Satış Sonrası Hizmetlerin Önemi - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Satış Sonrası Hizmetlerin Önemi


ottoman_34
Yeni Üye

Toplam 14 yazı
24/04/2010 :  11:21:06 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Genel anlamda baktığımızda satışın tarifi çok basit, “satış; bir ürünün, hizmetin, fikrin ya da faydanın, en uygun yerde, en uygun zamanda, en uygun kişiye, en uygun yöntemle, taraflar adına uygun bir bedel karşılığında el değiştirmesi faaliyetidir.” Bu tanıma aslında bütün satış sürecini tanımlıyor, üstelik gerekli tüm değişkenleri de içeriyor. Bu durumda, tanımı açarak satışın niteliklerini de ortaya koymamız mümkün;
- Yeni bir ürünü veya hizmeti kabul ettirmek,
- Rakibin yerine sizin ürün ve hizmetinizi kabul ettirmek,
- Mevcut müşteriyi daha fazla almaya ikna etmek,
- Müşteri memnuniyetini dolayısıyla müşteri sadakatini sağlayabilmek…
Böyle bir bakış açısıyla satış gerçekten çok kolay gözüküyor ama gerçekten her şey bu kadar basit mi? Cevap ne yazık ki kocaman bir “hayır!”…
Bu gün hemen hemen tüm sektörlerde aynı problemi görüyoruz, ürünler ve hizmetler birbirlerine çok yakın, neredeyse ayırt edilemez durumda. Benzer teknolojileri kullanan, benzer faydalar sağlayan ürünlerimizle müşterileri ikna etmeye çalışıyoruz. Farklı bir ürün veya hizmet ortaya çıktığında ise, rakipler hemen ayısını üretmek (hem de daha ucuza üretmek) konusunda çok başarılılar. Üstelik en büyük satın alma kararı motivasyonu olan fiyatlar da birbirinin tıpatıp aynısı, çünkü rakiplerin yaptığı her türlü fiyat manevrasına anında tepki veren şirketlerde çalışıyoruz, bu kadar hızlı tepkiler verdiğimiz için de ürünlerimizin ve hizmetlerimizin fiyatları da tıpkı kendileri gibi ayırt edilemez derece birbirlerinin aynısı. İşte tam da bu aşamada, satıcının elinde, kendi ürün ve hizmetini diğerlerinden ayıracak tek fark ortaya çıkıyor; satış sonrası hizmetler…
Bugünün satış yönetiminde, belki de şirketlerin ellerinde kalan tek parıldayan şey satış sonrası hizmetler. Bu hizmetler firmaların müşterilerin gözünde o kadar farklı algılanmalarına sebep oluyorlar ki, artık müşteri ne rakiplerle ilgileniyor, ne rakip ürün ve hizmetlerle ne de fiyatlarla…
Satış sonrası hizmetleri kısaca “ürün ve hizmetlerin müşteri tarafından doğru ve amaca uygun şekilde kullanılması, arıza veya şikayet durumunda servis ve yedek parça hizmetlerini doğru, hızlı ve uygun fiyatla sunarak, müşteri memnuniyeti sağlama çabaları” olarak tanımlayabiliriz. Bu hizmetlere onarım faaliyetleri, garanti kapsamı, verilen ürün ve hizmet hakkında eğitim programları, ödemelerin kolaylaştırılması ve izlenmesi gibi hizmetler örnek verilebilir, bunların dışında, gittikçe önem kazanan bir konu olan geri dönüşüm de satış sonrası hizmetlerin kapsamı içerisindedir.
Müşteriye sunduğumuz bu hizmetlerin çeşitliliği, ulaşım kolaylıkları, müşteriye sağladığı yararlar, hizmetlerin ekonomikliği ve (belki de en önemlisi) kalitesi satış sonrası hizmetlerdeki başarıyı getiren unsurlar.
Satış sonrası hizmetler sadece müşteri gözünde ürün veya hizmetin tercih edilmesi konusunda bir rekabet avantajı fonksiyonu olarak işlev göstermiyor ayrıca şirketler için kar fonksiyonunu olarak da işlev sağlıyor. AMR Research’ün çalışmalarına göre işletmeler satış sonrası hizmetlerden ortalama olarak gelirlerinin %24’ünü elde ederken, brüt kârın yüzde 45’ini bu alandan sağlıyorlar. Aberdeen Group’un yaptığı bir başka araştırma ise bu verilerin büyüklüğünü daha net görmemizi sağlıyor. Araştırmaya göre, ABD’li şirketler, satış sonrasında ortaya çıkan hizmetlerden müthiş gelir elde ediyorlar. Yedek parça, tamir ve servis gibi hizmetleri kapsayan bu pazarın büyüklüğü, ülkenin GSMH’sının % 8’ine denk geliyor. Bir başka deyişle, Amerikalı tüketiciler, sahip oldukları ürün ve hizmetlerden yararlanmaya devam etmek için yılda 1 trilyon dolara yakın harcama yapıyorlar.
Sanırım sorulması gereken 2 önemli soru var;
1- Sunduğunuz satış sonrası hizmetler sizin tercih edilmenize ne kadar fayda sağlıyor?
2- Sunduğunuz satış sonrası hizmetler size ne kadar kar sağlıyor?
Lütfen siz de kendi ürün ve hizmetleriniz için bu 2 önemli soruyu sormadan satış ekibinizi satışa yollamayın.





ottoman____@hotmail.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Elektrik / Elektronik
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.05 saniye.
15:33:51, 4 Mayıs 2024, Cumartesi

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım