Rekabet Başarılı Şirketler İçin Gerekli - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Rekabet Başarılı Şirketler İçin Gerekli


umut sengul
Üye

Toplam 2356 yazı
09/09/2009 :  15:43:59   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Rekabet Başarılı Şirketler İçin Gerekli

8 ülkede 62 milyon müşterisiyle Turkcell, Tür­kiye'nin önemli başarı öykülerinden... Halihazırda New York borsasında işlem gören Turkcell, küresel pazarda da önemli bir güce sahip. Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv, Avrupa'dan Hindistan'a bugün dünyanın pek çok ye­rinden birçok operatörün Turkcell'in tecrübesinden, bilgi ve becerilerinden yararlanmak, işbirliği yapmak için geldiğine dikkat çekiyor.

Turkcell'in gelirleri nasıl dağılıyor? Bu dağılımın bundan 5 yıl sonra nasıl olacağını öngörüyorsunuz?
8 ülkede 62 milyon müşterimiz var. Bazı yurtdışındaki iştiraklerimiz gelirimize değil, karımıza konsolide ediliyor. Türkiye, Turkcell'in gelirlerinde yüzde 80 gibi bir oranda önemli yer teşkil ediyor.

Bu gelirin yüzde 80'inin biraz üzerindeki bir oranı, “sesten” geliyor. Yüzde 16 gibi bir oran da servislerden… Bu servisler en hızlı büyüyen işimiz konumunda. Normal büyümenin 3 katına yakın bir hız­la büyüyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde data ve servislerin toplam gelirlerimiz içindeki payının, yüzde 50'ye ulaşmasını tahmin ediyorum.

GSM pazarında yoğun bir rekabet var. Bu yüksek ­rekabet düzeyi sizce daha ne kadar sürer? Bu rekabet düzeyiyle pazar nasıl şekillenir?
Bence işimizdeki rekabet sonsuza kadar devam edecek. Rekabet başarılı şirketler için gerekli. Bazen, kendinizle ya da teknolojiyle de rekabet edebiliyorsunuz. Bugün özellikle mobil sektörde çok çetin bir rekabet var. İşin enteresanı sabit tarafta, hem sabit internet hem ses tarafında rekabet yok. Ümit ediyoruz ki bu pazarlar da rekabete açılır ve biz de rekabete katılırız.

Avea Türk Telekom'un çatısında olması nedeniyle, gelecekte TT ile ortak pek çok ortak projeye girmeye hazırlanıyor. Nasıl rekabet etmeyi planlıyorsunuz?
Mobil pazarda 3 tane operatör var. Sabit pazarda ise pazarın yüzde 94'ünden fazlası tek bir şirketin elinde bulunuyor. Dünyada rekabet kurallarına göre bu pozisyondaki şirketlerin, başka ürünlerle paket yapmaları kabul edilmiyor.

Türkiye'de de bu rekabet kurallarının geçerli olması lazım. Türk Telekom ve TTnet de, pazarda etkin piyasa gücüne hakim bir pozisyonda oldukları için rekabet kurallarına uymaları gerek. Biz bütün bunlarla yenilikçi servislerimizle, kalitemizle, çok çalışarak, takım oyunu oyna**** rekabet edeceğiz.

Türk Telekom ile rekabet avantajı elde etmeyi umduğunuz ve önümüzdeki dönemde sunmayı planladığınız hizmetler neler?
Dünya, mobil dünyaya doğru gidiyor. Dünyada bugün Afrika'dan Çin'e, köylerden kasabalara 4 milyar mobil kullanıcı var. Dünya nüfusu 7 milyara yakın ve bunun 4 milyarı mobil cihazlarla birbirine bağlı.

Üstelik bu rakam hızla artıyor. 2012'de 6 milyara ulaşması bekleniyor. Yani yakında her bireyin, kendi iletişim ve bilgiye ulaşma cihazı olacak. Biz bu yeni dünyaya "connected world", yani “insanları hem insan­lara, hem bilgiye bağlayan dünya” diyoruz. Burada mobilitenin ve internetin momentumu devam ediyor.

Önümüzdeki dönem başka ne gibi yeni uygulamalar göreceğiz?
Mobil hayat, günlük yaşamımıza olduğu kadar iş hayatımıza da etki ediyor. Bugün İstanbul trafiğini cebinizden takip edebiliyor, mobil imza ile bankacılık işlemlerini yapabiliyorsunuz. İstanbul'da park ettiğinizde, ödeme­yi cep telefonunuzdan yapabiliyorsunuz.

Bundan 2,5 yıl önce benim kafamda dünyanın bu yönde gideceği çok netti. O zaman biz Turkcell takımı olarak kendimizi yalnızca GSM şirketi olarak değil, bir iletişim ve teknoloji şirketi olarak tanımladık. Bu saye­de de farklılaştığımızı düşünüyoruz.

Uzun dönemde iç pazarın ne kadarı Turkcell için sürdürülebilir olur? Şu an piyasa payınız yüzde 56 dü­zeyinde. Turkcell olarak bu oranın önümüzdeki 5 yıl içinde kaç olmasını öngörüyorsunuz?
Biz pazar payından daha çok işimizi büyütmeye odaklıyız. İşimizi karlı bir şekilde nasıl büyütebileceği­mize bakıyoruz. Abone pazar payında pay kaybedebi­liriz, önemli değil. Bizim için önemli olan şirketimizin işinin büyümesi. Bunun için de çok büyük fırsatlar olduğunu düşünüyorum.


capital.com.tr

Yerleşim : Belçika / Limburg  |  Meslek : İthalat / İhracat
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
11/09/2009 :  12:16:21 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Teşekkür ederiz.
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.62 saniye.
19:07:39, 17 Mayıs 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım