Satışta Yapılmaması Gereken 10 Hata - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Satışta Yapılmaması Gereken 10 Hata


dkocak
Üye

Toplam 161 yazı
18/09/2007 :  07:04:36 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Satış için gerekli yetenekler, teoriler ve yazılarla öğrenilmez. Bunun için gerçek dünyada bazı pratikler ve uygulamaları gerçekleştirmek gerekir.

Satışta başarıyı getiren en önemli faktörlerden biri öğrenme yeteneğinin geliştirilmesidir. Satış profesyonellerinin ortak özelliği yaptıkları hatalardan dersler çıkarmaları ve bir sonraki görüşmelerinde bu dersleri göz önüne almalarıdır. Bugüne kadar gelen en önemli tartışmalardan biri de bu noktada ortaya çıkar: doğuştan mı satışçı olunur yoksa sonradan eğitimle mi? Birçok kişi satışın doğuştan gelen bir yetenek olduğuna inanırlar, çünkü çok az sayıda insan kısa zaman içerisinde satışın öngördüğü yeteneğe, finansal bakış açısına ve motivasyona sahip olmaya başarabilir. Bunun için de yapılan hatalardan dersler çıkarmak son derece önemlidir. Bu durum satışçının motivasyonunu da yakından etkileyen bir durumdur.

Satış için gerekli yetenekler, teoriler ve yazılarla öğrenilmez. Bunun için gerçek dünyada bazı pratikler ve uygulamaları gerçekleştirmek gerekir. Başarı ancak hataları en aza indirerek sağlanabilir ve bunun için de yolunuza çıkan engellere dikkat etmeniz gerekir. Birçok satış profesyoneli, görüşmelerde ve satış kapama sırasında yapılan hataları 10 başlık altında toplarlar:

1- Kendinize güvenmemek
Bir satışçının kendine güvenmesini sağlayacak ya da doğrudan güvenini artıracak herhangi bir yer yoktur. Bunu satış yaparak sağlamak çok daha iyi bir yöntemdir. Var olan ya da sizin için potansiyel oluşturabilecek müşterilerinize olan ziyaretlerinizi artırırsanız, satış başarısını devam ettirmek adına iyi bir adım atmış olursunuz.

2- Gerçeği biraz esnetmek
Hiç kimse kendisine yalan söylenmesinden hoşlanmaz. Özellikle de para karşılığında bir hizmet ya da ürün alacakları satış temsilcilerinin kendilerine yalan söylemesini istemezler. Satışçılar kendi şöhretlerini kendileri oluştururlar. Her satış görüşmesi bu şöhret içi bir fırsattır. Dürüstlük bir satış temsilcinin sahip olması gereken en önemli niteliklerden biridir. Müşterilerin bir satışçı hakkında konuşurken, onu niteleyen bir sıfat olarak ‘Dürüst’ kelimesini kullanmaları, satış başarısı için kaçınılmazdır.

3- Bilmediğiniz bir şey hakkında ‘Ben bunu bilmiyorum’ dememek
Bu satışta en çok yapılan hatalardan biridir. Herhangi bir şeyi bilmediğinizde bunu müşterilerinize söyleme konusunda kendinizi disipline etmelisiniz. Bu durumda yapılacak en doğru davranış, “Bu konuda bir fikrim yok, ancak şirkete döndükten sonra konu hakkında sizin için küçük bir araştırma yapacağım.” cümlesini söylemektir. Böyle bir davranış şekli, zaman içerisinde müşterilerinizin gözünde sizin değerinizi artıracaktır.

4- Dış görünüşe önem vermemek
Satış demek, daha önce karşılaşmadığınız bazı kişilerle görüşmek anlamına gelir. İnsanlar, doğal olarak karşılarındaki kişi hakkındaki ilk izlenimlerini bu ilk görüşmede edinirler. Bu yüzden çalıştığınız sektörde başarıyı yakalamış kişilerin nasıl giyindiklerine ve nasıl davrandıklarına bakabilirsiniz. Her zaman görüşmeye gittiğiniz kişinin sosyo-ekonomik durumunu göz önüne alarak giyinin. Bu, sizin yoğun rekabette daha ön sıralara geçmeniz için yolu açacaktır.

5- Rakiplerinizi tanımamak
Hemen hemen bütün mesleklerde sıkça tekrar edilen bir hata da rakipleri ve faaliyet gösterilen pazarı tanımamaktır. Hangi işle uğraşırsanız uğraşın, bu satış için çok daha fazla geçerlidir, en az rakipleriniz kadar etkili davranmalısınız. Sahadaki rakiplerinizi çok yakından takip etmeniz gerekiyor. Onların davranışlarını, alışkanlıklarını, zayıf yönlerini ve geçmişte yaptıklarını bilmeniz çok işinize yarayacaktır.

6- Ürününüzü ya da hizmetinizi tanımamak
İster inanın ister inanmayın, satışını yaptığınız ürün ya da hizmete, sadece sipariş alabilmek için çok fazla bağlı kalmak, yapılabilecek en büyük hatalardan biridir. Çünkü gereğinden fazla detaya girdiğinizde müşteriniz, rakip firmanın satış temsilcilerini çağırmakta bir an bile tereddüt etmeyecektir. Bunun yanında rakiplerinizin aldığı siparişler hakkından da bilgi toplamaya çalışın. Bu satış başarısı için çok önemli.

7- Satış görüşmelerine gitmemek
Ne sattığınızın hiçbir önemi yok, satış süreçlerinizi yakından takip etmezseniz başarıyı yakalayamazsınız. Normal bir iş gününde satış siparişlerini ne kadar sürede aldığınızı ve bunun şirkete olan geri dönüşünü çok iyi bilmeniz gerekmektedir. Düzenli bir girdi sağlayabilmeniz için yeni müşterilerle görüşmeler yapmalı ve varolan satış görüşmelerinizi kapatmalısınız. Ne kadar çok sipariş alırsanız, şirketin ve sizin kazancınız da o kadar artacaktır.

8- İtirazları anlamamak
Satış en çok itirazın yaşandığı alanlardan biridir. Şunu bilmek ve algılamak çok önemlidir: Yeni ve potansiyel müşterilerin büyük bir kısmı satış görüşmelerinde itiraz ederler. İtiraz edenlerin oranı, etmeyenlere göre çok daha fazladır. Satış bir rakamlar oyunudur ve ne yazık ki satışta başarıyı yakalayabilmek adına bu itirazları çok iyi karşılamak gerekir. Unutmayın, hayır cevapları da evetler kadar önemlidir.

9- Zamanı kötü kullanmak
Hemen hemen bütün ortalama satış temsilcileri, gün içerisinde en önemli zamanlarını yolda, görüşmelerdeki gereksiz sohbetlerde ve bürokratik işlemlerle uğraşarak geçirirler. Birçok satış temsilcisi mesai saatleri içerisindeki zamanda 8 saatlerini müşteri görüşmelerinde geçirirler. Ya da sadece geçirdiklerini zannedeler. Hiçbir şey iş zamanında yapılan kadar değerli olamaz. Zaman yönetimi konusu, satışta son derece önemlidir.

10- Bir satış sistemine sahip olamamak
Satış geniş anlamıyla bir eleme sürecidir. Eğer şu ana kadar müşterilerinizi sınıflandıracak ve potansiyel müşterilere satış yapmanızı sağlayacak bir yöntem geliştirmediyseniz, evinizde oturmanız daha yararlıdır. Bu süreç müşterilerin ihtiyaçlarına nasıl yaklaşmanız gerektiğini, finansal sorunlar karşısındaki çözüm önerilerini, satış kapama tekniklerini ve sorunları tanımlama yeteneklerini içermelidir. Böyle bir sistemi geliştirin ve kullanın. Bu sahadaki hareketlerini kolaylaştırarak daha verimli çalışmanızı sağlayacaktır.

Bütün satış profesyoneli, gerçek zamanlı uygulamaların ve satış görüşmelerinin verdiği deneyimi hiçbir eğitmenin ya da kitabın veremeyeceğini bilirler. Yukarıdaki hatalardan çıkaracağınız dersler, başarıya daha kısa sürede ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kaynak: Don't Make These Top 10 Selling Mistakes - Mark Smock

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Turizm
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

0.97 saniye.
03:58:55, 6 Mayıs 2024, Pazartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım