İnternet Üzerinden Ürün Satarken Uygulanacaklar - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

İnternet Üzerinden Ürün Satarken Uygulanacaklar


mozsarac
Üye

Toplam 419 yazı
21/03/2006 :  14:03:50   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


E-Ticaret ve E-İş, kendi işini kurmak isteyen girişimciler için yeni fırsatlar oluşturmaktadır.
Girişimciler, web üzerinde açtıkları e-dükkanlarda farklı ürünler satabilmekte, "bilgiyi arayan ile bilgiyi sunan kişileri buluşturma" ,"bilgi danışmanlığı" yani danışmanlık hizmetleri verebilmektedirler.
Web üzerinde e-iş, e-ticaret uygulamaları yaparken ve e-dükkan açarken dikkat edilmesi gereken bazı dikkat edilecek kurallar vardır.

Çok çalışmak!:
Unutmayın ki, Dikkat çekici bir Web sayfası herkez yapabilir.. İnternet üzerinden servis veren şirketlerin büyüklükleri, vitrini sayılan web sayfaları sözkonusu olduğunda, o kadar da önemli değildir!
Ürün tanıtımı ya da satışı yapılan bir web sitesi, sürekli ilgi ve canlı tutulmak ister. Unutulmamalı ki, milyonlarca müşteri internette geziniyor ama aynı zamanda binlerce web sitesi de , 1 tıklama uzaklıkta! O yüzden ilgi çekmek son derece önemli.
Bunun için de çok çalışmalı ve web''in özelliklerini kullanarak web sitenizi ve de
e-dükkanınızı "farklı" yapmalısınız.
Sonuçta, internet üzerinde iş kurmak ta, normal hayatta iş kurmaya benzer.
Başarılı olmanın altın kuralı aynı : çalışmak, çalışmak, çalışmak.
Web, size müşterilere ulaşabileceğiniz ucuz bir kanal sunar. Bu kanalı verimli kullanmak ve internet üzerinde e-ticaret yapmak için çok paraya ihtiyacınız yok. Sadece, dikkatli ve süreklilik içinde çalışmak.

Faaliyet Alanını ve Satacağınız en Uygun Ürünü Bulmak:
Çok çalışmak birçok şeyi değiştirse de, öncelikle sizinle benzer ürünleri satan web şirketleriyle rekabet edip edemeyeceğinizi iyi saptamanız lazım.
Sonrasında, bunu göze alan bir ürün portföyü ve satış stratejisi geliştirmelisiniz.
Web şirketleri farklı ülkelerde olsa bile, potansiyel müşteriler için sadece iki farklı web sayfasıdırlar. O yüzden, faaliyet alanınızı ve satılacak ürünü seçmek son derece önemlidir.

Web Sayfasının Kalitesi :
Web sayfasının ne kadar kaliteli hazırlandığı müşterinin ilgisini çekmek için son derece önemlidir.
Çok iyi hazırlanmış bir web sayfası, o sayfada satılan ürünleri satın alacak müşteriler için de bir güven unsuru olacaktır.
Doğal olarak, web sayfasının kalitesi orada sattığınız ürünün kalitesi ile doğrudan orantılı değildir. Ama, e-dükkanların vitrini de hazırlamış olduğunuz web sayfalarıdır!.
Hiç vitrini iyi hazırlanmış bir dükkanla, hazırlanmamış olan bir olur mu?
İyi hazırlanmış web sayfaları sade görünür, renk seçimleri ve yazı tipleri göze hoş gelir ve sitenin ismine, içeriğine uygundur.
e-dükkanlar için hazırlanan web sayfalarında, ürün tanıtımları için ve genel bilgi amaçlı olarak yüksek kalitede resimler kullanılmalıdır.
Ancak, yüksek kaliteli resim hiç bir zaman yüzlerce kilobyte uzunluğunda olmamalıdır!! Olabildiğince kaliteli, ama az hacimli resimler olmalı (sadece birkaç kilobyte kadar!). Unutmayın ki, dükkanınıza gelen herkes yüksek hızlarla internete bağlanmıyor!
Benzer şekilde, web sayfalarına koyduğunuz her türlü bilgi ve anlatımda kelime yanlışları ya da anlam bozuklukları da olmamalıdır.

Gezilmesi kolay dükkanlar yapın :
E-dükkanınızı, gezilmesi, alışveriş yapılması kolay yapın. Web sayfaları TV kanalları gibidir. Sitenize gelen birisi bilgiler ve ürünler arasında kaybolur, aradığını bulamazsa başka bir sayfaya (büyük bir olasılıkla başka bir e-dükkana) "zapping" yapacaktır. Bunu engellemenin yolu, sitenizi olabildiğince basit (kolay gezilir) ve sade yapmaktan geçer.
E-ticarette yapılan uygulamalardan görülmüştür ki, insanlar web sayfalarında "frame" görmekten pek hoşlanmıyorlar. Bu yüzden, frame kullanmaktan kaçının.
Ayrıca, insanların dükkanınızı gezmesini istiyorsanız, onların önlerine "sitenize kayıt olma zorunluluğu", uzun ve bıktırıcı boşluklarla dolu bilgi formları vb çıkartmayın.
e-alışveriş yapanların hoşlanmadığı ve ısınamadığı uygulamalar bunlar.
Unutmayın, ziyaretcileriniz birşey almak zorunda da değiller... iyi izlenim edinen bir ziyaretçi, hiç bir şey almasa da, arkadaşlarına bedava tanıtımınızı yapacaktır!!
Sistem kendi dinamizmini oluşturuyor. Ziyaretçiler, mouse ile tıklamaya bayılırlar,
ama birşeyler yazmaktan hoşlanmazlar! Müşterilerinizin tek yazacağı şey, kredi kartı bilgileri olmalı! Bilgi amaçlı düzenlediğiniz anketleri bile, yazılı değil de çoktan seçmeli butonlarla oluşturma yoluna gidin.

Mağazanız "sanal" olabilir:
Ama, siz her halinizle e-dükkanınızda "gerçek" olun. Bunu ziyaretçilerinize hissettirin. Önce birkaç tane e-dükkanı ziyaret edin, alışveriş yapın. Bu dükkanları ve web tasarımlarını, sizde uyandırdıkları izlenimleri (güven, ilgi vb) alıcı gözle değerlendirin.
Sitenize gelen müşterilerin güvenli bir yerden alışveriş yapıyor duygusunu yaşamalılar. Sattığınız ürünlerin bir kataloğunu müşterilerinize sunun. Gerçekten "iş yapmak istediğiniz" mesajını kesinlikle verin.

Verdiğiniz Servisleri Ön plana çıkartın :
Örneğin, müşteri destek servislerini, ürünlerinizle ilgili ilk anda sorulabilecek sorular ve cevaplarını sayfalarınızda ön plana çıkartabilirsiniz.
Ayrıca, e-dükkanınızdan alınan ürünleri (siparişler) hızlıca teslim etmek ve bunu vurgula**** söylemek müşteriler için çok iyi bir etki bırakacaktır.
Her müşteriye aynı önemi verin. Ve mutlaka bir e-posta yazışma adresi bağlantısını ana sayfanıza (dükkanınızın girişine/vitrinine) koyun.
E-dükkanınıza gereksiz bağlantılar (link) koymayın. Yoksa, ziyaretçilerinize başka yerlere "zapping yapma" imkanını keni ellerinizle vermiş olursunuz. Kendi kendinize gol atmayın.

Sitenizin reklamını/tanıtımını yapın :
e-dükkanınızı tanıtmanın 2 yolu var :

(i) Sitenizi arama motorlarına kaydettirin.
Tüm dünyada en çok bilinen 9 arama motoru vardır.
Yahoo, http://www.yahoo.com/
Altavista, http://www.altavista.com/
Excite, http://www.excite.com/
MSN, http://www.msn.com/
Web Crawler, http://www.webcrawler.com/
Infoseek, http://www.infoseek.com/
Hotbot, http://www.hotbot.com/
Lycos, http://www.lycos.com/
Google, http://www.google.com

Arama motorları, belirli aralıklarla, kendilerinde kayıtlı web sayfalarını ziyaret edip onları, içlerinde kullanılan kelimelere göre indekslerler. Böylece, arama yapanlar, o indeks kelimelerini girdiklerinde, kelimelerin geçtiği ilgili web sayfalarının adreslerine erişirler. Web sayfalarının içinde, özel HTML komutlarıyla, anahtar kelimeler verilir. Arama motorları ilk bu kelimelere bakarlar. O yüzden, anahtar kelimeleri dikkatli seçmek, arama motorları kullanarak arama yapan müşterilerin e-dükkanınızı bulmalarını kolaylaştıracaktır. Ayrıca, sattığınız ürünleri, şirket adını vb belirten kelimeleri metin içinde de belli aralıklarla kullanın. Arama motorlarının bazıları, doğrudan metinde geçen kelimeleri de indekslerler. Bu şekilde, anahtar klime bazlı aramalarda e-dükkanınızın adının çıkmasını sağlayabilirsiniz. Ama, arama sonuçlarında en başa yerleşmek istiyorsanız, ne yazık ki bunun standart/sihirli bir yolu yok. Olsa bile, herkes kullanır ve bu da sonuçta pek birşeyi değiştirmez.
Bölgesel olarak ta, söz gelimi, Türkçe arama servislerine sitenizi kayıt ettirmek sizin yararınıza olacaktır.

(ii) İkinci yol olarak, sitenizin reklamını çok ziyaret edilen bazı popüler sitelere verebilirsiniz. (günlük gazete siteleri, arama motorları vb gibi). Ancak, web reklamları oldukça pahalı olabilmektedir. Bu tip reklamlar, o reklama tıklayıp sitenize ulaşan kişi başına bir ücret ödemeden tutun da, sabit ücret ödemeye kadar birçok şekilde olabilir.

Fiyatlarınızı Düşürün :
İnsanlar, alıştıkları dükkanlara giderler. Bu, e-dükkanlar için de böyledir. İnsanların "ayaklarını alıştırmanın en etkili yolu" da fiyatları düşürmek. Web''in mailyetleri düşüren bir kanal olduğunu hatırlayıp, ürünlerinizi, normal piyasada satılandan daha ucuza satıp aynı karı elde edebileceğinizi unutmayın.

Sitenizi Düzenli Olarak Güncelleyin :
Bazı ürünleri her gün değişecek şekilde ana sayfanızda öne çıkartabilirsiniz. Sitenize gelen bir ziyaretçi, bir kaç gün öncesine göre farklılıklar bulmalı. Periyodik olarak değişen kısa anket soruları da koyabilirsiniz.

Ve Sabrediniz :
E-Dükkan açılır açılmaz, hemen bir sürü müşterinin gelmesini beklememek lazım. Alışveriş yapan kişilerin sizin dükkanınızı farketmesi biraz zaman alacaktır. İnternet çok büyük. Milyonlarca kullanıcı ve birbirine rakip binlerce e-dükkan var. Birileri sitenizden alışveriş yapmaya başladı mı arkası gelecektir. O yüzden, sabır!

E-Ticaret Uygulamaları İçin Stratejiler
Bir web sitesi oluştururken, işletmeye gelen tüketiciler göz önünde bulundurulmalıdır; web kullanıcıları değil.
Hedeflenen kullanıcı kitlesi, işletmeyi ziyaret etmektedir; yalnızca web sayfasını değil.
Web sitesi oluşturmak, dergi-gazetelere reklam vermek, billboard-broşür hazırlamak, fuarlara katılmak, tanıtım disketleri ve CD-ROM''ları oluşturmak gibi pazarlama ve tanıtım çalışmalarının tümünü içerir.

1_ Doğru konumlandırma
* Kullanıcılar tarafından kolay bulunabilmelidir.
* Ürünler mümkün olduğu kadar görsel sunulmalıdır.
* Sitenin trafiği, kullanıcıların performansını etkilememelidir.

2_ Etkileşimli, eğlenceli ve kolay anlaşılır tasarım
* Siteye bağlanan kullanıcılara çeşitli promosyonlar sunulmalı, kullanıcıların sitede fazla zaman harcaması sağlanmalı, tekrar gelmesi için çeşitli yöntemler, eğlenceler tasarlanmalı ve uygulanmalıdır.
* Ana sayfada kullanıcıların ilgisini çekeceği düşünülen bilgilere de yer verilmelidir.
* Ürün bilgilerinin ayrıntıları, ana sayfalar yerine yalnızca gerçekten isteyen kullanıcıların erişecekleri alt sayfalarda konumlandırılmalıdır.
* Kullanıcılara, online alışveriş ortamında geleneksel yöntemlere oranla daha uygun olanaklar ve ödeme koşulları sunulmalıdır.

3_ Ürün ve hizmetlerin tümü için bir bilgi kaynağı olması
* Bilgiler mümkün olduğu kadar ücretsiz sunulmalıdır
* Satılan ürünlerinde desteği de online olarak verilecek şekilde tasarlanmalıdır.
* Çok sık karşılaşılan sorular ve yanıtları sitede yer almalıdır.
* Site, ürün ve hizmetlerle ilgili bir kütüphane haline getirilmelidir.

4_Tüketicilerin güvenini kazanmak
* Fiziksel adresler mutlaka kolay görülen bir yerde konumlandırılmalıdır.
* Tüketicilere ürün/hizmetlerden tatmin garantisi verilmelidir.
* Sipariş ve ürün kriterleri tam olarak açıklanmalıdır.
* Kullanıcıların sorunlarını online olarak iletebilecekleri ve kısa sürede yanıt alabilecekleri bir sistem oluşturulmalıdır.
* Tüketicilerin sipariş formlarından vazgeçme seçeneği bulunmalıdır.

5_Gerekli dikkati ve özveriyi göstermek
* Kullanıcılarla online iletişime geçildiği anda artık onların elindesinizdir. Hizmetler ve ürünler internet aracılığı ile sunulmaktadır ve kullancıların parmaklarının ucundadır.
* Kullanıcılardan gelen mesajların sürekli takibini sağlayacak bir sistem oluşturmalı ve bu tür çalışmaların sürekliliği sağlanmalıdır.
* Siteye farklı bilgisayarlardan bağlanıp, sık sık performans kontrolü yapılmalıdır.
* Rakiplerin sitelerine bağlanarak neler yaptıkları izlenmelidir. Onların sitelerinden alışveriş yapın ve kendi çalışmalarınızla karşılaştırın. Her zaman rakiplerden öğrenecek şeyler vardır.

6_ Dünyaya duyurmak
* Site, işetmenin kendi çalışmaları dışında da kullanılabilir kılınmalıdır. Örneğin, günlük hava raporları, çok sık ziyeret edilen sitelerin linkleri de siteye eklenmeli ve kullanıcılara siteye bağlanmaları için farklı nedenler sunulmalıdır. (Linklerin eklenmesi konusunda yasal kısıtlar söz konusudur. Bunlara dikkat edin.)
* Sitede yer alan her bilgi ve çalışmanın yasal olmasını özen gösterilmeli, özellikle telif hakları konusuna özen gösterilmelidir.
* Kullanıcıların siteye aşina olmasını sağlayacak yöntemler geliştirilmelidir.
* İnternete ayrılan bütçeden, internet üzerinde reklam için bir miktar mutlaka ayrılmalıdır.

7_ Kullanıcılarla ilişki kurmak

* Siteye bağlanan kullanıcılarla iletişime geçmek için onlardan izin istenmelidir.
* Onay aldığınız kullanıcılar diğerlerinden ayrı bir kategoride değerlendirilmeli ve özel hizmetlerden yararlanmaları sağlanmalıdır. Bu, onların kendilerini farklı hissetmelerini sağlayacak yöntemlerden biridir.
* Kullanıcıların, iletişime geçmelerini sağlayacak nedenler oluşturulmalıdır.
* Onayı alınmayan bir kullanıcı ile kesinlekle iletişime geçilmemelidir.
* Sürekli olarak internette yenilikler takip edilmeli, bunlar mevcut siteye uygulanmalıdır.
* Kullanıcıların siteye olan ilgisini sürekli kılacak nedenler oluşturulmalıdır.

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar:
Bir web sitesi oluştururken, işletmeye gelen tüketiciler göz önünde bulundurulmalıdır; web kullanıcıları değil. Hedeflenen kullanıcı kitlesi, işletmeyi ziyaret etmektedir; yalnızca web sayfasını değil. Web sitesi oluşturmak, dergi-gazetelere reklam vermek, billboard-broşür hazırlamak, fuarlara katılmak, tanıtım disketleri ve CD-ROM''ları oluşturmak gibi pazarlama ve tanıtım çalışmalarının tümünü içerir.
İnternet aracılığı ile dünyaya açılan ana kapı olan web sayfaları ve e-ticaret sistemi tasarlanırken göz önünde bulundurulması gereken çeşitli bileşenler söz konusudur.
Performans: Öncelikle, sitenin perfomansı, hem ev kullanıcıları hem de işyerleri açısından tatmin edici olmalıdır. Bunun için, hizmet sunulan sistemlerin ve bağlantıların hızı kadar, sitenin oluşturulmasında kullanılan yazılımların da büyük önemi bulunmaktadır.
Harita: Kullanıcıların, sitede yer alan bilgilerin tümünün yerlerini gösteren bir haritaya kolayca erişebilmeleri sağlanmalıdır.
Arama: Kullanıcıların, sunulan bilgilere ve hizmetlere kolayca erişebilmeleri için mutlaka bir arama özelleği eklenmeldir.
Fiziksel adres: Kullanıcıların, istedikleri an iletişime geçmede geleneksel yöntemlerden yararlanmalarına olanak tanınmalıdır. İşletmenin adres ve telefonu kolayca ulaşabilecekleri yerde bulundurulmalıdır. Örneğin ana sayfada.
Görsellik: Sunulan bilgilerde görselliğe özen gösterilmelidir. Bu görsellik oluşturulurken, kullanıcıların alışkın oldukları araçlardan yararlanılmadır. Etkisinden emin olmadığınız hiçbir görsel bilgi siteye konulmamalıdır. Bu, kullanıcıların performansını düşürmekten ve sitenizin kullanımını yavaşlatmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

Ayrıca,

** Kullanıcıların ya da personelin gerketiğinde eski bilgilere, örneğin eski sipariş bilgilerine ulaşabilmesine olanak tanıyacak bir sistem oluşturulmalıdır.
** Yedekleme ve sorun giderme çalışmalarının mümkün olduğu kadar otomatik olarak gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.
** Kullanım hatalarından kaynaklanan sorunlar bir arada bulundurulmalı ve sık yapılan hatalara karşı önlemler geşiltirilmelidir.
** Kullanımda karşılaşılan sorunlar belirlenmelidir.
** Bilgi bütünlüğü sağlayacak çalışmalara özen gösterilmelidir; verilerin aktarılmasında ya da formatında ortaya çıkabilecek hatalar, aranan bilgilerin sistemde bulunmamasından kaynaklanan aksaklıklar, aynı bilginin farklı yerlerde konumlandırılması gibi.

Kaynakca:
Jakob Nielsen - "Homepage Usability"
Store yahoo

Yerleşim : Türkiye / Gaziantep  |  Meslek : Muhasebe
umitkan
Yeni Üye

Toplam 1 yazı
29/12/2010 :  14:09:34  Alıntı
bu yazı çok yardımcı oldu, birde internet vasıtasıyla yapılan ticaretin hukuki ve mali sorumluluklarından bahsetseniz.
selamlar,
ümit
ümit

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Satış / Pazarlama
isguc
Üye

Toplam 292 yazı
11/03/2011 :  21:25:07 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
yardımcı bır yazı tesskurler
www.kadinforum.net

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Grafiker
ucuzbazaar
Yeni Üye

Toplam 8 yazı
08/03/2012 :  19:23:25 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Paylaşmış olduğunuz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Sanal mağazamıza çok katkısı olacağına inanıyorum.
Aydın ÖZEN
Network uzmanı
www.ucuzbazaar.com

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
ahm34
Yeni Üye

Toplam 91 yazı
17/12/2012 :  15:12:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
mali konudada bilgisi olan bi arkadaşın yorumlarını beklerim
Bu konunda gerçekten yardımı oldur teşekkürler...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

2.88 saniye.
23:22:38, 19 Nisan 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım