Müşteri Kral Devri Başladı - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Müşteri Kral Devri Başladı


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
01/01/2009 :  17:02:58 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Ekonomide yaşanacak fırtınaya hazırlanmak için tedbirinizi şimdiden alın. İşte zor geçecek 2009'da dikkat etmeniz gerekenler

Deloitte’un “Ekonomide Yaşanacak Fırtınaya Hazırlanmak" başlıklı raporunda, “Müşterinin istemediği hiçbir şeyi yapmayın" uyarısında bulunularak, “Perakendecilik sektöründe müşteri her zaman çok önemli olmasına rağmen, kriz ve durgunluk dönemlerinde daha da büyük önem kazanıyor. Böyle dönemlerde müşterilerin gerçekten ne istediğini iyi anlamak, onların taleplerine odaklanmak ve müşterinin istemediği hiçbir şeyi yapmamak gerekiyor" denildi.
Deloitte tarafından hazırlanan “Ekonomide Yaşanacak Fırtınaya Hazırlanmak" başlıklı raporda, “Perakendeciler Zor Zamanlarda Nasıl Başarılı Olur?ö sorusuna yanıt arandı. Raporda, enerji ve gıda maliyetlerindeki artışla birlikte azalan tüketici talebine karşısında perakende sektörünün yaşadığı sorunlara dikkat çekilerek, müşteri taleplerine odaklanmanın önemi vurgulandı. Gıda ve enerji fiyatlarındaki artışın diğer sektörlerde tüketimi azalttığına dikkat çekilen Raporda, dünya genelindeki likidite daralmasının da sektörü ağır şekilde etkilediğini bildirildi.

PERAKENDE SEKTÖRÜNE ÖNERİLER
Raporda perakendecilere bir dizi önerilerde bulunuldu, bu öneriler şöyle sıralandı:
“-Arz ve talep değişimlerinin ürün portföyünüzü nasıl etkileyeceğini anlayın.
-Ürün portföyünüzü ve fiyatlama stratejilerini tüketici talebindeki değişikliklere göre değerlendirin.
-Ürün kategorilerinizin hangilerinin konjonktüre ters olduğunu ve hangilerinin durgunluk döneminde büyüyebileceğini saptayın.
-Artan benzin fiyatlarını düşünerek, müşterinizin mağazanıza gelmeden alışveriş yapmasını sağlayabilecek her türlü çözümü göz önünde bulundurun.
-Müşterilerinizin fiyat beklentilerini karşılayabilmek için alternatif tedarik yolları planlayın.
Tüketicilerin hangi özelliklere daha az önem verdiğini ve hangi özellikler için ek maliyete katlanmak istemediklerini belirleyin, fiyatlarınızı buna göre ayarlayın.
-Genel fiyatlandırma ve satış stratejinizi tüketicilerin değişen satın alma davranışını yansıtacak, doğru ürün portföyü ve hacmi elde etmenizi sağlayacak şekilde gözden geçirin.ö

“KARLILIĞINIZI İYİ ANALİZ EDİN"
Raporda, şirketlerin karlılığını geliştirmesi için de bazı öneriler yer aldı. Raporda, karlılığa katkıda bulunmayan öğeleri gidermek için şirketlerin karlılıklarını ürün, ürün kategorisi, satıcı ve lokasyon gibi farklı kesitler itibariyle saptaması gerektiği ifade edildi. Rapora göre, iş performansına katkısı olmayan ancak mevcut iş modelinde o güne kadar desteklenmiş olan öğelerin sorgulanması ve iyileştirilmesi de genel anlamda karlılığı artırabilir.

Habertürk ekonomi

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
mkayhan
Yeni Üye

Toplam 14 yazı
02/01/2009 :  01:01:51  Alıntı
iyi seneler saygilar
murat

Yerleşim : Türkiye / İst  |  Meslek : Ticaret
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.72 saniye.
11:00:53, 19 Mayıs 2024, Pazar

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım