalı. Bu kısa vadede büyük rekabet avantajı ve para getirecektir çünkü müşteri memnuniyeti, yüksek karlılık, yüksek teslimat performansı ve kalite sağlanmış olacaktır.

İlk aşama yaklaşık 5-7 yıllık bir süredir. İkinci aşamada ise SMED, Just in time, TPM vb. tekniklerin kullanıldığı şirketinizde diğer önemli atılımı yapacağınız dönemdir. Bu dönemde ise yalın üretim anlayışını benimsemek ve uygulmaya sokmak birinci öncelikli iş haline gelecektir. 2 yıllık bir süre yaklaşık olarak bu adaptasyon için yeterli olacaktır.

Tüm bunları yaparken dijitalleşmiş bir iş ortamı yaratmak ve öğrenen organizasyon haline gelmek ise elzemdir. Böylece örgütünüzde küçün ama çok etkin bir bilgi toplumu yaratırsınız. Bunu başardığınızda ise siz zaten çok güçlü ve erişilmesi çok zor bir rekbet gücü ile geleceğe farklı bakabilmeyi başarırsınız ki. Bu da stratejik rekabet üstünlüğünüde kapsar. Bu 3 tane çok iyi örnek vardır bunlarıda incelemenizi tavsiye ederim, General Electiric, Toyota ve Nokia.

Gelecek bilgi üreten, globalleşmeyi doğru anlamış, kolonizasyon yada tüm dünyaya ürün satma mantığından çıkmış tüm dünyada birlikte üretme, tüketme ve kazanma mantığını benimsemiş şirtketlerin olacaktır.

__________________
Dogan Atik

Yerleşim : Türkiye / Eskişehir  |  Meslek : Master Black Belt
sloppyhead
Yeni Üye

Toplam 25 yazı
23/06/2007 :  12:54:30  Alıntı
ööö, yine mi bu konu :) Okulda az mı kafamıza kaktılar, Deminge göre şöyledir, alıntı yapıyorum;

1. create constancy of purpose for improvement of product and service.
2. adopt the new philosophy (don't accept poor workmanship and poor service).
3. cease dependence on mass inspections.
4. end the practice of awarding business on price tag alone.
5. improve constantly and forever the system of production and service.
6. institute training (and do it formally and the right way, rather than simply by word of mouth).
7. institute leadership (that is, management should lead the way).
8. drive out fear.
9. break down barriers between staff areas.
10. eliminate slogans, exhortations, and targets for the work force. (they never work.)
12. remove barriers to pride of workmanship.
13. eliminate numerical quotas.
14. take action to accomplish the transformation. now.

Stratejik olarak nasıl avantaj sağlanır konusu ise, Toyota'nın örneği herşeyi açıklar, biliyorsunuz Amerika'da otomotivde bir numaraya oturdular. Demek ki işe yarıyor, faydalı.

Yerleşim : Türkiye / İzmir  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.22 saniye.
22:47:25, 5 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım