Pazarlama,reklam,aldatmaca - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Pazarlama,reklam,aldatmaca


Ismail KIRTILLI
Yazar

Toplam 997 yazı
25/02/2001 :  21:01:28   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Bana bu işin bir yanı hep bir aldatmaca gibi gelmiştir. Sizin ne düşündüğünüzü merak ediyorum.


REKLAM, Gercegi bir bakima da bir baska türde süslemek hayal ettirmektir.
REKLAM, Gercegi iyimser bir acidan dile getirmektir...
Brooklyn köprüsünde, bir bahar günü , kör bir adam dilencilik yapiyormus.
Dizlerinin dibine bir tabela koymus. Uzerinde "DOGUSTAN KÖR" yazili
imis.
Herkes dilencinin önünden gecip gidiyormus. bir REKLAMCI bunu görmüs.
Tabelayi almis arkasina bir seyler yazmis, oldugu yere tekrar birakmis.
Ne olduysa olmus..... Gelip geçen ve bu tabeladaki yeni yaziyi okuyan
herkes, baslamis dilencinin önündeki sapkaya, habire para atmaya....
Bir cümle yetmis, onca kisiyi etkilemeye ve dilencinin sapkasinin kisa
sürede agzina kadar parayla dolup tasmasina...
"GÜZEL BİR BAHAR GÜNÜ... AMA BEN BAHARI GÖRMÜYORUM..."

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
14/03/2001 :  10:26:53 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Reklamın olumsuz taraflarını kabul etmekle birlikte, faydalarını da göz ardı etmemek gerektiğini düşünüyorum. Başarılı bir reklamcının; çok iyi psikolog, sosyolog, entellektüel, araştırmacı, edebiyatçı, gözlemci (gözlemeci değil) özelliklerini taşıyor olması gerekiyor. Bu kadar iyi özelliklere sahip bir reklamcının hazırladığı reklama bakarak hitap ettiği (seslendiği) toplumun yapısını çok iyi anlayabilirsiniz. Çünkü hazırlanan reklam toplumun bilgisi, ahlaki yapısı, özlemleri (beklentileri), inançları vb. özelliklere uygun bir yapı içermelidir. Bu açıdan baktığımızda sanırım reklamlara bundan böyle hitap ettiği sosyal gruplar üzerinde yapılmış çok kapsamlı bir anketin sonuçları gözüyle bakabiliriz.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
Ismail KIRTILLI

Yazar

Toplam 997 yazı
21/03/2001 :  14:01:35 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Alıntı Yapılan Metin:
Gönderen: Kenan Kablan:

Başarılı bir reklamcının; çok iyi psikolog, sosyolog, entellektüel, araştırmacı, edebiyatçı, gözlemci (gözlemeci değil) özelliklerini taşıyor olması gerekiyor. Bu kadar iyi özelliklere sahip bir reklamcının hazırladığı reklama bakarak hitap ettiği (seslendiği) toplumun yapısını çok iyi anlayabilirsiniz.


bunlara kesinlikle katılıyorum, ancak buradaki tek amaç hala aynı:size "promote" etmeniz için verilmiş bir malı en iyi şekilde nasıl reklam şekline sokabilirsiniz. Ve burada çoğu zaman gerçeği yansıtmayan şeyler de olabiliyor. Aynı bir avukatın yargıcın gözünün içine baka baka suçlu bir sanığı savunması gibi.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
24/03/2001 :  11:36:23 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Benim anlatmak istediğim tanıtılmak istenen ürün ile ilgili ne kadar kandırmaca yapılmaya çalışılırsa çalışsın bunlara çok fazla takılmadan hangi yöntemlerin kullanıldığı üzerinde durulması gerektiği...

Netice itibarıyla günlük yaşantımızda bize bire bir aktarılan bilgilerin bir başkasının algı ve mantık süzgecinden geçtikten sonra hafızasının ve anlatım yeteneğinin izin verdiği ölçüde bize ulaştığı gerçeğini kabul ettiğimiz taktirde, amaç reklamlardaki gibi aldatmaca değil tamamen iyi niyetli olsa bile yanıltıcı olacağını kabul etmemiz gerekir. Bir başka açıdan irtibatta olduğumuz insanların en az yarısı (büyük ihtimalle daha fazlası) bilerek ya da bilmeyerek bize kendilerinin reklamlarını yapmaya devam ediyorlar. Bundan kaçmanın, kurtulmanın yolu yok.

"Rüzgar bu yönde esiyorsa, bizler de yelkenleri" gelen bilgilerin içeriği kadar kullanılan yöntemlerin neler olduğunu tespit etme yönüne çevirmeliyiz.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
buyukhedef
Üye

Toplam 148 yazı
03/08/2008 :  19:56:54  Alıntı
Reklamda aldatmaca konusunda hiç aklımdan çıkmayan bir örneği burada vermek isterim.
Yıllar önce Sabah Gazetesi kuponla müzik seti verecekti ve televizyonda bitmek bilmeyen reklamlarla tanıtıldı. Reklamlarda izlediğimiz bildiğimiz büyük müzik setiydi ve herkes bu cazip kampanyaya katılma kararı aldı. Kuponlar biriktirildi. Ve sonunda Ne çıktı bildiğimiz müzik setinin minyatürünü yaptırmışlardı ve herkes şok olmuştu. Ya bu kadarını da kimse beklemiyordu. Pes doğrusu, rezillik diz boyu... Bu kadar büyük bir medya kuruluşundan böyle basit bir aldatmaca hiç olacak iş değil yani.. Gerçi sonra telafi etmek için birşeyler yapıldı ama bence milleti enayi yerine koyduktan sonra ne işe yarar...
..ııII BÜYÜK HEDEF IIıı..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
ugurum2211
Üye

Toplam 844 yazı
03/08/2008 :  20:12:25 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
reklamlarda tanıtılan urunle sıze gelen urunun arasında normal bır ınsanın hataya dusebılecegı kadar bır fark olursa ıade etme hakkınız vardır..hukuksal yollardan dava acılabılır...
toptan Tesettür giyim
http://instagram.com/butik_inegol


iİletişim:
0 530 274 94 93

Yerleşim : Türkiye / Bursa  |  Meslek : İthalat / İhracat
buyukhedef
Üye

Toplam 148 yazı
03/08/2008 :  21:14:00  Alıntı
Mutlaka ki hukuksal açıdan yapılabilen birşeyler vardır ama önemli olan
reklamcıların bunu yapabilecek cesareti bulabilmesi ve hiçbir etik kurala uymayan davranışları.
..ııII BÜYÜK HEDEF IIıı..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
03/08/2008 :  21:57:43 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Farklı çıkan ürün. Eleştirmenize rağmen reklamın özü budur. Ürüne dikkat çekmek aklınıza sokmak. Başka bir amaç yok !

Reklamı belgesel tanıtımla karıştırmayın. Reklamın amacı sizi bir şekilde o ürüne yöneltmektir külliyen yalan olmadığı sürece reklamı etiğe aykırı bulmamız çok zor. Bakın ikinci kez sabah gazetesini aklımıza getirdik bir yukarıda bir de burada şimdi !

Mesela herkes bir kere denese yeter amaçlı reklamlar vardır. Devamlı müşteri olmanızı hedeflemez.
İsteğinizi devamlı canlı tutma reklamları vardır , ürün güzeldir fiyatı uygundur hiç yalanı yoktur ama reklamı kestiği anda satış grafiği düşmektedir yerini kolayca başka emsal ürünler almaktadır bu ürün için yapılacak tek şey sürekli reklamdır.
Malı bir şekilde piyasaya sokma amaçlı reklamlar vardır. Ürün iyidir çok alternatifi yoktur fiyatı sorun olmamaktadır rafa çıkabilmesi satışın devamını getirecektir.
Örnekler çoğaltılabilir.

Reklamın amacı ürünün gerçek hayatta tam olarak ne işe yaradığını neleri ne kadar yapabildiğini diğer ürünlere göre kendi yerinin neresi olduğunu tam ve doğru olarak anlatmak değildir !! Böyle bir reklam mantığı ve etiği dünyada hiç bir zaman olmamıştır.

Kendinizi yeni tanıştığınız arkadaşınıza anlatın ama hiç süslemeyin sadece gerçekleri söyleyin onun gözünde oluşturdugunuz ilk görsel imajı göz ardı edin ona aslında nasıl biri olduğunuzu tüm çıplaklığıyla anlatın , kusurlarınızıda anlaması için ona fırsatlar verin, sizi beğenen bir arkadaş edinme amacınıza hizmet ettimi ?

Amacı ürün satmak olan birisi neden böyle yapsın bir de onun cevabını verin şimdi . . .
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
03/08/2008 :  22:01:26 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bu arada yazı başlığının çok eski olduğunun fakındayım ama her zaman olduğu gibi başlık gündeme çekilmişse yorum yazmaya devam etmekte bir sakınca yoktur herhalde zaten başlığı açan ve ilk yorumları yazanların hala burada olduğunu da bildiğimize göre . . .
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
buyukhedef
Üye

Toplam 148 yazı
03/08/2008 :  22:37:26  Alıntı
Farklı çıkan ürün reklamın özü olamaz. Farklılık yaratmak, dikkat çekmek, reklamın püf noktaları olabilir ama burda bahsedilen tamamen bir aldatmacadır.

Eşi görülmemiş bir biçimde kimsenin tahmediği bir kurnazlıkla kocaman müzik setinin minisi ürettirilmiş ve reklamlarda yakın çekim yapılarak normal büyüklükte olduğu zannettirilmiştir. Kimse de bunun minik bir şey olabileceğini düşünmemiştir. Reklam yapanların dayanağı ise büyüklük konusunda bir şey dile getirmemeleridir.

Bu anlattığım olayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama araştırıp sorabilirsiniz. Bu gazetelerin tabak çanak furyası zamanında olan bir olaydı. Biliyorsunuz ki promosyon asıl ürünün satılmasına destek olarak yapılır. Bahsedilen reklam Sabah Gazetesi reklamıdır ve sözü geçen müzik seti sadece promosyondur. Reklamda bas bas bağırılarak anlatılıp gösterilen ürün esas ürünün promosyonudur. Gazete satışına destek olunan bir araç olmaktan çıkartılıp bizzat değişik bir pazarlama kanalı olarak kullanılarak gerçek bir satış gerçekleştirilmiştir. İşte bu satış tam da sizin dediğiniz gibi bir seferlik yapılan satıştır. Zaten onun için de bu aldatmacaya gidilmiştir. Aynı ürünü ikinci kez yarı fiyatına verse alan çıkarmıydı sizce ...
İşte sorunuzun cevabı da bu nokta da geliyor zaten amacı ürünü satmak olan birisi neden böyle yapar satacağı ürünü gazete promosyonu adı altına sokarak bir kerelik satıştan maksimum gelir elde etmek için tabi.
..ııII BÜYÜK HEDEF IIıı..

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Diğer
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
03/08/2008 :  23:22:43 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
gazetenin yaptığı artık etik kurallarını zorlamış neredeyse ***lığa girmiş bir iş fakat o dönemde bir çılgınlık vardı zaten hiç bir promasyon ürünü bahsedildiği gibi çıkmıyordu buna rağmen kuyruklar hiç bitmedi. Ülkemiz hukuk sistemi bu konularda büyük gelişmeler gösterdi ancak daha yolun başında sayılır genede.

Ben daha ziyade genel reklam sektöründen, her akşam TV lerden izlediğimiz veya billboardlarda gözlediğimiz reklamları hedefleyerek yazıyorum.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
armando
Yeni Üye

Toplam 2 yazı
13/10/2008 :  15:01:03 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
bence reklam her zaman aldatmaca degildir... farklilik da her zaman guzeldir
www.EvdenPara.Com

Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : İletişimci
falsover
Üye

Toplam 297 yazı
13/10/2008 :  18:42:20  Alıntı
Reklam sanatı diye bir kavram var artık.Bu kısmı da gayet hoş bence...Mesela :













Yerleşim : Türkiye / Ankara  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
nedobaba
Yeni Üye

Toplam 4 yazı
14/10/2008 :  13:57:20 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Arkadaşlar merhaba ben de reklamcıyım.

Amaç insanlara doğru olanı ve faydalı olanı sunabilmek çok zor olmasa gerek. Reklamdan çok para kazanmayı insanları aldatarak bir yerlere gelmek vicdan açısından etik değildir. Bugün insanları kandırabilirsiniz ama yarın asla. Piyasada iş yapmak isteyen arkadaşlar devamlı olmak isterlerse az kazansınlar ama devamlı kazansınlar dürüst olmak bir malı pazarlarken adaletli olmak aslında o kadar zor değildir. Yeter ki vicdan o anda devrede olsun.
Herkese mutluluklar ve sağlık dolu yaşam dilerim.
Bir gün Zeytinburnu'nda herkes beni tanıyacak.

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Halkla ilişkiler
edirne
Yeni Üye

Toplam 56 yazı
14/10/2008 :  16:26:33  Alıntı
bir reklam şirketinin sloganı vardı.. MASKELİ BALODA MASKESİZ EĞLENEMEZSİNİZ .. herhalde konuyu özetliyor

Yerleşim : Türkiye  |  Meslek : Diğer
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
27/10/2008 :  22:23:18 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Reklamı olan ürünler her zaman insanlara güven verir. Adı şanı duyulmuş diye nitelendirilir. Reklam herkese mal olur, daha rahat daha güvenle ve malın tüm özelliklerini bilerek elde etme isteği duyarız. Bunların yanı sıra ihtyiyacımız olmayan şeyleri reklamlar ihtiyaç haline getirir.

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

7.1 saniye.
11:27:34, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım